Inleiding Medewerker klantcontactcenter

Als klantcontact medewerker moet je van vele markten thuis zijn. Je bent namelijk op verschillende manieren in gesprek met klanten: telefonisch, via de mail of de chat. Al deze kanalen vragen om verschillende vaardigheden.

Vind je het lastig om regie te houden in je gesprekken? Of om te gaan met ‘boze klanten’ of emotie tijdens gesprekken? Wil je op een korte, bondige en effectieve manier schriftelijk en mondeling leren communiceren? Schrijf je dan in voor de training Klantcontact medewerker.

Voor wie is deze training bedoeld?

Deze training is voor iedereen die in zijn werk te maken krijgt met klantcontact op afstand. Via de telefoon, e-mail, app of chat. Je hebt bijvoorbeeld een functie als medewerker op een callcenter  van een (web)winkel, verzekeringsmaatschappij of een gemeente. Als je bij een kleinere organisatie verantwoordelijk bent voor het inbound klantcontact is deze training ook zeer aan te raden.

Wat ontwikkel ik tijdens de training Klantcontact medewerker?

Doel van de training is een zo efficiënt mogelijk klantgesprek voeren met een optimale klanttevredenheid.
Na het volgen van de training Klantcontact medewerker:

  • Weet je hoe je de regie houdt in het gesprek
  • Heb je in de verschillende klantcontacten inzicht in communicatie
  • Kun je effectiever schriftelijk communiceren via e-mail, chat en social media
  • Weet je hoe je met zelfvertrouwen een goed gesprek kan voeren
  • Weet je om te gaan met de emotie van de klant

Competenties

Je versterkt deze competenties:

  • Klantgerichtheid
    i
    Klantgerichtheid betekent dat je ervoor zorgt dat klanten of collega's binnen de organisatie tevreden. Je doet je best om ze goed van dienst te zijn.
  • Schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid
    i
    Schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid betekent dat je helder en effectief kunt schrijven zodat anderen je boodschap goed kunnen begrijpen en waarderen.
  • Gespreksvaardigheid
    i
    Gespreksvaardigheid betekent dat je gesprekken goed kunt beginnen en sturen, zodat je je doel bereikt.
  • Tact/sensitief gedrag
    i
    Tactvol of sensitief gedrag betekent dat je rekening houdt met de gevoelens en behoeften van anderen en respectvol en begripvol met hen omgaat. Je communiceert en handelt op een manier die de relatie bevordert en eventuele spanningen vermindert.

Hoe kan ik me nog meer ontwikkelen?

Nieuwe kennis en vaardigheden opdoen? Of je bestaande skills opfrissen? Tijdens de Opfriscursus Nederland schrijven spijker je je taalvaardigheid bij en in de training Schriftelijke communicatie leer je alles over stijlen, opbouw en structuur. Liever je telefonische vaardigheden versterken? Volg dan onze training Proactief en klantgericht bellen.

Programma

Deze training bestaat uit twee trainingsdagen. Tussen de eerste en tweede dag is er tijd om het geleerde toe te passen in je werk. Deze onderwerpen komen aan bod:

Dag 1: Het klantgesprek

  • Communicatieproces
  • Effectief communiceren via de verschillende kanalen
  • Luisteren en vragen stellen aan de klant
  • Ordenen van het gesprek
  • Gespreksstructuur
  • Verschillen in schriftelijk communiceren via verschillende media
  • Klantgericht schrijven (voor email, chat en social media)

Dag 2: Klantverwachtingen en aansluiten bij de klant

  • Schriftelijk: intentie versus effect
  • Klantverwachtingen
  • Klantgericht reageren
  • Klantgericht of klantgezwicht?
  • Met minder tekst meer resultaat
  • Slecht nieuws brengen aan de klant
  • Omgaan met emoties en weerstand bij de klant

Klik op de startdatum om de vervolgdata en locatie te tonen.

Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
Klantcontact medewerker regio Amsterdam
Regulier inschrijven Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
Vr 03 November 2023
09:30
16:30
Vr 17 November 2023
09:30
16:30
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
Klantcontact medewerker regio Utrecht
Regulier inschrijven Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
Do 07 December 2023
09:30
16:30
Do 21 December 2023
09:30
16:30
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
Klantcontact medewerker regio Utrecht
Regulier inschrijven Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
Ma 29 Januari 2024
09:30
16:30
Ma 12 Februari 2024
09:30
16:30
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
Klantcontact medewerker regio Den Bosch
Regulier inschrijven Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
Do 21 Maart 2024
09:30
16:30
Do 04 April 2024
09:30
16:30
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
Klantcontact medewerker regio Zwolle
Regulier inschrijven Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
Wo 24 April 2024
09:30
16:30
Wo 08 Mei 2024
09:30
16:30

Tarieven

Toon prijzen incl. btw
  • Cursusprijs Open Cursus € 895.00 € 1082.95
  • (Online) Lesmateriaal Open Cursus Programma € 90.00 € 108.90
  • Locatiekosten Open Cursus Programma € 110.00 € 133.10
Totaal (excl. btw) (incl. btw) € 1095.00 € 1324.95
  • STAP-budget - €1000.00
Te betalen €95.00

Gratis met STAP-budget

Met STAP-budget heeft vrijwel iedere werkende en werkzoekende in Nederland recht op €1.000 per persoon per jaar voor professionele ontwikkeling. Daarmee is de training Klantcontact medewerker geheel gratis te volgen! Lees hier meer over het STAP-budget en hoe je het aanvraagt.

Studiebelasting

De training heeft een studiebelasting van 24 uren. Dit omvat de voorbereiding, het maken van opdrachten en het bijwonen van de training.

Niveau van de training

Een formeel diploma is geen vereiste voor deelname. Het werk- en denkniveau van deze training is mbo.

Twijfel je of je deze training kunt of wilt volgen, overleg dan gerust met onze studieadviseurs via 0172 - 42 34 56.

Onze aanpak

Onze trainingen richten zich altijd op de praktijk. Daarom is er tijdens de training volop interactie met de trainer en andere deelnemers. De werksituaties wordt nagebootst. Daarin krijg je de ruimte om zelf voorbeelden aan te dragen.

Leren doe je niet alleen tijdens de training, maar vooral op het werk. Na aanmelding kun je direct in onze online leeromgeving aan de slag met voorbereidingsopdrachten. Na de training heb je nog een heel jaar toegang tot deze omgeving. Ook kun je de trainer achteraf nog om advies vragen.

Wie mijn trainer?

De trainer is een specialist op het gebied van schriftelijke en mondelinge vaardigheden en omgaan met klanten. Hij of zij heeft veel ervaring met dit onderwerp en brengt daardoor veel praktijkervaring in.

Ongelimiteerd herhalen

Tijdens de training ontvang je veel nieuwe kennis, ideeën en indrukken. Het komt voor dat je achteraf toch wat meer over een bepaald onderdeel zou willen weten. Of je zou een onderdeel nog wat meer willen oefenen. Daarom mag je onze trainingen altijd nog eens overdoen. Je betaalt dan slechts een kleine bijdrage. Hier lees je meer informatie over herhalen.

Ook incompany

Alle trainingen van IMK Opleidingen bieden we ook op maat aan. De inhoud kunnen we aanpassen op de wensen van jullie organisatie. Onze incompany maatwerktrainingen worden in onderling overleg gegeven op een locatie bij jullie in de buurt of als het mogelijk is bij jullie op kantoor. Meer weten over onze aanpak? Bekijk dan onze speciale pagina of neem contact op met onze studieadviseurs via 0127 – 42 34 56.