Inleiding opleiding Leidinggeven aan serviceteams

Je bent een leidinggevende van een serviceteam en je bent op zoek naar antwoorden op vragen als ‘Ligt mijn werkwijze nog in lijn met de bedrijfsstrategieën?’, ‘Hoe ontwikkel ik mezelf van aannemer naar businesspartner?’, ‘Hoe kan ik de dienstverlening van onze organisatie naar een hoger niveau tillen?’ of ‘Aan welke knoppen moet ik draaien om meer marge te realiseren?’. Dan is de opleiding Leidinggeven aan serviceteams echt iets voor jou! Tijdens deze 8-daagse opleiding krijg jij antwoord op al jouw vragen. Bovendien zal je na het volgen van deze opleiding zowel persoonlijk als functioneel zijn gegroeid in je rol.

Voor wie is de opleiding Leidinggeven aan serviceteams?

De opleiding Leidinggeven aan serviceteams is met zorg ontwikkeld voor managers, leidinggevenden en coördinatoren die verantwoordelijk zijn voor serviceteams in de technische branche. Je bent binnen jouw leidinggevende functie verantwoordelijk voor het verder ontwikkelen van de servicedienstverlening en het betrekken van de medewerkers in dit proces.

Wat ontwikkel ik?

Na het volgen van de 8-daagse opleiding Leidinggeven aan serviceteams:

  • ben je in staat om de strategische doelstellingen van de organisatie te benutten om je team succesvol te maken én te houden;
  • herken je (financiële) kansen die jouw resultaat kunnen beïnvloeden;
  • ben je in staat om prestaties te managen;
  • is zowel jouw interne als externe samenwerking verbeterd met als doel het ontwikkelen van klantgerichtheid;
  • betrek en begeleid jij de medewerkers in hun professionaliseringsproces;
  • ben je op de hoogte van waar je eigen krachten en uitdagingen liggen om van een service een succes te maken.

Programma

Dag 1:

We starten de opleiding met jezelf als persoon. We reflecteren op jouw persoonlijke kwaliteiten en belangrijkste drijfveren. Onderwerpen die in de ochtend aan bod komen:

  • Reflectie op de huidige rol
  • Eigen leiderschapskader creëren
  • Persoonlijke inbreng aan succes van het team

In de middag gaan we van start met de masterclass ‘service en bedrijf’. Onderwerpen die hier aan bod zullen komen:

  • Kenmerken van servicestrategieën
  • Strategie vertalen naar operationele doelstellingen
  • Standaarden voor serviceorganisaties

Dag 2:

Op dag twee staat de workshop ‘service en prestatie’ op de planning. Hier komen onderstaande onderwerpen aan bod:

  • Analyseren van succesverhalen van collega-bedrijven
  • In kaart brengen van eigen verbetermogelijkheden
  • Invloed van trends op de serviceorganisatie

De middag van dag twee staat in het teken van de invloed die jouw persoonlijke bijdrage heeft op de resultaten van jouw afdeling. We gaan aan de slag met:

  • De vertaalslag van de strategische doelstelling naar een tactisch plan
  • Het ‘verhaal’ voor de operationele medewerker
  • Jouw voorbeeldfunctie en bijkomend gedrag

Dag 3:

Dag drie is voorbehouden voor intervisie. Intervisie is een vorm van bijeenkomst waarbij de deelnemers vraagstukken bespreken om van elkaar te leren. Met behulp van de verschillende verhalen krijgen alle deelnemers waardevolle inzichten die ze zelf kunnen inzetten in de praktijk.

De middag staat in het kader van het financiële aspect:

  • Invloed van financiën en bezettingsgraad
  • Persoonlijke invloed op financiële resultaat
  • Realistisch budgetteren

Dag 4:

We beantwoorden op dag vier de vraag: ‘Welke impact kunnen medewerkers hebben op het versterken van langdurige klantrelaties?’. We gaan aan de slag met:

  • Creëren van een onderscheidende klantbeleving
  • De customer journey
  • Waarde van klantcontact

’s Middags bespreken we hoe we ervoor kunnen zorgen dat jouw medewerkers toewerken naar klantgericht gedrag:

  • Leidinggeven aan verandering
  • Leiderschapsstijl en gedragsbeïnvloeding
  • Coaching en persoonlijke verantwoordelijkheid

Dag 5:

In de ochtend van dag vijf gaan we opnieuw aan de slag met intervisie. In de middag staat het beïnvloeden van het gezamenlijke resultaat op teamniveau centraal. Onderwerpen die aan bod komen:

  • Hoe kan ik zorgen voor draagvlak?
  • Relatie tussen sfeer en motivatie in het team
  • Energie van het team

Dag 6:

Tijdens de opleiding Leidinggeven aan serviceteams vragen wij de deelnemers om een serviceverbeterplan in te vullen. Het doel van dit plan is dat de deelnemers een onderwerp uitwerken waarin zij planmatig werken aan de implementatie van verbetering. In de ochtend van dag zes moeten de deelnemers een tussentijdse presentatie geven van hun serviceverbeterplan. Op dat moment krijgen ze feedback van zowel de trainer als medecursisten. De middag staat in het teken van binden, boeien en ontwikkelen.

Dag 7:

Op dag zeven gaan we leidinggeven op afstand. Geheel digitaal gaan we gedurende één ochtend werken aan het vergroten van de verbondenheid tussen medewerkers en de organisatie.

Dag 8:

Dag acht staat in het teken van alle eindpresentaties waarin het performanceplan en serviceverbeterplan centraal staan. Ook de interne opdrachtgevers en stakeholders worden hiervoor uitgenodigd. Er wordt gereflecteerd op de persoonlijke ontwikkeling van de deelnemer en tot slot krijgt iedereen een eindoordeel met cijfer.

Klik op de startdatum om de vervolgdata en locatie te tonen.

Adresgegevens
Kobalt | BLAUW
Amerikastraat 3
5232 BE 's-Hertogenbosch
0733032782
Leidinggeven aan serviceteams regio Den Bosch
JA, ik wil inschrijven Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
24 september 2021
10:00
17:00
8 oktober 2021
10:00
17:00
22 oktober 2021
10:00
17:00
5 november 2021
10:00
17:00
19 november 2021
10:00
17:00
3 december 2021
10:00
17:00
17 december 2021
13:00
17:00
14 januari 2022
10:00
17:00
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
Leindinggeven aan serviceteams regio Zwolle
JA, ik wil inschrijven Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
14 maart 2022
10:00
17:00
28 maart 2022
10:00
17:00
11 april 2022
10:00
17:00
25 april 2022
10:00
17:00
9 mei 2022
10:00
17:00
23 mei 2022
10:00
17:00
13 juni 2022
10:00
17:00
27 juni 2022
10:00
17:00
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
Leindinggeven aan serviceteams regio Utrecht
JA, ik wil inschrijven Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
17 maart 2022
10:00
17:00
31 maart 2022
10:00
17:00
14 april 2022
10:00
17:00
28 april 2022
10:00
17:00
12 mei 2022
10:00
17:00
2 juni 2022
10:00
17:00
16 juni 2022
10:00
17:00
30 juni 2022
10:00
17:00
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
Leindinggeven aan serviceteams regio Den Bosch
JA, ik wil inschrijven Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
29 maart 2022
10:00
17:00
12 april 2022
10:00
17:00
26 april 2022
10:00
17:00
10 mei 2022
10:00
17:00
24 mei 2022
10:00
17:00
7 juni 2022
10:00
17:00
21 juni 2022
10:00
17:00
5 juli 2022
10:00
17:00

Tarieven

Toon alle prijzen inclusief BTW Toon alle prijzen exclusief BTW
  • Cursusprijs Opleiding € 2695.00 € 3260.95
  • (Online) Lesmateriaal Opleidingen € 120.00 € 145.20
  • Locatiekosten Opleidingen € 440.00 € 532.40
Totaal € 3255.00 € 3938.55

Betaling

Deze opleiding wordt uitgevoerd door onze partner IPV Training & Advies. De betaling wordt dan ook door hen uitgevoerd conform hun betalingsvoorwaarden. Plaatsing geschiedt op volgorde van betaling.

8 / 10
12 april 2021
Marco Peters
Opleiding Leidinggeven aan serviceteams
Zeer leerzame en nuttige opleiding, waarbij alle facetten op servicevlak aan bod komen. Met veel ruimte voor eigen input en interactie met collega managers.

Onze aanpak

De leidinggevenden en het management worden actief betrokken bij jouw leertraject. Voor de opleiding Leidinggeven aan serviceteams van start gaat, heb je een gesprek met jouw leidinggevende. Hij/zij zal je namelijk begeleiden tijdens het maken van de praktijkopdrachten die gemaakt worden in de opleiding. Als afsluiting van de opleiding presenteer je het serviceverbeterplan en je persoonlijk ontwikkelplan aan je leidinggevende. Op die manier creëer je draagvlak en worden je plannen daadwerkelijk ingevoerd binnen het bedrijf.

Certificaat

Wanneer je alle opleidingsdagen aanwezig bent geweest, alle opdrachten hebt afgerond en de eindopdracht hebt gepresenteerd, dan ontvang je het IPV-certificaat ‘Leidinggeven aan serviceteams’.

Studiebelasting

Er zijn in totaal acht bijeenkomsten die in de meeste gevallen een hele dag duren. De studiebelasting van de praktijkopdrachten die tijdens de opleiding Leidinggeven aan serviceteams aan bod komen bedraagt ongeveer twee uur per week gedurende het verloop van de opleiding.