Per 1 januari is IPV Training & Advies samengegaan met IMK Opleidingen. Daarom word je nu doorgestuurd naar de website van IMK Opleidingen. Hier vind je hetzelfde aanbod als je gewend bent van IPV Training & Advies. Hier lees je meer informatie
AkkoordWerken in de retail betekent dat je constant met mensen in contact bent. Als servicemedewerker of winkelpersoneel probeer je klanten zo goed mogelijk te helpen. En als winkelmanager ben je verantwoordelijk voor het commercieel aansturen van je personeel. De praktische vaardigheden die nodig zijn om van je winkel een succes te maken, ontwikkel je tijdens een retail training of cursus van IMK Opleidingen.
Deelnemers van onze retail trainingen komen overal vandaan. Ze zijn werkzaam bij supermarkten, huishoudwinkels, speelgoedwinkels, elektronicazaken en andere (web)winkels. En ook de functies zijn divers. Winkelpersoneel, klantcontactmedewerkers, shop managers en hoger management hebben allemaal baat bij de inhoud van onze retail trainingen.
Heb je in je werk veel klantcontact? Voor meer resultaat is het slim om je commerciële vaardigheden te (blijven) ontwikkelen. Denk aan klantgerichtheid, vraagtechnieken en een goede communicatie. Tijdens een verkooptraining retail ontwikkel je de belangrijkste vaardigheden. Je oefent met andere deelnemers in een veilige omgeving en krijgt persoonlijke tips van de trainer.
Als medewerker op de vloer help je klanten bij het maken van de juiste keuze, maar krijg je ook te maken met mondige klanten. Dat vraagt om verschillende vaardigheden. Tijdens de cursus Verkoopmedewerker en de training Diefstalpreventie en omgaan met mondige klanten ontwikkel je ze.
Geef je leiding in de retail of detailhandel? Ook dat vraagt om unieke vaardigheden. Tijdens de training Commercieel aansturen van je team ontdek je hoe je medewerkers met plezier en resultaat aanstuurt op de werkvloer. En tijdens de training Praktisch P&O voor de winkelmanager leer je een praktisch personeelsbeleid opzetten, rekening houdend met de uitdagingen die vandaag de dag spelen.
Werk je niet op de vloer, maar heb je klantcontact op afstand? Bijvoorbeeld via de telefoon, chat of mail? Deze kanalen vragen om verschillende vaardigheden. Na het volgen dan de training Medewerker klantcontact weet je een goed gesprek te voeren via elk kanaal.
Al onze retail trainingen en cursussen kunnen we ook op maat maken voor jouw organisatie of winkel. Tijdens een incompany maatwerktraining worden de inhoud en voorbeelden volledig afgestemd op de wensen en leerdoelen van jouw organisatie. Onze ervaren trainer geeft de retail training of cursus op jullie bedrijfslocatie. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
Welke vaardigheden zijn belangrijk in de retail?
Retail betekent verkopen. Commerciële vaardigheden zoals klantgerichtheid, vraagtechnieken en communicatieve vaardigheden zijn voor winkelpersoneel daarom van groot belang.
Welke retail trainingen bieden jullie aan?
Bij IMK Opleidingen hebben we vijf trainingen en cursussen ontwikkeld voor retailmedewerkers. De onderwerpen zijn relevant voor verkoopmedewerkers, klantcontactmedewerkers en winkelpersoneel dat te maken krijgt met diefstal en mondige klanten. Daarnaast bieden we twee trainingen aan rondom personeelsbeleid en commerciële aansturing voor leidinggevenden.
Gemiddelde van 4756 beoordelingen
Wens je een persoonlijk studieadvies of heb je vragen over de mogelijkheden van maatwerk? Onze studie- en maatwerkadviseurs staan graag voor je klaar om jouw vragen te beantwoorden.
Vraag nu gratis en vrijblijvend onze nieuwsbrief aan! Laat je inspireren door interessante artikelen, whitepapers en de nieuwste informatie over onze trainingen en opleidingen