Inleiding Proactief en klantgericht bellen
Niet alle commerciële of servicegerichte medewerkers pakken met hetzelfde gemak de telefoon. Persoonlijke overtuigingen zitten in de weg en de drempel is soms hoog. In de praktische training Proactief en klantgericht bellen ontwikkel je een proactieve en klantgerichte houding, ga je aan de slag met commerciële gesprekstechnieken en leer je structuur in telefoongesprekken aanbrengen. Zo word jij een gewaardeerde gesprekspartner voor nieuwe en bestaande klanten en voer je professionele telefoongesprekken. Sluit dit aan bij jouw leerwensen? Schrijf je dan direct in.
Voor wie is de training Proactief en klantgericht bellen?
De telefonische verkooptraining Proactief en klantgericht bellen is gericht op iedereen met een commerciële functie die zich frequent bezighoudt met telefonische verkoop, telesales, telemarketing en/of klantenservice door outbound bellen. Ook buitendienst verkopers, binnendienst medewerkers met een acquisitiedoelstelling en medewerkers van de afdeling klantenservice kunnen deelnemen aan deze training.
Wat ontwikkel ik?
Je krijgt het inzicht en de technieken om proactief te handelen en effectieve zakelijke telefoongesprekken te voeren. Je leert je goed voor te bereiden en leuke gesprekken te creëren. Daardoor voel je je zekerder om die telefoon te pakken. Vol goede moed ga je aan de slag. Met een proactieve houding en een duidelijk verhaal naar de klant, krijg je (weer) plezier in jouw werk. En wij weten uit ervaring: dan nemen ook de resultaten flink toe.
Competenties
Je versterkt deze competenties:
- AssertiviteitiAssertiviteit betekent dat je goed kunt opkomen voor je eigen mening, behoeften of belangen op een vriendelijke en slimme manier, zonder anderen te kwetsen.
- Mondelinge uitdrukkingsvaardigheidiMondelinge uitdrukkingsvaardigheid betekent dat je goed bent in het duidelijk en begrijpelijk overbrengen van je ideeën en gedachten.
- LuistereniLuisteren betekent dat je goed let op wat anderen zeggen en hoe ze zich gedragen, zodat je begrijpt wat ze bedoelen.
- ResultaatgerichtheidiResultaatgerichtheid betekent dat je duidelijke resultaten kunt stellen en actief stuurt om deze te behalen en te evalueren.
Praktijkcoaching
Wij bieden praktijkcoaching aan, om na een training of opleiding de kennis en vaardigheden nog beter toe te passen in je werk. Terug in het werkveld gaan dingen soms toch anders dan verwacht. Met een coach breng je samen de geleerde lessen in de praktijk. Lees hier meer over praktijkcoaching.
Andere trainingen en opleidingen
Heb jij een binnendienst functie waarbij je vooral inkomende telefoongesprekken voert? Dan is de training Commerciële binnendienst wat voor jou. Voor commerciële medewerkers in de buitendienst is de tweedaagse training De vakman als accountmanager heel geschikt. We trainen ook volop op maat voor hele teams of organisaties.
Wil je persoonlijk advies? Onze studieadviseurs staan graag voor je klaar via 0172 – 42 34 56.
Programma
Het programma draait om plezier in (het leggen van) het eerste contact. Jouw vaardigheden én je overtuigingen komen aan bod.
- Persoonlijke beelden en overtuigingen bij acquisitie
- Acquisitie zoals klanten het wel waarderen
- Werkwijze en organisatie van de acquisitietaak
- Gesprekstructuren en -vaardigheden
- Effectief en positief taalgebruik
- Beeldend spreken
- Interesse tonen en sfeer creëren
- Vragen stellen en doorvragen
- Omgaan met verschillende soorten klanten
- Inzicht in gedrag door middel van Q4 DISC gedragsanalyse
- Overtuigingskracht
- Simulaties
- Praktijkopdrachten
Sluit dit aan bij jouw leerwensen? Schrijf je dan direct in
Klik op de startdatum om de vervolgdata en locatie te tonen.
Tarieven
- Cursusprijs Open Cursus € 895.00 € 1082.95
- (Online) Lesmateriaal Open Cursus Programma € 90.00 € 108.90
- Locatiekosten Open Cursus Programma € 110.00 € 133.10
- STAP-budget - €1000.00
Overige informatie
Studiebelasting
De training heeft een studiebelasting van 24 uren. Dit omvat de voorbereiding, het maken van opdrachten en het bijwonen van de training.
Niveau van de training
Een formeel diploma is geen vereiste voor deelname. Het werk- en denkniveau van deze training is mbo.
Twijfel je of je deze training kunt of wilt volgen, overleg dan gerust met onze studieadviseurs via 0172 - 42 34 56.
Onze aanpak
Leren doe je volgens ons niet alleen in een leslokaal. Daarom ga je meteen na je inschrijving aan de slag met lesmateriaal en voorbereidingsopdrachten, via ons online leerplatform. De training zelf is bijzonder interactief. Zelfanalyses, oefeningen, discussies en ervaringsuitwisseling maken het leerproces persoonlijk en zeer praktijkgericht. Om de nieuwe inzichten en vaardigheden te borgen, kun je tot twaalf maanden na de start van de training contact onderhouden met de trainer en andere deelnemers.
Wie is mijn trainer?
De ervaring en aanpak van een trainer is vaak heel bepalend voor een training. Onze trainers zijn gedreven professionals met ruime ervaring in en passie voor het vak. Zij zijn allen zelf dagelijks actief in de verkoop. De trainers zetten hun praktijkervaring in om jou te helpen jouw leerdoelen te realiseren.