Inleiding Commerciële binnendienst
Als commerciële binnendienst medewerker ben je de spil tussen klanten, leveranciers en collega’s. Klantgerichtheid, alertheid op kansen en herkennen van verkoopsignalen zijn essentieel. In de praktijkgerichte training Commerciële binnendienst ga jij aan de slag met commerciële gesprekstechnieken, commerciële vaardigheden, de verschillende fases in het verkoopproces en de samenwerking tussen binnen- en buitendienst. Hierdoor ontwikkel jij je tot een proactieve en klantgerichte duizendpoot.
Sluit dit aan bij jouw leerwensen? Schrijf je dan direct in.
Voor wie is de training Commerciële binnendienst?
De training Commerciële binnendienst is speciaal ontworpen voor binnendienst medewerkers met commerciële taken en verantwoordelijkheden in hun functieomschrijving, zoals medewerkers verkoop binnendienst. Voor iedereen binnen het bedrijf die (persoonlijk) contacten heeft met klanten is deze commerciële binnendienst training absoluut een aanrader.
Wat ontwikkel ik?
Na de training Commercieel binnendienst heb je een breed inzicht in alle belangrijke aspecten die zich op de werkvloer van de commerciële binnendienst voordoen. Bovendien zijn de commerciële slagkracht, de klantgerichtheid en de alertheid op commerciële kansen sterk toegenomen.
Competenties
Je versterkt deze competenties:
- Commercieel vermogeniCommercieel vermogen betekent dat je goed bent in het herkennen en benutten van zakelijke kansen om geld te verdienen.
- KlantgerichtheidiKlantgerichtheid betekent dat je ervoor zorgt dat klanten of collega's binnen de organisatie tevreden. Je doet je best om ze goed van dienst te zijn.
- VoortgangsbewakingiVoortgangsbewaking betekent dat je vooruit kunt denken en de voortgang van gemaakte afspraken en plannen kunt controleren. Je zorgt ervoor dat iedereen op schema blijft en eventuele problemen op tijd worden opgelost.
- GespreksvaardigheidiGespreksvaardigheid betekent dat je gesprekken goed kunt beginnen en sturen, zodat je je doel bereikt.
- ZelfontwikkelingiZelfontwikkeling betekent dat je leert over jezelf, wat je belangrijk vindt, waar je goed en minder goed in bent, waar je interesses en ambities liggen. Je onderneemt acties om jezelf verder te ontwikkelen. Het is een proces waarin je bewust werkt aan je eigen groei en verbetering.
Praktijkcoaching
Wij bieden praktijkcoaching aan, om na een training of opleiding de kennis en vaardigheden nog beter toe te passen in je werk. Terug in het werkveld gaan dingen soms toch anders dan verwacht. Met een coach breng je samen de geleerde lessen in de praktijk. Lees hier meer over praktijkcoaching.
Andere trainingen en opleidingen
Heb je een acquisitie functie waarbij je veel uitbelt? Dan is de training Proactief en klantgericht bellen geschikt voor jou. Voor commerciële medewerkers in de buitendienst is de tweedaagse training De vakman als accountmanager heel geschikt. We trainen ook volop op maat voor hele teams of organisaties.
Wil je persoonlijk advies? Onze studieadviseurs staan graag voor je klaar via 0172 – 42 34 56.
Programma
Organisatie en planning
- Organisatie en bedrijfsprocessen
- Positie en rol van de binnendienst in het verkoopproces en relatiebeheer
- Wat zijn onze producten, diensten en service
- Hoe koopt onze klant
- Samenwerken met interne en externe klanten
- Proactief werken en verbetervoorstellen
Klantgerichte en commerciële vaardigheden
- Het communicatieproces
- Gesprekstechnieken: vragen, luisteren, samenvatten en doorvragen
- Structuur in de telefonische service- en verkoopgesprekken
- Inzicht in gedrag door middel van de Q4 DISC gedragsanalyse
- Omgaan met verschillend gedrag van klanten
- Oefenen en rollenspel a.d.h.v. eigen praktijkcases: bijvoorbeeld nabellen van offertes, maken van bezoekafspraken, opvolgen van informatie en mailingen, omgaan met klachten.
Sluit dit aan bij jouw leerwensen? Schrijf je dan direct in.
Inzicht in gedrag
Als onderdeel van de training maak je digitaal de Q4 DISC gedragsanalyse. Deze analyse geeft jou op eenvoudige wijze inzicht in je eigen gedrag en dat van anderen.
Klik op de startdatum om de vervolgdata en locatie te tonen.
Tarieven
- Cursusprijs Nederlandse Sales Academie € 895.00 € 1082.95
- (Online) Lesmateriaal Nederlandse Sales Academie € 90.00 € 108.90
- Locatiekosten Nederlandse Sales Academie € 110.00 € 133.10
- STAP-budget - €1000.00
Overige informatie
Studiebelasting
De training heeft een studiebelasting van 24 uren. Dit omvat de voorbereiding, het maken van opdrachten en het bijwonen van de training.
Niveau van de training
Een formeel diploma is geen vereiste voor deelname. Het werk- en denkniveau van deze training is mbo+.
Twijfel je of je deze training kunt of wilt volgen, overleg dan gerust met onze studieadviseurs via 0172 - 42 34 56.
Onze aanpak
Leren doe je volgens ons niet alleen in een leslokaal. Daarom ga je meteen na jouw inschrijving aan de slag met lesmateriaal en voorbereidingsopdrachten, via ons online leerplatform. De training zelf is bijzonder interactief. Zelfanalyses, oefeningen, discussies en ervaringsuitwisseling maken jouw leerproces persoonlijk en zeer praktijkgericht. Om de nieuwe inzichten en vaardigheden te borgen, kun je tot twaalf maanden na de start van de training contact onderhouden met de trainer en andere deelnemers.
Coaching na afloop
Volg je deze training online? Dan krijg je enkele weken na de training een één op één online coachsessie met jouw trainer. Je reflecteert samen hoe het gaat in de praktijk en jullie bekijken direct waar je eventueel nog behoefte aan hebt. Op die manier haal je alles uit de training.
Benieuwd hoe digitaal trainen werkt? Bekijk dan deze video:
Wie is mijn trainer?
De training Commerciële binnendienst wordt gegeven door praktijkgerichte trainers met uitgebreide kennis en ervaring op commercieel terrein.