0172 - 42 34 56

Training Klantgericht incasseren

Leer effectief en klantgericht incasseren om meer rendement te behalen met behoud van de klantrelatie

Icoon trainingsduur Nog niet bekend
Icoon agenda Op aanvraag
Icoon prijs Prijs op aanvraag
Icoon doorsturen Stuur door per e-mail
Training Klantgericht incasseren
Inhoud
Programma
Investering
Veelgestelde vragen
Inschrijven

Programma

  • Het waarom van telefonisch incasseren
  • Incassobeleid
  • Herkennen van verschillende debiteuren
  • Het communicatieproces
  • Gespreksstructuur
  • Vraagstellingstechnieken
  • Samenvattingstechnieken
  • Het eerste gesprek
  • Het maken van concrete afspraken
  • Omgaan met smoezen en reacties van debiteuren
  • De afsluiting van het gesprek
  • De opvolging en agendering van de gesprekken
  • Behandeling van verschillende cases
  • Klantvriendelijk communiceren
  • Omgaan met weerstand en klachten

Sluit dit aan bij jouw leerwensen? Vraag meer informatie aan.

Data & locaties

De training heeft op dit moment (nog) geen trainingsdata. Houd onze website in de gaten voor actuele data of neem contact op met één van onze studieadviseurs via studieadvies@imkopleidingen.nl of 0172 - 42 34 56.

Deze training is alleen beschikbaar als maatwerktraining. Klik hier voor meer informatie.

Wil je van gedachten wisselen over de ontwikkeling van teams of de koers van jullie organisatie? Neem gerust contact op voor een oriënterend gesprek.  Bel 0172 – 42 34 56 of mail naar studieadvies@IMKopleidingen.nl

Incompany training op maat

Wens je een persoonlijk studieadvies of heb je vragen over de mogelijkheden van maatwerk? Onze studie- en maatwerkadviseurs staan graag voor je klaar om jouw vragen te beantwoorden.

Informatie aanvragen

Inleiding Klantgericht incasseren

Hoe moeilijk vind jij het om de klant te vragen naar geld waarop je recht hebt? Je staat voor een lastig dilemma: je hebt recht op tijdige betaling, maar het behoud van de goede relatie is je ook veel waard. De betalingsmoraal is de afgelopen jaren verslechterd. Traag betaald krijgen heeft een negatieve invloed op de bedrijfsvoering. Het is bewezen dat telefonisch incasseren een zeer effectieve methode is om de klant structureel op tijd te laten betalen. Belangrijk uitgangspunt daarbij is het behoud van een tevreden klant. Tijdens deze training wordt ingegaan op de verschillende methodes en technieken om de uitstaande saldi doeltreffend telefonisch te incasseren. Sluit dit aan bij jouw leerwensen? Vraag meer informatie aan.

Voor wie is de training Klantgericht incasseren?

Deze training Klantgericht Incasseren is bedoeld voor incassomedewerkers en medewerkers die operationeel debiteurenbeheer uitvoeren en de vaardigheden van telefonische incasso willen aanscherpen. Enige kennis en ervaring op het gebied van incasso is gewenst.

Kwalificerend beoordelen - IMK Opleidingen

Wat ontwikkel ik?

In deze training Incasseren maak je kennis met de verschillende (vraagstellings)technieken en hun toepassingen tijdens het telefonisch incasseren. Je leert op een klantvriendelijke doch doeltreffende wijze jouw klanten aan te zetten tot betalen.

Video thumbnail for youtube video h2b_onlo3jy

Onze aanpak

Bij IMK Opleidingen begint het leren al direct na de inschrijving. Wij bieden jou een breed leerconcept, waarvan de training de kern vormt. Via ons online leerplatform kun je vooraf aan de slag met een digitale preview van het lesmateriaal en een voorbereidingsopdracht. De training zelf is bijzonder interactief. Zelfanalyses, oefeningen, discussies en ervaringsuitwisseling maken jouw leerproces persoonlijk en zeer praktijkgericht. Tussentijds en na afloop heb je via Leren Online contact met je medecursisten. Tot zes weken na de training kun jij bovendien gebruik maken van e-coaching met je trainer, als je hulp wenst bij het toepassen in de werksituatie.

Wie is mijn trainer?

De training wordt verzorgd door praktijkgerichte trainers, met als specialisme debiteurenbeheer.

Praktijkcoaching | IMK Opleidingen

Praktijkcoaching

Wij bieden praktijkcoaching aan, om na een training of opleiding de kennis en vaardigheden nog beter toe te passen in je werk. Terug in het werkveld gaan dingen soms toch anders dan verwacht. Met een coach breng je samen de geleerde lessen in de praktijk. Lees hier meer over praktijkcoaching.

Ontdek Praktijkcoaching
Reviews van deelnemers
9.4 / 10

Gemiddelde van 5 beoordelingen

10 / 10
02 juli 2020
Ingrid de Leeuw-van Dongen
Training Klantgericht incasseren
Een leuke leerzame training.
10 / 10
02 juli 2020
Katja Goris
Training Klantgericht incasseren
Ik vond het leerzaam. Interessant om andere verhalen te horen. En ook gezellig .
9 / 10
06 juli 2020
Monique Peters
Training Klantgericht incasseren
Een goede training, uitgebreid en ontspannen.
9 / 10
16 december 2019
Erma Smit - Francken
Training Klantgericht incasseren
Zeer leerzaam, het was een fijne cursus met veel interactie. Alle struikelblokken die aangedragen werden, werden behandeld. Voor mijn werk zal ik zeker de geleerde...
9 / 10
20 december 2019
Danielle Wolf-Middelkoop
Training Klantgericht incasseren
De training was erg leerzaam, veel handige tips en tools aangereikt gekregen om toe te passen in de praktijk.
Verbeter je team en ontwikkel jezelf!

Wens je een persoonlijk studieadvies of heb je vragen over de mogelijkheden van maatwerk? Onze studie- en maatwerkadviseurs staan graag voor je klaar om jouw vragen te beantwoorden.

Organisatie versterken - IMK Opleidingen
Maatwerk trainingen Ontdek de kracht van op maat gemaakte incompany trainingen
Formulier - Checklist - Grijs - IMK Opleidingen
Download flyer Download hier gratis de flyer van de training Klantgericht incasseren
DISC geel - IMK Opleidingen
Studieadvies op maat Vraag een gratis adviesgesprek aan

Veelgestelde vragen over de training Klantgericht incasseren

Wil je advies over de training Klantgericht incasseren? Onze maatwerkadviseurs staan je graag te woord via 0172 – 42 34 56.

Hoe ziet het voortraject van een incompany training eruit?

Op basis van jullie vraag kiezen we een geschikte trainer. Deze komt bij jullie langs voor een oriënterend gesprek. Samen bespreken jullie de situatie die om een training of verandertraject vraagt. De trainer maakt een offerte en jullie kunnen daarin ook weer wijzigingen aanbrengen. De training wordt voorbereid, deelnemers uitgenodigd en de digitale leeromgeving wordt gereed gemaakt. Voor alle vragen hebben jullie bij IMK Opleidingen één aanspreekpunt. Wel zo fijn! Vaak is er ook nog contact met de trainer tussentijds, hij of zij stemt bijvoorbeeld met de leidinggevenden af wat hun verwachtingen zijn. Dan is het tijd voor de training!

Waarom kan ik mij niet inschrijven voor deze training?

Dit is een incompany training. Dat betekent dat de training gegeven wordt op jouw locatie (bijvoorbeeld bij je bedrijf of op een extern gekozen locatie) en de trainer naar jou toekomt. In de training zitten alleen deelnemers van jullie eigen organisatie.

Wie is mijn trainer?

Bij een incompany training kijken we altijd goed welke trainer er het beste past bij jullie organisatie. We kiezen een trainer bijvoorbeeld omdat ze de branche of organisatie al kennen of omdat ze de meeste kennis hebben over het specifieke onderwerp. Je leert de trainer vaak al voor de training kennen.

Gerelateerde
trainingen en opleidingen
Icoon nieuwsbrief
Niks missen? Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief!

Vraag nu gratis en vrijblijvend onze nieuwsbrief aan! Laat je inspireren door interessante artikelen, whitepapers en de nieuwste informatie over onze trainingen en opleidingen

    Copyright © 2012 - 2024 - IMK Opleidingen B.V.