Inleiding Commerciële binnendienst

Als commerciële binnendienst medewerker ben je de spil tussen klanten, leveranciers en collega’s. Klantgerichtheid, alertheid op kansen en herkennen van verkoopsignalen zijn essentieel. In de praktijkgerichte training Commerciële binnendienst ga jij aan de slag met commerciële gesprekstechnieken, commerciële vaardigheden, de verschillende fases in het verkoopproces en de samenwerking tussen binnen- en buitendienst. Hierdoor ontwikkel jij je tot een proactieve en klantgerichte duizendpoot.
Sluit dit aan bij jouw leerwensen? Schrijf je dan direct in.

Voor wie is de training Commerciële binnendienst?

De training Commerciële binnendienst is speciaal ontworpen voor binnendienst medewerkers met commerciële taken en verantwoordelijkheden in hun functieomschrijving, zoals medewerkers verkoop binnendienst. Voor iedereen binnen het bedrijf die (persoonlijk) contacten heeft met klanten is deze commerciële binnendienst training absoluut een aanrader.

Wat ontwikkel ik?

Na de training Commercieel medewerker Binnendienst heb je een breed inzicht in alle belangrijke aspecten die zich op de werkvloer van de commerciële binnendienst voordoen. Bovendien zijn de commerciële slagkracht, de klantgerichtheid en de alertheid op commerciële kansen sterk toegenomen.

Andere trainingen en opleidingen

Heb je een acquisitie functie waarbij je veel uitbelt? Dan is de training Proactief en klantgericht bellen geschikt voor jou. Voor commerciële medewerkers in de buitendienst is de tweedaagse training De vakman als accountmanager heel geschikt. We trainen ook volop op maat voor hele teams of organisaties.

Wil je persoonlijk advies? Onze studieadviseurs staan graag voor je klaar via 0172 – 42 34 56.

Programma

Organisatie en planning

  • Organisatie en bedrijfsprocessen
  • Positie en rol van de binnendienst in het verkoopproces en relatiebeheer
  • Wat zijn onze producten, diensten en service
  • Hoe koopt onze klant
  • Samenwerken met interne en externe klanten
  • Proactief werken en verbetervoorstellen

Klantgerichte en commerciële vaardigheden

  • Het communicatieproces
  • Gesprekstechnieken: vragen, luisteren, samenvatten en doorvragen
  • Structuur in de telefonische service- en verkoopgesprekken
  • Inzicht in gedrag door middel van de Q4 DISC gedragsanalyse
  • Omgaan met verschillend gedrag van klanten
  • Oefenen en rollenspel a.d.h.v. eigen praktijkcases: bijvoorbeeld nabellen van offertes, maken van bezoekafspraken, opvolgen van informatie en mailingen, omgaan met klachten.

Sluit dit aan bij jouw leerwensen? Schrijf je dan direct in.

Inzicht in gedrag

Als onderdeel van de training maak je digitaal de Q4 DISC gedragsanalyse. Deze analyse geeft jou op eenvoudige wijze inzicht in je eigen gedrag en dat van anderen.

>> Klik hier voor meer informatie en een voorproefje.

Maak een STAP-vooraanmelding zonder risico

Het volgende aanmeldmoment voor het STAP-budget is op 1 september 2022. Maak nu alvast jouw keuze. Bij ons hoef je niet deel te nemen als je het budget niet gekregen hebt. Je kunt het in de volgende periode nog een keer proberen of je in overleg met ons annuleer je de vooraanmelding. Daar doen wij niet moeilijk over.

Zorg wel dat je vóór 1 september in bezit bent van een STAP-aanmeldbewijs. Dit bewijs heb je nodig om via het STAP-portaal jouw aanvraag in te dienen. Bij ons ontvang je dit document direct na jouw STAP-inschrijving.

In de komende periode kun je een training volgen tussen 29 september 2022 en 31 januari 2023. Doe gerust al een vooraanmelding voor de periode daarna.

Klik op de startdatum om de vervolgdata en locatie te tonen.

Adresgegevens
BCN BUSINESS CENTRE NEDERLAND ZWOLLE
Lubeckplein 20
8017 JZ ZWOLLE
0382004300
Commerciële binnendienst regio Zwolle
Regulier inschrijven Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
29 september 2022
10:00
17:00
13 oktober 2022
10:00
17:00
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
Commerciële binnendienst regio Breda
Regulier inschrijven Inschrijven met STAP-budget Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
21 oktober 2022
10:00
17:00
4 november 2022
10:00
17:00
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
Commerciële binnendienst regio Amsterdam
Regulier inschrijven Inschrijven met STAP-budget Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
8 november 2022
10:00
17:00
22 november 2022
10:00
17:00
Adresgegevens
POSTILLION HOTELS UTRECHT BUNNIK
Baan van Fectio 1
3981 HZ UTRECHT (BUNNIK)
0306561916
Commerciële binnendienst regio Utrecht
Regulier inschrijven Inschrijven met STAP-budget Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
21 november 2022
10:00
17:00
5 december 2022
10:00
17:00
Adresgegevens
BCN BUSINESS CENTRE NEDERLAND ROTTERDAM
Barbizonlaan 25
2908 MB ROTTERDAM (CAPELLE AD IJSSEL)
0107271020
Commerciële binnendienst regio Rotterdam
Regulier inschrijven Inschrijven met STAP-budget Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
7 december 2022
10:00
17:00
21 december 2022
10:00
17:00

Tarieven

Toon STAP-budget prijzen
Toon prijzen incl. btw
  • Cursusprijs Nederlandse Sales Academie € 805.00 € 974.05
  • (Online) Lesmateriaal Nederlandse Sales Academie € 80.00 € 96.80
  • Locatiekosten Nederlandse Sales Academie € 110.00 € 133.10
Totaal (excl. btw) (incl. btw) € 995.00 € 1203.95
  • Lunchkosten* - € 40.00
  • STAP-budget - € 955.00
Te betalen €0.00

* De lunchkosten vallen buiten de vergoeding van de STAP-subsidie. Deze nemen wij voor onze rekening.

Overige informatie

8 / 10
2 juni 2022
Dennis Bode
Training Commerciële binnendienst
Leuk, leerzaam en een aantal hele handige tips voor gesprekken.
9 / 10
2 juni 2022
Mark Verhoeckx
Training Commerciële binnendienst
Erg leuke ongedwongen cursus. Leerzaam, informatief en prettige coach Erik!
9 / 10
2 juni 2022
Govanna Bogers - Kusters
Training Commerciële binnendienst
Deze training heb ik als zeer positief ervaren. Ontzettend leuke en gezellige groep met deelnemers. Doordat de deelnemers allemaal in een ander vakgebied werken, krijgen...
Lees  meer   minder 
8 / 10
7 maart 2022
Nick van der Waal
Training Commerciële binnendienst
Geleerd hoe klanten denken.

Studiebelasting

De training heeft een studiebelasting van 24 uren. Dit omvat de voorbereiding, het maken van opdrachten en het bijwonen van de training.

Niveau van de training

Een formeel diploma is geen vereiste voor deelname. Het werk- en denkniveau van deze training is mbo+.

Twijfel je of je deze training kunt of wilt volgen, overleg dan gerust met onze studieadviseurs via 0172 - 42 34 56.

Onze aanpak

Leren doe je volgens ons niet alleen in een leslokaal. Daarom ga je meteen na jouw inschrijving aan de slag met lesmateriaal en voorbereidingsopdrachten, via ons online leerplatform. De training zelf is bijzonder interactief. Zelfanalyses, oefeningen, discussies en ervaringsuitwisseling maken jouw leerproces persoonlijk en zeer praktijkgericht. Om de nieuwe inzichten en vaardigheden te borgen, kun je tot twaalf maanden na de start van de training contact onderhouden met de trainer en andere deelnemers.

Coaching na afloop

Volg je deze training online? Dan krijg je enkele weken na de training een één op één online  coachsessie met jouw trainer. Je reflecteert samen hoe het gaat in de praktijk en jullie bekijken direct waar je eventueel nog behoefte aan hebt. Op die manier haal je alles uit de training.
Benieuwd hoe digitaal trainen werkt? Bekijk dan deze video:

Wie is mijn trainer?

De training Commerciële binnendienst wordt gegeven door praktijkgerichte trainers met uitgebreide kennis en ervaring op commercieel terrein.