Inleiding Commercieel aansturen van je team

Binnen de winkel geef jij leiding aan het team. Hoe leuk is dat? Natuurlijk zitten er ook lastige kanten aan je rol als leidinggevende. Want hoe houd je iedereen gemotiveerd? Hoe krijg je alle neuzen dezelfde kant op? Hoe spreek je medewerkers aan die ongewenst gedrag vertonen? En hoe kom je tot betere verkoopresultaten?

De antwoorden op deze vragen vind je in de training Commercieel aansturen van je team. Doe de laatste verkoopkennis op én ontwikkel praktische leiderschapsvaardigheden.

Voor wie is de training Commercieel aansturen van je team?

Deze training is speciaal ontwikkeld voor leidinggevenden van een (verkoop)team. Je werkt in de retail en bent verantwoordelijk voor het aansturing, ontwikkeling en de resultaten van jouw team. Je hebt bijvoorbeeld een functie als floormanager, afdelingschef, verkoopchef of filiaalmanager.

Wat ontwikkel ik?

Het doel van de training is om je team te leiden naar betere verkoopcijfers. Dat doe je op inspirerende en enthousiasmerende wijze.

Na het volgen van de training Commercieel aansturen van je team:

  • Ken je jouw sterke punten en ontwikkelpunten m.b.t. commercieel leidinggeven.
  • Bezit je betere communicatievaardigheden.
  • Heb je een betere blik op verkoop en de rol van je teamleden hierin.
  • Kun je de verschillende stijlen van leidinggeven toepassen: instrueren, begeleiden, stimuleren/coachen en delegeren.
  • Leer je je team alerter te zijn en te reageren op koopsignalen.
  • Heb je inzicht in het gedrag van je teamleden m.b.v. het DISC-model en hun verkoopstijl
  • Kun je snel en met resultaat commercieel coachen op de werkvloer

Competenties

Je versterkt deze competenties:

  • Commercieel vermogen
    i
    Commercieel vermogen betekent dat je goed bent in het herkennen en benutten van zakelijke kansen om geld te verdienen.
  • Resultaatgerichtheid
    i
    Resultaatgerichtheid betekent dat je duidelijke resultaten kunt stellen en actief stuurt om deze te behalen en te evalueren.
  • Confronteren (feedback geven)
    i
    Confronteren of feedback geven betekent dat je in staat bent om op een directe manier met iemand te praten over zijn of haar gedrag. Zo help je die persoon bewust te worden hoe zijn of haar gedrag anderen beïnvloedt.
  • Samenwerken
    i
    Samenwerken betekent dat je bijdraagt aan een gezamenlijk resultaat door je eigen kwaliteiten en belangen goed af te stemmen op die van de groep. Je houdt rekening met de behoeften en kwaliteiten van zowel jezelf als de andere groepsleden. Samen bereiken jullie een resultaat waar iedereen voordeel van heeft.
  • Luisteren
    i
    Luisteren betekent dat je goed let op wat anderen zeggen en hoe ze zich gedragen, zodat je begrijpt wat ze bedoelen.

Praktijkcoaching

Wij bieden praktijkcoaching aan, om na een training of opleiding de kennis en vaardigheden nog beter toe te passen in je werk. Terug in het werkveld gaan dingen soms toch anders dan verwacht. Met een coach breng je samen de geleerde lessen in de praktijk. Lees hier meer over praktijkcoaching.

Jezelf verder ontwikkelen?

Wil je na de training Commercieel aansturen van je team jezelf verder ontwikkelen? Of vraag je je af of een andere training beter bij je leerwensen past?

Tijdens de training Praktisch leidinggeven op de werkvloer leer je algemene leiderschapsvaardigheden. Zoals beter communiceren, taak- en mensgericht aansturen, motiveren en stimuleren.

Maar ook voor de retail hebben we verschillende trainingen ontwikkeld. Tijdens de training Praktisch P&O voor winkelmanagers leer je meer over zaken als personeelsbeleid, werving en verzuim. Stuur je geen team aan, maar wil je wel je commerciële vaardigheden verbeteren? Volg dan de training Verkoopmedewerker!

 

Programma

De training bestaat uit twee trainingsdagen. Deze onderwerpen komen aan bod:

Dag 1: Inzicht in jezelf als commercieel leidinggevende

  • Mijn blik op verkoop en mijn rol hierin
  • Communicatievaardigheden: luisteren, samenvatten en (door)vragen
  • Doelgericht communiceren
  • Wie ben ik als commercieel leidinggevende?
  • Wat zijn koopsignalen en wat doet een medewerker daarmee?
  • Inzicht in gedrag m.b.v. Q4 gedragsanalyse DISC en verkoopstijl

Dag 2: Inzicht in je team en verkoop

  • Stijlen van leidinggeven flexibel inzetten
  • Commercieel coachen op de werkvloer
  • Motiveren van je medewerkers: plezier in commercie
  • Commercieel coachen op taak en groei
  • Afspraken maken in je team rondom doelen en commercie

Klik op de startdatum om de vervolgdata en locatie te tonen.

Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
Commercieel aansturen van je team regio Utrecht
Inschrijven Optie nemen Offerte aanvragen
Datum
Begintijd
Eindtijd
Di 02 April 2024
09:30
16:30
Di 16 April 2024
09:30
16:30
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
Commercieel aansturen van je team regio Eindhoven
Inschrijven Optie nemen Offerte aanvragen
Datum
Begintijd
Eindtijd
Wo 10 April 2024
09:30
16:30
Wo 24 April 2024
09:30
16:30
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
Commercieel aansturen van je team regio Alphen aan den Rijn
Inschrijven Optie nemen Offerte aanvragen
Datum
Begintijd
Eindtijd
Vr 24 Mei 2024
09:30
16:30
Vr 07 Juni 2024
09:30
16:30

Tarieven

Toon prijzen incl. btw
  • Cursusprijs Open Cursus € 895.00 € 1082.95
  • (Online) Lesmateriaal Open Cursus Programma € 90.00 € 108.90
  • Locatiekosten Open Cursus Programma € 110.00 € 133.10
Totaal (excl. btw) (incl. btw) € 1095.00 € 1324.95
  • STAP-budget - €1000.00
Te betalen €95.00

Studiebelasting

De training heeft een studiebelasting van 24 uren. Dit omvat de voorbereiding, het maken van opdrachten en het bijwonen van de training.

Niveau van de training

Een formeel diploma is geen vereiste voor deelname. Het werk- en denkniveau van deze training is mbo.

Twijfel je of je deze training kunt of wilt volgen, overleg dan gerust met onze studieadviseurs via 0172 - 42 34 56.

Onze aanpak

Onze trainingen zijn altijd praktijkgericht. Tijdens de training zal er daarom veel interactie met de trainer en andere deelnemers zijn. Er worden werksituaties nagebootst door discussies en oefenen met voorbeelden uit de praktijk. Daarbij mag je zelf situaties aandragen.

Maar leren doe je ook buiten de training om. Na aanmelding kun je bijvoorbeeld direct in onze online leeromgeving werken aan voorbereidingsopdrachten. Vanaf de start van een training heb je nog een jaar lang toegang tot deze leeromgeving en kun je de trainer vragen stellen.

 

Wie mijn trainer?

De training wordt gegeven door een praktijkgerichte verkooptrainer die veel ervaring heeft als leidinggevende in de retail.

Ongelimiteerd herhalen

Tijdens een training krijg je veel nieuwe informatie, ideeën en indrukken. Omdat we bij IMK Opleidingen voor een volledige ontwikkeling gaan, mag je de training altijd nog eens overdoen. Je betaalt dan slechts een kleine vergoeding. Hier lees je meer informatie over herhalen.

Ook incompany

Al onze trainingen bieden we ook als incompany maatwerktraining aan. We stemmen de inhoud en voorbeeldsituaties dan af op jullie behoeften en werkpraktijk. Maatwerktrainingen worden door onze ervaren trainers gegeven op jullie eigen locatie. Interessant voor jouw organisatie? Neem contact met ons op via de website of 0172 – 42 34 56 om de mogelijkheden te bespreken.