Training De vakman als accountmanager

Van productgericht naar klantgericht met meer resultaat

Opleidingsduur
2 dagen

Prijs
€   895,-

Inleiding De vakman als accountmanager

Het gevecht om de gunst van de klant is fel. Opdrachtgevers zijn veeleisend en de concurrentie is moordend. Voor het binnenhalen van een opdracht is meer nodig dan alleen een vlotte babbel of een interessant netwerk. De ondernemer moet zich gedegen voorbereiden op het acquisitie­gesprek: hoe kunt u het vertrouwen van de klant winnen en hoe inventariseert u efficiënt het pakket aan eisen? Investeren in uw salesvaardigheden en competenties als verkoper leidt tot omzet op termijn! Sluit dit aan bij uw leerwensen? Schrijf u dan direct in.

Voor wie is de training De vakman als accountmanager?

De training De vakman als accountmanager is bestemd voor ondernemers en verkopers in het midden -en kleinbedrijf (MKB) en van kleine en middelgrote ondernemingen. U bent bezig met acquisitie van nieuwe klanten en actieve verkoop aan bestaande klanten in de business-to-business markt (b2b). Verkoopt u uitsluitend via de telefoon, informeer dan naar onze Proactief klanten bellen.

Wat ontwikkel ik?

U krijgt inzicht in de rol van de acquisiteur binnen het marketingproces. U vergroot uw kijk op klantgedrag en uw eigen invloed daarop. Verbetering van uw persoonlijke aanpak bij voor­bereiding en gespreksvoering is een doel, evenals het aanscherpen van uw communicatieve vaardigheden. U leert hoe u -op resultaten gericht- gesprekken afrondt.

Wie is mijn trainer?

Deze training staat onder leiding van een praktijkgerichte verkooptrainer die zelf zijn of haar sporen in de verkoop in ruime mate heeft verdiend. De trainer is zelf regelmatig betrokken in verkoopprocessen.

Inzicht in gedragIMK LOL ICOON disc

Als onderdeel van de training maakt u digitaal de Q4 DISC gedragsanalyse. Deze analyse geeft u op eenvoudige wijze inzicht in uw eigen gedrag en dat van anderen.

>> Klik hier voor meer informatie en een voorproefje.

Aanvullende informatie


Programma

Van productgericht naar behoeftegericht denken

  • Voorstelronde, korte eigen presentatie
  • Het marketingproces, de plaats van acquisitie
  • Tips bij het maken van telefonische afspraken
  • Van ‘verkoper’ naar adviseur

De communicatie in het acquisitiegesprek

  • Gespreksstructuur, grip en leiding in het gesprek
  • Vertrouwen winnen
  • Actief luisteren en vraagtechnieken
  • Effectief taalgebruik en non-verbale communicatie
  • Inzicht in gedrag door middel van de Q4 DISC gedragsanalyse
Tot zaken komen

  • Inspelen op koopwensen
  • Overtuiging in de presentatie
  • Effectieve aanpak prijsbezwaren
  • Afsluittechnieken en bouwen aan een vaste relatie

Van theorie naar praktijk

We observeren en analyseren acquisitiegesprekken.
Met behulp van video worden enkele acquisitiegesprekken opgenomen.
De cursisten maken een analyse van sterke kanten en verbeter­punten.

Sluit dit aan bij uw leerwensen? Schrijf u dan direct in.

VA_700px

Onze aanpak

Bij IMK Opleidingen begint het leren al direct na de inschrijving. Wij bieden u een breed leerconcept, waarvan de training de kern vormt. Via ons online leerplatform kunt u vooraf aan de slag met een digitale preview van het lesmateriaal en een voorbereidingsopdracht. De training zelf is bijzonder interactief. Zelfanalyses, oefeningen, discussies en ervaringsuitwisseling maken het leerproces persoonlijk en zeer praktijkgericht. Tussentijds en na afloop heeft u via Leren Online contact met uw medecursisten. Tot zes weken na de training kunt u bovendien gebruik maken van e-coaching met uw trainer, als u hulp wenst bij het toepassen in de werksituatie.


Deelnemers aan het woord

VA - Robert van Dok 400x400

“Ik begrijp waarom die ander op een bepaalde manier reageert”

Mijn gesprekken lopen beter, omdat ik mensen nu sneller kan inschatten die anders zijn dan ik. Ik begrijp waarom die ander op een bepaalde manier reageert. Vooral de feedback van de trainer en de andere deelnemers uit de groep waren echt een inspiratie.

Robert van Dok - Accountmanager bij HIGH SECURITY international

Lees meer ervaringen »


Beoordelingen

Training De vakman als accountmanager wordt gemiddeld beoordeeld met een 8.3 uit 10 op basis van 39 ervaringen die geschreven zijn door deelnemers.


Startdata & locaties

De training bestaat uit 2 dagen met twee weken tussen de cursusdagen in. De tijden zijn van 10.00 – 17.00 uur. Uiteraard wordt de koffie, thee en lunch voor u verzorgd.
Klik op de startdatum om de vervolgdata en locatie te tonen.

Locatie Datum
ZWOLLE di 25-09-2018
AMSTERDAM vr 19-10-2018
EINDHOVEN do 01-11-2018
R'DAM (CAPELLE AD IJSSEL) ma 12-11-2018
UTRECHT wo 05-12-2018

Investering

Uw investeringVA_700px

Het all-in tarief per deelnemer bedraagt € 895,-
Tariefsopbouw: lesgeld € 710,- / lesmateriaal € 75,- / locatiekosten € 110,- (2 dagen)
Alle bedragen zijn exclusief btw.

Betaling

Na inschrijving ontvangt u de factuur per e-mail. Plaatsing geschiedt op volgorde van betaling. De factuur dient uiterlijk 30 dagen vóór aanvang van de training, cursus of opleiding te zijn voldaan. De betalings- en annuleringsvoorwaarden kunt u hier lezen in pdf.

Overige informatie

Waarom IMK Opleidingen?

  • Praktisch, plezier, resultaat!
  • Volledig toegespitst op uw praktijk
  • Direct toepasbaar in uw werk
  • Hoge waardering door deelnemers
  • Locaties bij u in de buurt of incompany