Inleiding Opzetten praktisch personeelsmanagement

Als ondernemer en leidinggevende ben je verantwoordelijk voor het personeelsmanagement en heb je de nodige ervaring opgedaan. Je wilt het goed aanpakken en houvast krijgen. Daarnaast vind je het belangrijk om effectiever te opereren in lastige situaties. Een groot deel van je tijd moet je besteden aan het ontwikkelen van personeelsmanagement en sturing geven aan je medewerkers, aansluitend op de strategie van de organisatie. Dan heb je behoefte aan praktische ondersteuning, aan het vergroten van je kennis en vaardigheden om daar gestructureerd invulling aan te geven. Je wilt eigenlijk komen tot een personeelsmanagement dat voor iedereen helder, effectief én geaccepteerd is. Als dit jou aanspreekt, dan is deze cursus voor jou hét instrument om in korte tijd een professionele verbeterslag te maken. Sluit dit aan bij jouw leerwensen? Schrijf je dan direct in.

Voor wie is de training Opzetten praktisch personeelsmanagement?

Deze cursus is specifiek afgestemd op ‘niet-P&O-deskundigen’ met enige praktijkervaring. De deelnemers zijn ondernemers van kleine en middelgrote bedrijven, of medewerkers die verantwoordelijk zijn voor het personeelsmanagement.

  • De officemanager, secretaresse of administrateur die personeelszaken in zijn of haar takenpakket heeft of krijgt,
  • De ondernemer of partner met een groeiend bedrijf waar behoefte is aan een beter personeelsmanagement,
  • De (beginnend) personeelsmanager met een niet-specifieke personeelsmanagement-opleiding,
  • De middle manager die meer aan personeelsmanagement moet gaan doen.

Je ervaart dat je steeds meer aandacht moet besteden aan de organisatie, samenwerking, leidinggeven en het ontwikkelen van praktische procedures en structuren om de organisatie soepel te laten verlopen.

Wat ontwikkel ik?

De cursus geeft inzicht in de wijze waarop jij een gedegen personeelsmanagement kunt opzetten. De structuur, cruciale succesfactoren en valkuilen worden duidelijk. Daarnaast is er ook aandacht voor de psychologische kant. Je leert op twee niveaus:

  • Je persoonlijk functioneren: versterken van kennis, bevorderende overtuigingen en vaardigheden.
  • Jouw organisatie: kennis, aanpakken en instrumenten waarmee je een effectiever personeelsmanagement kunt voeren.

Praktijkcoaching

Wij bieden praktijkcoaching aan, om na een training of opleiding de kennis en vaardigheden nog beter toe te passen in je werk. Terug in het werkveld gaan dingen soms toch anders dan verwacht. Met een coach breng je samen de geleerde lessen in de praktijk. Lees hier meer over praktijkcoaching.

Programma

Structuur in personeelsmanagement

  • De toegevoegde waarde van personeelsmanagement
  • Sturing geven aan de veranderingen binnen de organisatie
  • Taakduidelijkheid en de verdeling van verantwoordelijkheden
  • Het maken van functieanalyses en functieomschrijvingen
  • Het maken van een functioneringsanalyse

Personeel managen

  • Het beste uit de medewerkers naar boven halen
  • Het management beoordelen en belonen
  • Begeleiden, coachen en bijsturen
  • De beoordelingscyclus

Invoeren en verbeteren

  • Verbeter- en verander strategieën en technieken
  • Medewerkers motiveren voor veranderingen
  • Functioneringsgesprekken waarvan je kunt leren
  • Beoordelingsgesprekken die motiveren
  • Verzuimbegeleiding die werkt
  • Stimuleren beloningsvormen

Goed werkgever- en werknemerschap

  • Het belang van duidelijke gedragsregels
  • Medewerkers die niet goed functioneren
  • Disciplinebeleid en dossiervorming

Personeel aantrekken en behouden

  • Hoe kun je goede medewerkers binden?
  • Werving en selectie van nieuw personeel
  • Concurrerende voorwaarden

Verbeterplan

  • Scan: sterkte-/zwakte-analyse personeelsbeleid
  • Planvorming voor verbeteringen in je eigen bedrijf
  • Acties waarmee je effectiever kunt functioneren

Sluit dit aan bij jouw leerwensen? Schrijf je dan direct in.

Beleid- en actieplan

De cursus levert voor elke deelnemer een plan op:

  • een plan voor het te voeren beleid binnen de onderneming
  • een praktijkplan voor de uitvoering van dat beleid
  • een actieplan voor de deelnemer zelf.

Deze werkwijze staat garant voor een hoog leer-rendement!

Opbouw

De cursus bestaat uit drie dagen met twee weken tussen de cursusdagen in. De tijden zijn van 10.00 uur tot 17.00 uur.

Klik op de startdatum om de vervolgdata en locatie te tonen

Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
Opzetten praktisch personeelsmanagement regio Zwolle
Inschrijven Optie nemen Offerte aanvragen
Datum
Begintijd
Eindtijd
Wo 22 Mei 2024
09:30
16:30
Wo 05 Juni 2024
09:30
16:30
Wo 19 Juni 2024
09:30
16:30
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
Opzetten praktisch personeelsmanagement regio Den Bosch
Inschrijven Optie nemen Offerte aanvragen
Datum
Begintijd
Eindtijd
Ma 03 Juni 2024
09:30
16:30
Ma 17 Juni 2024
09:30
16:30
Ma 01 Juli 2024
09:30
16:30
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
Opzetten praktisch personeelsmanagement regio Rotterdam
Inschrijven Optie nemen Offerte aanvragen
Datum
Begintijd
Eindtijd
Di 27 Augustus 2024
09:30
16:30
Di 10 September 2024
09:30
16:30
Di 24 September 2024
09:30
16:30
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
Opzetten praktisch personeelsmanagement regio Utrecht
Inschrijven Optie nemen Offerte aanvragen
Datum
Begintijd
Eindtijd
Vr 13 September 2024
09:30
16:30
Vr 27 September 2024
09:30
16:30
Vr 11 Oktober 2024
09:30
16:30
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
Opzetten praktisch personeelsmanagement regio Amsterdam
Inschrijven Optie nemen Offerte aanvragen
Datum
Begintijd
Eindtijd
Di 08 Oktober 2024
09:30
16:30
Di 22 Oktober 2024
09:30
16:30
Di 05 November 2024
09:30
16:30
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
Opzetten praktisch personeelsmanagement regio Zwolle
Inschrijven Optie nemen Offerte aanvragen
Datum
Begintijd
Eindtijd
Vr 08 November 2024
09:30
16:30
Vr 22 November 2024
09:30
16:30
Vr 06 December 2024
09:30
16:30
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
Opzetten praktisch personeelsmanagement regio Den Bosch
Inschrijven Optie nemen Offerte aanvragen
Datum
Begintijd
Eindtijd
Wo 20 November 2024
09:30
16:30
Wo 04 December 2024
09:30
16:30
Wo 18 December 2024
09:30
16:30

Tarieven

Toon prijzen incl. btw
  • Cursusprijs Open Cursus € 1340.00 € 1621.40
  • (Online) Lesmateriaal Open Cursus Programma € 90.00 € 108.90
  • Locatiekosten Open Cursus Programma € 165.00 € 199.65
Totaal (excl. btw) (incl. btw) € 1595.00 € 1929.95
  • STAP-budget - €1000.00
Te betalen €595.00

Betaling

De factuur wordt na inschrijving per e-mail verstuurd. Uiterlijk 30 dagen vóór aanvang van de training dient de factuur te zijn voldaan. Plaatsing voor de training geschiedt op volgorde van betaling. Lees hier de betalingsvoorwaarden.

Overige informatie

9 / 10
09 maart 2023
Monique Verwaal - Mes
Cursus Opzetten praktisch personeelsmanagement
Leerzaam! Zowel pratijkopdrachten als leeropdrachten waardoor het teamgevoel meer speelt.
9 / 10
09 maart 2023
Mariska van Leusden
Cursus Opzetten praktisch personeelsmanagement
Passende aanpak trainer, goede werkvorm proactief afwisselen met luisteren naar trainer.
8 / 10
07 juli 2022
Leroy van Putten
Cursus Opzetten praktisch personeelsmanagement
Zeer boeiende training belangrijke informatie qua verbetering op HR gebied.
9 / 10
07 juli 2022
Marielle Gebert
Cursus Opzetten praktisch personeelsmanagement
Praktisch en resultaatgericht. Er werd goed gekeken naar waar behoefte aan was en dit werd direct toegepast.

Studiebelasting

De cursus heeft een studiebelasting van 32 uren. Dit omvat de voorbereiding, het maken van opdrachten en het bijwonen van de cursus.

Niveau van de cursus

Een formeel diploma is geen vereiste voor deelname. Het werk- en denkniveau van deze cursus is mbo+.

Twijfel je of je deze cursus kunt of wilt volgen, overleg dan gerust met onze studieadviseurs via 0172 - 42 34 56.

Onze aanpak

Bij IMK Opleidingen begint het leren al direct na de inschrijving. Wij bieden jou een breed leerconcept, waarvan de training de kern vormt. Via ons online leerplatform kun je vooraf aan de slag met een digitale preview van het lesmateriaal en een voorbereidingsopdracht. De training zelf is bijzonder interactief. Zelfanalyses, oefeningen, discussies en ervaringsuitwisseling maken jouw leerproces persoonlijk en zeer praktijkgericht. Tussentijds en na afloop heb je via Leren Online contact met je medecursisten. Tot zes weken na de training kun jij bovendien gebruik maken van e-coaching met jouw trainer, als je hulp wenst bij het toepassen in de werksituatie.

Wie is mijn trainer?

De cursus wordt gegeven door een trainer met veel praktijkervaring op het gebied van personeelsmanagement. Naast het verzorgen van trainingen adviseert en begeleidt de trainer regelmatig diverse organisaties en instanties op dit thema.

Leren doe je niet alleen in een leslokaal

Een opleiding of training staat bij IMK Opleidingen niet op zichzelf. Met de IMK Leerweg halen jouw medewerkers zoveel mogelijk uit hun training en blijft het effect zichtbaar. Vanaf het moment dat ze zijn aangemeld tot een jaar na de laatste lesdag worden ze geprikkeld en geïnspireerd om zichzelf verder te ontwikkelen. Gedragsverandering heeft tijd nodig om te verankeren en de IMK Leerweg faciliteert dat. Trainer Christine legt het hieronder uit.