0172 - 42 34 56
Dezelfde praktische aanpak, meer mogelijkheden, één aanspreekpunt.

Per 1 januari is IPV Training & Advies samengegaan met IMK Opleidingen. Daarom word je nu doorgestuurd naar de website van IMK Opleidingen. Hier vind je hetzelfde aanbod als je gewend bent van IPV Training & Advies. Hier lees je meer informatie

Akkoord

Training Omgaan met klachten

Leer om te gaan met klachten en ontdek de kracht die erin schuilt. Alleen als maatwerktraining.

Icoon trainingsduur 2 dagen
Icoon agenda Op aanvraag
Icoon prijs Prijs op aanvraag
Icoon doorsturen Stuur door per e-mail
Omgaan met klachten - IMK Opleidingen
Inhoud
Programma
Investering
Veelgestelde vragen
Inschrijven

Programma

Op basis van de leerwensen vult de trainer het programma verder in. Wat in ieder geval aan bod komt:

  • Inventariseren leerwensen en praktijkcasus
  • Het communicatieproces
  • Verbale en non-verbale communicatievaardigheden
  • Kenmerken van gedrag • Het ‘Over-de-Rooie-model’
  • Gesprekstructuur bij klachten
  • Conflicthantering
  • Omgaan met verwijten en onredelijkheid
  • Emotiereductie
  • De ja-cadans bij emotie
  • Effectiviteit in het oplossingsproces
  • Het brengen van slecht nieuws
  • Nazorg in klachtenbehandeling
  • Klachtenregistratie

De training Omgaan met klachten is alleen beschikbaar als incompanytraining.
Klik hier voor meer informatie.

Data & locaties

De training heeft op dit moment (nog) geen trainingsdata. Houd onze website in de gaten voor actuele data of neem contact op met één van onze studieadviseurs via advies@imkopleidingen.nl of 0172 - 42 34 56.

Deze training is alleen beschikbaar als maatwerktraining. Klik hier voor meer informatie.

Wil je van gedachten wisselen over de ontwikkeling van teams of de koers van jullie organisatie? Neem gerust contact op voor een oriënterend gesprek.  Bel 0172 – 42 34 56 of mail naar advies@imkopleidingen.nl

Incompany training op maat

Wens je een persoonlijk studieadvies of heb je vragen over de mogelijkheden van maatwerk? Onze studie- en maatwerkadviseurs staan graag voor je klaar om jouw vragen te beantwoorden.

IMK Studie adviseur
Neem contact op met Sylvia advies@imkopleidingen.nl 0172 – 42 34 56
Informatie aanvragen

Inleiding Omgaan met klachten

Ken jij de uitdrukking ‘Eén klacht krijgt duizend monden?’ En weet je dat 7 van de 10 klanten hun klachten niet bij jou kenbaar maken, maar direct een andere leverancier zoeken? Een klacht is een kans om aan jouw klant te tonen dat je ook klaarstaat als het misgaat. Los je de klacht écht goed op, dan ontstaat een vertrouwensrelatie die nog hechter is dan vóór de klacht. Staat deze visie ook al jouw medewerkers helder voor ogen? In de training ‘De kracht van de klacht’ leert men klachten om te buigen naar positieve actie. De relatie met je klant zal verbeteren en bovendien zal die tevreden klant lovend spreken over jouw bedrijf. Kun jij je betere promotie voorstellen?

Voor wie?

De training is speciaal ontwikkeld voor het eerste aanspreekpunt voor de klant in jouw organisatie, de ‘frontliners’ op de afdeling verkoop, administratie, receptie, of medewerkers op een helpdesk. Het niveau van de training is MBO niveau.

Kwalificerend beoordelen - IMK Opleidingen

Wat ontwikkel ik?

Na de training begrijpen de deelnemers de kans die iedere klacht in zich heeft. Je bent in staat om:

  • Emoties op te vangen
  • De klant c.q. de klacht te respecteren en op waarde te schatten
  • De klantrelatie te verbeteren en het vertrouwen naar een hoger niveau te tillen
  • De communicatieve vaardigheden te verbeteren, specifiek op klachten, ontevreden klanten of andere (telefoon)gesprekken waarin de emotie met de klant hoog oploopt.
Video thumbnail for youtube video h2b_onlo3jy

Onze aanpak

In onze trainingen richten we ons vooral op de praktijk. Er is veel interactie met de trainer en de andere deelnemers. Door middel van groepsdiscussies en voorbeelden uit de praktijk, wordt het omgaan met klachten zo goed mogelijk nagebootst. Daarbij mag je als deelnemer zelf voorbeeldsituaties aandragen.

Buiten de training om zijn er ook volop mogelijkheden om te leren. Na aanmelding kun je direct in onze online leeromgeving van start met voorbereidingsopdrachten. Tot die omgeving heb je vanaf de start van deze cursus een jaar onbeperkt toegang. Daar kun je de trainer naderhand ook vragen stellen.

Wie is mijn trainer?

De training wordt gegeven door een praktijkgerichte communicatietrainer met veel ervaring.

Praktijkcoaching | IMK Opleidingen

Praktijkcoaching

Wij bieden praktijkcoaching aan, om na een training of opleiding de kennis en vaardigheden nog beter toe te passen in je werk. Terug in het werkveld gaan dingen soms toch anders dan verwacht. Met een coach breng je samen de geleerde lessen in de praktijk. Lees hier meer over praktijkcoaching.

Ontdek Praktijkcoaching
Verbeter je team en ontwikkel jezelf!

Wens je een persoonlijk studieadvies of heb je vragen over de mogelijkheden van maatwerk? Onze studie- en maatwerkadviseurs staan graag voor je klaar om jouw vragen te beantwoorden.

IMK Studie adviseur
Neem contact op met Sylvia advies@imkopleidingen.nl 0172 – 42 34 56
Organisatie versterken - IMK Opleidingen
Maatwerk trainingen Ontdek de kracht van op maat gemaakte incompany trainingen
Formulier - Checklist - Grijs - IMK Opleidingen
Download flyer Download hier gratis de flyer van de training Omgaan met klachten
DISC geel - IMK Opleidingen
Studieadvies op maat Vraag een gratis adviesgesprek aan

Veelgestelde vragen over de training Omgaan met klachten

Ben je nieuwsgierig naar de mogelijkheden van deze training voor jouw organisatie? Onze maatwerkadviseurs helpen je graag via 0172 – 42 34 56.

Hoe ziet het voortraject van een incompany training eruit?

Op basis van jullie vraag kiezen we een geschikte trainer. Deze komt bij jullie langs voor een oriënterend gesprek. Samen bespreken jullie de situatie die om een training of verandertraject vraagt. De trainer maakt een offerte en jullie kunnen daarin ook weer wijzigingen aanbrengen. De training wordt voorbereid, deelnemers uitgenodigd en de digitale leeromgeving wordt gereed gemaakt. Voor alle vragen hebben jullie bij IMK Opleidingen één aanspreekpunt. Wel zo fijn! Vaak is er ook nog contact met de trainer tussentijds, hij of zij stemt bijvoorbeeld met de leidinggevenden af wat hun verwachtingen zijn. Dan is het tijd voor de training!

Wat is het verschil tussen een maatwerktraining en incompany training?

Een maatwerktraining is op maat gemaakt voor jouw organisatie. Je hoeft je hierin niet te houden aan onze vooraf bedachte programma’s. Een maatwerktraining is altijd incompany, ook wel in-house genoemd. Oftewel, deze training wordt gegeven op een door jou gekozen locatie. Onze incompany trainingen passen we vaak ook aan jouw organisatie aan. De termen incompany, in-house en maatwerktraining worden vaak door elkaar gebruikt.

Hoe lang duurt een training?

De meeste trainingen duren 2 dagen. Maar het voordeel van een incompany training is dat je de training helemaal op maat kan maken. Wil je er bijvoorbeeld nog een dag bij of juist een dag af. Bespreek dit van tevoren met de trainer, dan doen wij een voorstel op maat.

Gerelateerde
trainingen en opleidingen
Icoon nieuwsbrief
Niks missen? Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief!

Vraag nu gratis en vrijblijvend onze nieuwsbrief aan! Laat je inspireren door interessante artikelen, whitepapers en de nieuwste informatie over onze trainingen en opleidingen

    Copyright © 2012 - 2024 - IMK Opleidingen B.V.