0172 - 42 34 56

Training Diefstalpreventie en omgaan met mondige klanten

Ontwikkel professionele vaardighen voor het omgaan met negatieve interacties in een winkelomgeving. Herkennen, voorkomen en de-escaleren staan centraal.

Icoon trainingsduur 2 dagen
Icoon agenda Op aanvraag
Icoon prijs Prijs op aanvraag
Icoon doorsturen Stuur door per e-mail
Training Diefstalpreventie en omgaan met mondige klanten - IMK Opleidingen
Inhoud
Programma
Investering
Veelgestelde vragen
Incompany
Inschrijven

Programma

De training bestaat uit twee trainingsdagen. Onderstaande onderwerpen komen aan bod. Als er specifieke wensen zijn kan de training ook aangepast worden naar de behoeftes van jouw organisatie.

Dag 1: Omgaan met mondige klanten

  • Wat verstaan we onder mondige klanten, grensoverschrijdend klantgedrag en agressie?
  • Onbewuste reactie op grensoverschrijdend klantgedrag
  • Verschil tussen lichaam, denken, voelen en doen
  • Voorkomen en de-escaleren van grensoverschrijdend klantgedrag
  • Effectieve hantering van agressie oefenen
  • Persoonlijke strategie oefenen aan de hand van eigen casus
  • Beleving medewerker versus klant
  • Melden van incidenten

Dag 2: Diefstalpreventie

  • Wat verstaan we onder diefstal?
  • Herkennen van ‘afwijkend koopgedrag’
  • Preventief en volgens de wet optreden: confronteren en aanhouden
  • Mijn veiligheid (en die van collega’s) voorop
  • Randvoorwaarden: overleg politie, in beslag nemen, tassencontrole, stress en nazorg
  • Oplichtingmethoden en controlemogelijkheden
  • Opwerpen van drempels om oplichting te voorkomen

Op beide trainingsdagen is er volop ruimte voor voorbeelden en het oefenen van praktijksituaties. Voor, na en tussendoor ga je aan de slag met de opdrachten in onze online leeromgeving.

Data & locaties

Deze training is alleen beschikbaar als maatwerktraining. Klik hier voor meer informatie.

Wil je van gedachten wisselen over de ontwikkeling van teams of de koers van jullie organisatie? Neem gerust contact op voor een oriënterend gesprek.  Bel 0172 – 42 34 56 of mail naar advies@imkopleidingen.nl

Incompany training op maat

Wens je een persoonlijk studieadvies of heb je vragen over de mogelijkheden van maatwerk? Onze studie- en maatwerkadviseurs staan graag voor je klaar om jouw vragen te beantwoorden.

IMK Studie adviseur
Neem contact op met Sylvia advies@imkopleidingen.nl 0172 – 42 34 56
Informatie aanvragen

Inleiding Diefstalpreventie en omgaan met mondige klanten

Niet iedereen blijft altijd netjes en beleefd. Sommige klanten zijn wat mondiger dan anderen. Dit kan leiden tot ongewenst gedrag, wat niet bevorderlijk is voor de sfeer in de winkel. Ook oplichting of diefstal brengt behoorlijk wat spanning met zich mee. Tenminste, als je niet weet hoe je er mee om moet gaan.

Negatief gedrag kan grotendeels voorkomen worden door concrete maatregelen in jouw professionele klantcontact. Dat komt de veiligheid van klanten en medewerkers ten goede. Bovendien verkleint het de kans op diefstal, waardoor je direct geld bespaart. Benieuwd hoe? Je leert het tijdens de training Diefstalpreventie en omgaan met mondige klanten.

Voor wie is deze training?

Deze training is voor iedereen die klantcontact in een winkel heeft. Krijg je wel eens te maken met diefstal of oplichting? Of met klanten die mondig, intimiderend of zelfs agressief gedrag vertonen? Tijdens de training Diefstalpreventie en omgaan met mondige klanten leer je hoe je dit gedrag kunt herkennen en de-escaleren. Maar ook wat je het beste kunt doen als het al te laat is.

Incompany training op maat

Wens je een persoonlijk studieadvies of heb je vragen over de mogelijkheden van maatwerk? Onze studie- en maatwerkadviseurs staan graag voor je klaar om jouw vragen te beantwoorden.

IMK Studie adviseur
Neem contact op met Sascha advies@imkopleidingen.nl 0172 – 42 34 56
Informatie aanvragen

Incompany

Wil je samen met collega’s de training Diefstalpreventie en omgaan met mondige klanten volgen? Dan is een incompany training een slimme keuze. Onze deskundige trainer komt naar jullie bedrijfslocatie, of een andere gewenste plek, op een moment dat voor jullie het beste uitkomt.

Tijdens de incompany training stemmen we de inhoud volledig af op jullie specifieke behoeften, werkpraktijk en leerdoelen. Dit bespreken we uitgebreid vooraf tijdens een oriënterend gesprek. Door te werken met praktijkvoorbeelden en situaties uit jullie eigen werkomgeving wordt het leren niet alleen leuker, maar blijven de nieuwe vaardigheden ook beter hangen. Bovendien kan een gezamelijke training de teamspirit versterken en zorgen voor een betere samenwerking binnen het team.

Interessant voor jouw organisatie? Bekijk voor meer informatie onze incompany-pagina of neem direct contact op.

Andere training – IMK Opleidingen

Wat ontwikkel ik?

Na het volgen van deze training:

  • Weet je wat ongewenst klantgedrag met je doet en wat je er tegen kunt doen.
  • Kun je de verschillende soorten negatief gedrag onderscheiden.
  • Weet je welke van je lichamelijke en emotionele reacties afwijkend zijn en jou alert maken of intimideren.
  • Weet je jouw eigen veiligheid zo goed mogelijk te garanderen.
  • Weet je hoe je winkeldiefstal en oplichterij kunt herkennen en terugdringen.
  • Ben je je bewust van de invloed die jouw gedrag heeft tijdens een lastige situatie.
  • Weet je hoe je doeltreffend jouw grens aangeeft bij assertieve klanten.
  • Bezit je de vaardigheden voor het omzetten van negatief naar samenwerkend gedrag.
Competenties
Oordeelsvorming
Oordeelsvorming betekent dat je goed kunt bepalen wat de beste keuzes of beslissingen zijn op basis van informatie die je hebt.
Assertiviteit
Assertiviteit betekent dat je goed kunt opkomen voor je eigen mening, behoeften of belangen op een vriendelijke en slimme manier, zonder anderen te kwetsen.
Sensitief gedrag
Sensitief gedrag betekent dat je rekening houdt met de gevoelens en behoeften van anderen en respectvol en begripvol met hen omgaat. Je communiceert en handelt op een manier die de relatie bevordert en eventuele spanningen vermindert.
Luisteren
Luisteren betekent dat je goed let op wat anderen zeggen en hoe ze zich gedragen, zodat je begrijpt wat ze bedoelen.
Mondelinge uitdrukkingsvaardigheid
Mondelinge uitdrukkingsvaardigheid betekent dat je goed bent in het duidelijk en begrijpelijk overbrengen van je ideeën en gedachten.
Video thumbnail for youtube video h2b_onlo3jy

Onze aanpak

Al onze trainingen zijn praktisch ingericht. Er is daarom veel interactie met de trainer en de andere deelnemers. Met behulp van groepsdiscussies en rollenspellen worden werksituaties in de winkel zo goed mogelijk nagebootst. Als deelnemer kun je zelf situaties en voorbeelden aandragen.

Ook buiten de training zijn er volop mogelijkheden om te leren. Na aanmelding kun je direct in onze online leeromgeving aan de dag met voorbereidingsopdrachten. Na de training heb je hier nog een jaar lang toegang tot. Daar kun je de trainer ook naderhand nog om advies vragen.

Wie mijn trainer?

De trainer is specialist op het gebied van diefstalpreventie en het effectief omgaan met lastige/mondige klanten. De trainer heeft zelf jarenlange ervaring op de winkelvloer.

Praktijkcoaching | IMK Opleidingen

Praktijkcoaching

Wij bieden praktijkcoaching aan, om na een training of opleiding de kennis en vaardigheden nog beter toe te passen in je werk. Terug in het werkveld gaan dingen soms toch anders dan verwacht. Met een coach breng je samen de geleerde lessen in de praktijk. Lees hier meer over praktijkcoaching.

Ontdek Praktijkcoaching
Verbeter je team en ontwikkel jezelf!

Wens je een persoonlijk studieadvies of heb je vragen over de mogelijkheden van maatwerk? Onze studie- en maatwerkadviseurs staan graag voor je klaar om jouw vragen te beantwoorden.

IMK Studie adviseur
Neem contact op met Sylvia advies@imkopleidingen.nl 0172 – 42 34 56
Organisatie versterken - IMK Opleidingen
Maatwerk trainingen Ontdek de kracht van op maat gemaakte incompany trainingen
Formulier - Checklist - Grijs - IMK Opleidingen
Download flyer Download hier gratis de flyer van de training Diefstalpreventie en omgaan met mondige klanten
DISC geel - IMK Opleidingen
Studieadvies op maat Vraag een gratis adviesgesprek aan

Veelgestelde vragen over de training Diefstalpreventie en omgaan met mondige klanten

Samen met één van onze maatwerkadviseurs van gedachte wisselen over de training Diefstalpreventie en omgaan met mondige klanten? Neem contact met ons op via 0172 – 42 34 56.

Kan ik met iemand overleggen over een incompany of maatwerktraining?

Zeker! Daar zijn onze maatwerkadviseurs voor. Ze helpen je graag verder via 0172 – 42 34 56 of doe een aanvraag via de website.

Waarom kan ik mij niet inschrijven voor deze training?

Dit is een incompany training. Dat betekent dat de training gegeven wordt op jouw locatie (bijvoorbeeld bij je bedrijf of op een extern gekozen locatie) en de trainer naar jou toekomt. In de training zitten alleen deelnemers van jullie eigen organisatie.

Wie is mijn trainer?

Bij een incompany training kijken we altijd goed welke trainer er het beste past bij jullie organisatie. We kiezen een trainer bijvoorbeeld omdat ze de branche of organisatie al kennen of omdat ze de meeste kennis hebben over het specifieke onderwerp. Je leert de trainer vaak al voor de training kennen.

Gerelateerde
trainingen en opleidingen
Icoon nieuwsbrief
Niks missen? Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief!

Vraag nu gratis en vrijblijvend onze nieuwsbrief aan! Laat je inspireren door interessante artikelen, whitepapers en de nieuwste informatie over onze trainingen en opleidingen

    Copyright © 2012 - 2024 - IMK Opleidingen B.V.