Inleiding De vakman als accountmanager
Het gevecht om de gunst van de klant is fel. Opdrachtgevers zijn veeleisend en de concurrentie is moordend. Voor het binnenhalen van een opdracht is meer nodig dan alleen een vlotte babbel of een interessant netwerk. De ondernemer moet zich gedegen voorbereiden op het acquisitiegesprek: hoe kun je het vertrouwen van de klant winnen en hoe inventariseer je efficiënt het pakket aan eisen? Investeren in jouw salesvaardigheden en competenties als verkoper leidt tot omzet op termijn!
Sluit dit aan bij jouw leerwensen? Schrijf je dan direct in.
Voor wie is de training De vakman als accountmanager?
De training De vakman als accountmanager is bestemd voor ondernemers en verkopers in het midden -en kleinbedrijf (MKB) en van kleine en middelgrote ondernemingen. Je bent bezig met acquisitie van nieuwe klanten en actieve verkoop aan bestaande klanten in de business-to-business markt (b2b). Verkoop jij uitsluitend via de telefoon, informeer dan naar onze training Proactief klanten bellen.
Wat ontwikkel ik?
Je krijgt inzicht in de rol van de acquisiteur binnen het marketingproces. Je vergroot je kijk op klantgedrag en jouw eigen invloed daarop. Verbetering van je persoonlijke aanpak bij voorbereiding en gespreksvoering is een doel, evenals het aanscherpen van je communicatieve vaardigheden. Je leert hoe je – op resultaten gericht – gesprekken afrondt.
Competenties
Je versterkt deze competenties:
- Commercieel vermogeniCommercieel vermogen betekent dat je goed bent in het herkennen en benutten van zakelijke kansen om geld te verdienen.
- GespreksvaardigheidiGespreksvaardigheid betekent dat je gesprekken goed kunt beginnen en sturen, zodat je je doel bereikt.
- BeïnvloedeniBeïnvloeden betekent dat je anderen kunt motiveren om hun mening, houding of gedrag te veranderen.
- LuistereniLuisteren betekent dat je goed let op wat anderen zeggen en hoe ze zich gedragen, zodat je begrijpt wat ze bedoelen.
- InitiatiefiInitiatief betekent dat je goed oplet en vooruitdenkt. Je neemt het voortouw en onderneemt actie voordat het te laat is.
Programma
Van productgericht naar behoeftegericht denken
• Voorstelronde, korte eigen presentatie
• Het marketingproces, de plaats van acquisitie
• Tips bij het maken van telefonische afspraken
• Van ‘verkoper’ naar adviseur
De communicatie in het acquisitiegesprek
• Gespreksstructuur, grip en leiding in het gesprek
• Vertrouwen winnen
• Actief luisteren en vraagtechnieken
• Effectief taalgebruik en non-verbale communicatie
• Inzicht in gedrag door middel van de Q4 DISC gedragsanalyse
Tot zaken komen
• Inspelen op koopwensen
• Overtuiging in de presentatie
• Effectieve aanpak prijsbezwaren
• Afsluittechnieken en bouwen aan een vaste relatie
Van theorie naar praktijk
• We observeren en analyseren acquisitiegesprekken
• Met behulp van video worden enkele acquisitiegesprekken opgenomen
• De cursisten maken een analyse van sterke kanten en verbeterpunten
Sluit dit aan bij jouw leerwensen? Schrijf je dan direct in.
Inzicht in gedrag
Als onderdeel van de training maak je digitaal de Q4 DISC gedragsanalyse. Deze analyse geeft je op eenvoudige wijze inzicht in je eigen gedrag en dat van anderen.
Klik op de startdatum om de vervolgdata en locatie te tonen.
Daltonlaan 100
3584 BJ UTRECHT
Tarieven
- Cursusprijs Nederlandse Sales Academie € 895.00 € 1082.95
- (Online) Lesmateriaal Nederlandse Sales Academie € 90.00 € 108.90
- Locatiekosten Nederlandse Sales Academie € 110.00 € 133.10
- STAP-budget - €1000.00
Overige informatie
Studiebelasting
De training heeft een studiebelasting van 24 uren. Dit omvat de voorbereiding, het maken van opdrachten en het bijwonen van de training.
Niveau van de training
Een formeel diploma is geen vereiste voor deelname. Het werk- en denkniveau van deze training is mbo+.
Twijfel je of je deze training kunt of wilt volgen, overleg dan gerust met onze studieadviseurs via 0172 - 42 34 56.
Onze aanpak
Bij de Nederlandse Sales Academie begint het leren al direct na de inschrijving. Wij bieden jou een breed leerconcept, waarvan de training de kern vormt. Via ons online leerplatform kun je vooraf aan de slag met een digitale preview van het lesmateriaal en een voorbereidingsopdracht. De training zelf is bijzonder interactief. Zelfanalyses, oefeningen, discussies en ervaringsuitwisseling maken het leerproces persoonlijk en zeer praktijkgericht. Tussentijds en na afloop heb jij via Leren Online contact met je medecursisten. Tot zes weken na de training kun je bovendien gebruik maken van e-coaching met jouw trainer, als je hulp wenst bij het toepassen in de werksituatie.
Wie is mijn trainer?
Deze training staat onder leiding van een praktijkgerichte verkooptrainer die zelf zijn of haar sporen in de verkoop in ruime mate heeft verdiend. De trainer is zelf regelmatig betrokken in verkoopprocessen.