Inleiding Proactief en klantgericht bellen

Niet alle commerciële of servicegerichte medewerkers pakken met hetzelfde gemak de telefoon. Persoonlijke overtuigingen zitten in de weg en de drempel is soms hoog. In de praktische training Proactief en klantgericht bellen ontwikkel je een proactieve en klantgerichte houding, ga je aan de slag met commerciële gesprekstechnieken en leer je structuur in telefoongesprekken aanbrengen. Zo word jij een gewaardeerde gesprekspartner voor nieuwe en bestaande klanten en voer je professionele telefoongesprekken. Sluit dit aan bij jouw leerwensen? Schrijf je dan direct in.

Voor wie is de training Proactief en klantgericht bellen?

De telefonische verkooptraining Proactief en klantgericht bellen is gericht op iedereen met een commerciële functie die zich frequent bezighoudt met telefonische verkoop, telesales, telemarketing en/of klantenservice door outbound bellen. Ook buitendienst verkopers, binnendienst medewerkers met een acquisitiedoelstelling en medewerkers van de afdeling klantenservice kunnen deelnemen aan deze training.

Wat ontwikkel ik?

Je krijgt het inzicht en de technieken om proactief te handelen en effectieve zakelijke telefoongesprekken te voeren. Je leert je goed voor te bereiden en leuke gesprekken te creëren. Daardoor voel je je zekerder om die telefoon te pakken. Vol goede moed ga je aan de slag. Met een proactieve houding en een duidelijk verhaal naar de klant, krijg je (weer) plezier in jouw werk. En wij weten uit ervaring: dan nemen ook de resultaten flink toe.

Andere trainingen en opleidingen

Heb jij een binnendienst functie waarbij je vooral inkomende telefoongesprekken voert? Dan is de training Commerciële binnendienst wat voor jou. Voor commerciële medewerkers in de buitendienst is de tweedaagse training De vakman als accountmanager heel geschikt. We trainen ook volop op maat voor hele teams of organisaties.

Wil je persoonlijk advies? Onze studieadviseurs staan graag voor je klaar via 0172 – 42 34 56.

Programma

Het programma draait om plezier in (het leggen van) het eerste contact. Jouw vaardigheden én je overtuigingen komen aan bod.

  • Persoonlijke beelden en overtuigingen bij acquisitie
  • Acquisitie zoals klanten het wel waarderen
  • Werkwijze en organisatie van de acquisitietaak
  • Gesprekstructuren en -vaardigheden
  • Effectief en positief taalgebruik
  • Beeldend spreken
  • Interesse tonen en sfeer creëren
  • Vragen stellen en doorvragen
  • Omgaan met verschillende soorten klanten
  • Inzicht in gedrag door middel van Q4 DISC gedragsanalyse
  • Overtuigingskracht
  • Simulaties
  • Praktijkopdrachten

Sluit dit aan bij jouw leerwensen? Schrijf je dan direct in

Maak een STAP-vooraanmelding zonder risico

Het volgende aanmeldmoment voor het STAP-budget is op 1 september 2022. Maak nu alvast jouw keuze. Bij ons hoef je niet deel te nemen als je het budget niet gekregen hebt. Je kunt het in de volgende periode nog een keer proberen of je in overleg met ons annuleer je de vooraanmelding. Daar doen wij niet moeilijk over.

Zorg wel dat je vóór 1 september in bezit bent van een STAP-aanmeldbewijs. Dit bewijs heb je nodig om via het STAP-portaal jouw aanvraag in te dienen. Bij ons ontvang je dit document direct na jouw STAP-inschrijving.

In de komende periode kun je een training volgen tussen 29 september 2022 en 31 januari 2023. Doe gerust al een vooraanmelding voor de periode daarna.

Klik op de startdatum om de vervolgdata en locatie te tonen.

Adresgegevens
BCN AMSTERDAM ARENA
Hoogoorddreef 5
1101 BA AMSTERDAM
0205677980
Proactief en klantgericht bellen regio Amsterdam
Regulier inschrijven Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
26 september 2022
10:00
17:00
10 oktober 2022
10:00
17:00
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
Proactief en klantgericht bellen regio Zwolle
Regulier inschrijven Inschrijven met STAP-budget Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
11 oktober 2022
10:00
17:00
25 oktober 2022
10:00
17:00
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
Proactief en klantgericht bellen regio Rotterdam
Regulier inschrijven Inschrijven met STAP-budget Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
2 november 2022
10:00
17:00
16 november 2022
10:00
17:00
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
Proactief en klantgericht bellen regio Utrecht
Regulier inschrijven Inschrijven met STAP-budget Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
17 november 2022
10:00
17:00
1 december 2022
10:00
17:00
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
Proactief en klantgericht bellen regio Eindhoven
Regulier inschrijven Inschrijven met STAP-budget Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
2 december 2022
10:00
17:00
16 december 2022
10:00
17:00

Tarieven

Toon STAP-budget prijzen
Toon prijzen incl. btw
  • Cursusprijs Open Cursus € 805.00 € 974.05
  • (Online) Lesmateriaal Open Cursus Programma € 80.00 € 96.80
  • Locatiekosten Open Cursus Programma € 110.00 € 133.10
Totaal (excl. btw) (incl. btw) € 995.00 € 1203.95
  • Lunchkosten* - € 40.00
  • STAP-budget - € 955.00
Te betalen €0.00

* De lunchkosten vallen buiten de vergoeding van de STAP-subsidie. Deze nemen wij voor onze rekening.

Overige informatie

9 / 10
7 juni 2022
Nick Paardekooper
Training Proactief en klantgericht bellen
Goede persoonlijke begeleiding afgestemd op jouw verwachtingen en wensen. Trainer is duidelijk en kan verschillende situaties nadoen
9 / 10
20 april 2022
Polo van de Riet
Training Proactief en klantgericht bellen
De training heeft een goed verloop en een docent die helder de theorie kan uitleggen.
9 / 10
13 april 2022
Coralien van de Laar
Training Proactief en klantgericht bellen
Heldere cursus waarin je veel leert, zoals wie je bent en wat voor persoon je bent naar een ander toe.
9 / 10
1 februari 2022
Franka Keijzers
Training Proactief en klantgericht bellen
Aanrader. Is erg opfrissend, interessant en leerzaam.

Studiebelasting

De training heeft een studiebelasting van 24 uren. Dit omvat de voorbereiding, het maken van opdrachten en het bijwonen van de training.

Niveau van de training

Een formeel diploma is geen vereiste voor deelname. Het werk- en denkniveau van deze training is mbo.

Twijfel je of je deze training kunt of wilt volgen, overleg dan gerust met onze studieadviseurs via 0172 - 42 34 56.

Onze aanpak

Leren doe je volgens ons niet alleen in een leslokaal. Daarom ga je meteen na je inschrijving aan de slag met lesmateriaal en voorbereidingsopdrachten, via ons online leerplatform. De training zelf is bijzonder interactief. Zelfanalyses, oefeningen, discussies en ervaringsuitwisseling maken het leerproces persoonlijk en zeer praktijkgericht. Om de nieuwe inzichten en vaardigheden te borgen, kun je tot twaalf maanden na de start van de training contact onderhouden met de trainer en andere deelnemers.

Wie is mijn trainer?

De ervaring en aanpak van een trainer is vaak heel bepalend voor een training. Onze trainers zijn gedreven professionals met ruime ervaring in en passie voor het vak. Zij zijn allen zelf dagelijks actief in de verkoop. De trainers zetten hun praktijkervaring in om jou te helpen jouw leerdoelen te realiseren.