0172 - 42 34 56

Opleiding Leidinggeven aan serviceteams

Leer effectief leidinggeven aan een serviceteam. Van prestaties managen tot klantgericht denken en strategische doelstellingen leren benutten

Icoon trainingsduur 7 dagen
Icoon agenda Wo 04 september 2024
Icoon prijs € 3.595,-
Icoon doorsturen Stuur door per e-mail
Icoon diploma Met diploma
Opleiding Leidinggeven aan serviceteams
Inhoud
Programma
Data & Locaties
Investering
Veelgestelde vragen
Incompany
Inschrijven
Inschrijven

Programma

Dag 1

We starten de opleiding met jezelf als persoon. We reflecteren op jouw persoonlijke kwaliteiten en belangrijkste drijfveren. Onderwerpen die in de ochtend aan bod komen:

  • Reflectie op de huidige rol
  • Eigen leiderschapskader creëren
  • Persoonlijke inbreng aan succes van het team

In de middag gaan we van start met de masterclass ‘service en bedrijf’. Onderwerpen die hier aan bod zullen komen:

  • Kenmerken van servicestrategieën
  • Strategie vertalen naar operationele doelstellingen
  • Standaarden voor serviceorganisaties

Dag 2

Op dag twee staat de workshop ‘service en prestatie’ op de planning. Hier komen onderstaande onderwerpen aan bod:

  • Analyseren van succesverhalen van collega-bedrijven
  • In kaart brengen van eigen verbetermogelijkheden
  • Invloed van trends op de serviceorganisatie

De middag van dag twee staat in het teken van de invloed die jouw persoonlijke bijdrage heeft op de resultaten van jouw afdeling. We gaan aan de slag met:

  • De vertaalslag van de strategische doelstelling naar een tactisch plan
  • Het ‘verhaal’ voor de operationele medewerker
  • Jouw voorbeeldfunctie en bijkomend gedrag

Dag 3

Dag drie is voorbehouden voor intervisie. Intervisie is een vorm van bijeenkomst waarbij de deelnemers vraagstukken bespreken om van elkaar te leren. Met behulp van de verschillende verhalen krijgen alle deelnemers waardevolle inzichten die ze zelf kunnen inzetten in de praktijk.

De middag staat in het kader van het financiële aspect:

  • Invloed van financiën en bezettingsgraad
  • Persoonlijke invloed op financiële resultaat
  • Realistisch budgetteren

Dag 4

We beantwoorden op dag vier de vraag: ‘Welke impact kunnen medewerkers hebben op het versterken van langdurige klantrelaties?’. We gaan aan de slag met:

  • Creëren van een onderscheidende klantbeleving
  • De customer journey
  • Waarde van klantcontact

’s Middags bespreken we hoe we ervoor kunnen zorgen dat jouw medewerkers toewerken naar klantgericht gedrag:

  • Leidinggeven aan verandering
  • Leiderschapsstijl en gedragsbeïnvloeding
  • Coaching en persoonlijke verantwoordelijkheid

Dag 5

In de ochtend van dag vijf gaan we opnieuw aan de slag met intervisie. In de middag staat het beïnvloeden van het gezamenlijke resultaat op teamniveau centraal. Onderwerpen die aan bod komen:

  • Hoe kan ik zorgen voor draagvlak?
  • Relatie tussen sfeer en motivatie in het team
  • Energie van het team

Dag 6

Tijdens de opleiding Leidinggeven aan serviceteams vragen wij de deelnemers om een serviceverbeterplan in te vullen. Het doel van dit plan is dat de deelnemers een onderwerp uitwerken waarin zij planmatig werken aan de implementatie van verbetering. In de ochtend van dag zes moeten de deelnemers een tussentijdse presentatie geven van hun serviceverbeterplan. Op dat moment krijgen ze feedback van zowel de trainer als medecursisten. De middag staat in het teken van binden, boeien en ontwikkelen.

Dag 7

Op dag zeven gaan we leidinggeven op afstand. Geheel digitaal gaan we gedurende één ochtend werken aan het vergroten van de verbondenheid tussen medewerkers en de organisatie.

Dag 8

Dag acht staat in het teken van alle eindpresentaties waarin het performanceplan en serviceverbeterplan centraal staan. Ook de interne opdrachtgevers en stakeholders worden hiervoor uitgenodigd. Er wordt gereflecteerd op de persoonlijke ontwikkeling van de deelnemer en tot slot krijgt iedereen een eindoordeel met cijfer.

Data & locaties
StartdatumLocatiePlanningInschrijven
Startdatum: Wo 04 september 2024 Locatie: 'S-HERTOGENBOSCH Verberg Bekijk planning Offerte aanvragen of optie nemen Inschrijven
Planning: Opleiding Leidinggeven aan serviceteams
DatumBegintijdEindtijd
Wo 04 september09:3016:30
Wo 18 september09:3016:30
Wo 02 oktober09:3016:30
Wo 16 oktober09:3016:30
Wo 30 oktober09:3016:30
Wo 13 november09:3016:30
Wo 27 november09:3016:30
Wo 11 december09:3012:30
Startdatum: Wo 18 september 2024 Locatie: ZWOLLE Verberg Bekijk planning Offerte aanvragen of optie nemen Inschrijven
Planning: Opleiding Leidinggeven aan serviceteams
DatumBegintijdEindtijd
Wo 18 september09:3016:30
Wo 02 oktober09:3016:30
Wo 16 oktober09:3016:30
Wo 13 november09:3016:30
Wo 27 november09:3016:30
Wo 11 december09:3016:30
Wo 08 januari09:3016:30
Wo 22 januari09:3012:30
Startdatum: Wo 23 oktober 2024 Locatie: AMERSFOORT Verberg Bekijk planning Offerte aanvragen of optie nemen Inschrijven
Planning: Opleiding Leidinggeven aan serviceteams
DatumBegintijdEindtijd
Wo 23 oktober09:3016:30
Do 07 november09:3016:30
Wo 20 november09:3016:30
Wo 04 december09:3016:30
Wo 18 december09:3016:30
Wo 15 januari09:3016:30
Wo 29 januari09:3016:30
Wo 12 februari09:3012:30
Toon prijzen incl. praktijkcoaching
Tarieven
Toon prijzen incl. btw
  • Cursusprijs Opleiding € 2890.00 € 3496.90
  • (Online) Lesmateriaal Opleidingen € 250.00 € 302.50
  • Locatiekosten Opleidingen € 455.00 € 550.55
  • Praktijkcoaching € 495.00 € 598.95
Totaal (excl. btw) (incl. btw) € 3595.00 € 4349.95 € 4090.00 € 4948.90
  • STAP-budget - €1000.00
Te betalen €2595.00

Overige informatie

Incompany training op maat

Wens je een persoonlijk studieadvies of heb je vragen over de mogelijkheden van maatwerk? Onze studie- en maatwerkadviseurs staan graag voor je klaar om jouw vragen te beantwoorden.

Informatie aanvragen

Inleiding opleiding Leidinggeven aan serviceteams

Je bent een leidinggevende van een serviceteam en je bent op zoek naar antwoorden op vragen als ‘Ligt mijn werkwijze nog in lijn met de bedrijfsstrategieën?’, ‘Hoe ontwikkel ik mezelf van aannemer naar businesspartner?’, ‘Hoe kan ik de dienstverlening van onze organisatie naar een hoger niveau tillen?’ of ‘Aan welke knoppen moet ik draaien om meer marge te realiseren?’. Dan is de opleiding Leidinggeven aan serviceteams echt iets voor jou! Tijdens deze 8-daagse opleiding krijg jij antwoord op al jouw vragen. Bovendien zal je na het volgen van deze opleiding zowel persoonlijk als functioneel zijn gegroeid in je rol.

Voor wie is de opleiding Leidinggeven aan serviceteams?

De opleiding Leidinggeven aan serviceteams is met zorg ontwikkeld voor managers, leidinggevenden en coördinatoren die verantwoordelijk zijn voor serviceteams in de technische branche. Je bent binnen jouw leidinggevende functie verantwoordelijk voor het verder ontwikkelen van de servicedienstverlening en het betrekken van de medewerkers in dit proces.

Incompany training op maat

Wens je een persoonlijk studieadvies of heb je vragen over de mogelijkheden van maatwerk? Onze studie- en maatwerkadviseurs staan graag voor je klaar om jouw vragen te beantwoorden.

Informatie aanvragen

Incompany

Wil je de Opleiding Leidinggeven aan serviceteams volgen met meerdere teamleden binnen jouw organisatie? Dan is een incompany training een goede keuze. Onze trainer komt naar jullie bedrijfslocatie of een andere locatie naar keuze, op momenten die voor jullie het beste uitkomt.

Tijdens een incompany training stemmen we de inhoud van de opleiding volledig af op jullie organisatie, werkpraktijk en leerbehoeften. Dit bespreken we uitgebreid vooraf tijdens een verkennend gesprek. Door te werken met herkenbare situaties en voorbeelden uit jullie eigen werkomgeving wordt het leren leuker en blijven de nieuwe vaardigheden beter hangen. Bovendien is het een uitstekende manier om de teamband te versterken.

Is dit iets wat jouw organisatie interesseert? Bekijk voor meer informatie onze incompany-pagina of neem direct contact op.

Training met certificaat - IMK Opleidingen

Wat ontwikkel ik?

Na het volgen van de 8-daagse opleiding Leidinggeven aan serviceteams:

  • ben je in staat om de strategische doelstellingen van de organisatie te benutten om je team succesvol te maken én te houden;
  • herken je (financiële) kansen die jouw resultaat kunnen beïnvloeden;
  • ben je in staat om prestaties te managen;
  • is zowel jouw interne als externe samenwerking verbeterd met als doel het ontwikkelen van klantgerichtheid;
  • betrek en begeleid jij de medewerkers in hun professionaliseringsproces;
  • ben je op de hoogte van waar je eigen krachten en uitdagingen liggen om van een service een succes te maken.
Competenties
Oordeelsvorming
Oordeelsvorming betekent dat je goed kunt bepalen wat de beste keuzes of beslissingen zijn op basis van informatie die je hebt.
Samenwerken
Samenwerken betekent dat je bijdraagt aan een gezamenlijk resultaat door je eigen kwaliteiten en belangen goed af te stemmen op die van de groep. Je houdt rekening met de behoeften en kwaliteiten van zowel jezelf als de andere groepsleden. Samen bereiken jullie een resultaat waar iedereen voordeel van heeft.
Omgevingsbewustzijn
Omgevingsbewustzijn betekent dat je weet wat er om je heen, in de samenleving en politiek gebeurt, en dat je deze kennis op een goede manier kunt gebruiken in je werk of organisatie.
Zelfontwikkeling
Zelfontwikkeling betekent dat je leert over jezelf, wat je belangrijk vindt, waar je goed en minder goed in bent, waar je interesses en ambities liggen. Je onderneemt acties om jezelf verder te ontwikkelen. Het is een proces waarin je bewust werkt aan je eigen groei en verbetering.
Beïnvloeden
Beïnvloeden betekent dat je anderen kunt motiveren om hun mening, houding of gedrag te veranderen.
Video thumbnail for youtube video h2b_onlo3jy

Onze aanpak

De leidinggevenden en het management worden actief betrokken bij jouw leertraject. Voor de opleiding Leidinggeven aan serviceteams van start gaat, heb je een gesprek met jouw leidinggevende. Hij/zij zal je namelijk begeleiden tijdens het maken van de praktijkopdrachten die gemaakt worden in de opleiding. Als afsluiting van de opleiding presenteer je het serviceverbeterplan en je persoonlijk ontwikkelplan aan je leidinggevende. Op die manier creëer je draagvlak en worden je plannen daadwerkelijk ingevoerd binnen het bedrijf.

Certificaat

Wanneer je alle opleidingsdagen aanwezig bent geweest, alle opdrachten hebt afgerond en de eindopdracht hebt gepresenteerd, dan ontvang je het IMK-certificaat ‘Leidinggeven aan serviceteams’.

Praktijkcoaching | IMK Opleidingen

Praktijkcoaching

Wij bieden praktijkcoaching aan, om na een training of opleiding de kennis en vaardigheden nog beter toe te passen in je werk. Terug in het werkveld gaan dingen soms toch anders dan verwacht. Met een coach breng je samen de geleerde lessen in de praktijk. Lees hier meer over praktijkcoaching.

Ontdek Praktijkcoaching
Reviews van deelnemers
8.3 / 10

Gemiddelde van 9 beoordelingen

9 / 10
18 februari 2022
Rene Paschedag
Opleiding Leidinggeven aan serviceteams
Erg leerzaam.
8 / 10
14 januari 2022
Marco Welgraaf
Opleiding Leidinggeven aan serviceteams
Een erg interessante training met veel interactieve oefeningen.
8 / 10
14 januari 2022
Rob Schreurs
Opleiding Leidinggeven aan serviceteams
Toptraining, met name de onderlinge overeenkomsten en goede adviezen van de trainers.
8 / 10
14 januari 2022
Anne Veenstra
Opleiding Leidinggeven aan serviceteams
Leerzaam en interessant.
8 / 10
14 januari 2022
Hans van den Buijs
Opleiding Leidinggeven aan serviceteams
Goede training en veel gesprekken met andere collega's van andere bedrijven. Iets te veel focus op verbeterplan.
9 / 10
12 januari 2022
Ester Arons
Opleiding Leidinggeven aan serviceteams
Ik zou hem aanbevelen en met veel enthousiasme vertellen wat ik er allemaal aan gehad heb. De opzet vind ik echt een heel prettige manier...
8 / 10
12 januari 2022
Rob Schreurs
Opleiding Leidinggeven aan serviceteams
Top opleiding, met name de onderlinge overeenkomsten en goede adviezen van de trainers.
9 / 10
12 januari 2022
Ester Arons
Opleiding Leidinggeven aan serviceteams
Ik zou de training aanbevelen en met veel enthousiasme vertellen wat ik er allemaal aan gehad heb. De opzet vind ik echt een heel prettige...
Verbeter je team en ontwikkel jezelf!

Wens je een persoonlijk studieadvies of heb je vragen over de mogelijkheden van maatwerk? Onze studie- en maatwerkadviseurs staan graag voor je klaar om jouw vragen te beantwoorden.

Organisatie versterken - IMK Opleidingen
Maatwerk trainingen Ontdek de kracht van op maat gemaakte incompany trainingen
Formulier - Checklist - Grijs - IMK Opleidingen
Download flyer Download hier gratis de flyer van de opleiding Leidinggeven aan serviceteams
DISC geel - IMK Opleidingen
Studieadvies op maat Vraag een gratis adviesgesprek aan

Veelgestelde vragen over de training Leidinggeven aan serviceteams

Wil je meer weten over de opleiding Leidinggeven aan serviceteams? Neem contact op met onze studieadviseurs via 0172 – 42 34 56. Ze helpen je graag.

Moet ik al ervaring hebben in het leidinggeven voordat ik mee kan doen met de opleiding Leidinggeven aan serviceteams?

Een randvoorwaarde voor deelname is dat je daadwerkelijk leiding geeft aan servicemonteurs. In ieder geval op operationeel niveau, maar het liefst op tactisch niveau met invloed op de inhoud van de servicedienstverlening.

Wat is het werk- en denkniveau van de opleiding Leidinggeven aan serviceteams?

Het werk- en denkniveau bij de opleiding Leidinggeven aan Serviceteams is HBO bachelor.

Wat is de studiebelasting van deze opleiding?

Er zijn in totaal acht bijeenkomsten die in de meeste gevallen een hele dag duren. De studiebelasting van de praktijkopdrachten die tijdens de opleiding Leidinggeven aan serviceteams aan bod komen bedraagt ongeveer twee uur per week gedurende het verloop van de opleiding.

Gerelateerde
trainingen en opleidingen
Icoon nieuwsbrief
Niks missen? Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief!

Vraag nu gratis en vrijblijvend onze nieuwsbrief aan! Laat je inspireren door interessante artikelen, whitepapers en de nieuwste informatie over onze trainingen en opleidingen

    Copyright © 2012 - 2024 - IMK Opleidingen B.V.