Inleiding training Voorkomen en de-escaleren van agressie

Een klant of omstander die agressief of intimiderend gedrag vertoond; hoe ga je daar mee om? Vaak kun je door duidelijke communicatie de reactie en emotie van de klant redelijk bedaren door zelf rustig te blijven en empathisch om te gaan met de klant. Maar wat als het te laat is en de situatie reeds uit de hand is gelopen? Wil je leren hoe je effectief kunt omgaan met grensoverschrijdend (klant)gedrag? Volg dan de training Voorkomen en de-escaleren van agressie. Tijdens deze training leer je hoe jij agressie kunt omzetten naar respect en samenwerking.

Voor wie is de training Voorkomen en de-escaleren van agressie?  

Krijg jij op het werk veel te maken met klanten die intimiderend of in sommige gevallen zelfs agressief gedrag vertonen? Dan is deze training ideaal voor jou! Je leert namelijk hoe je dit gedrag kunt herkennen en de-escaleren, maar ook hoe je kunt omgaan met dit soort gedrag als het al te laat is.

Wij bieden deze training ook incompany aan. Op die manier heeft het volledige team baat bij de inzichten die tijdens de training Voorkomen en de-escaleren van agressie worden opgedaan.

Wat ontwikkel ik?

Na het volgen van de training Voorkomen en de-escaleren van agressie:

  • ben je je bewust van je persoonlijke strategie;
  • ben je bewust wat agressie met je doet;
  • weet je welke lichamelijke of emotionele reactie jou intimideert;
  • kan je de verschillende soorten negatief gedrag onderscheiden;
  • heb je getraind met verschillende reactiestijlen;
  • ben je je bewust van de invloed die je eigen gedrag heeft tijdens een lastige situatie;
  • weet je hoe je doeltreffend jouw grens kunt stellen;
  • heb je getraind met het omzetten van negatief gedrag naar samenwerkend gedrag.
Training Voorkomen en de-escaleren van agressie wordt uitgevoerd door onze partner:
IPV

Programma

Onderstaande onderwerpen komen tijdens de training Voorkomen en de-escaleren van agressie aan bod:

  • Theorie: het begrip agressie
  • Onbewuste reactie op agressie
  • Verschil tussen lichaam, denken, voelen en doen
  • Verschil tussen vormen van agressie
  • Effectieve hantering van agressie oefenen
  • Persoonlijke strategie oefenen aan de hand van eigen casus
  • Beleving medewerker versus klant
  • Melden van incidenten
Training Voorkomen en de-escaleren van agressie wordt uitgevoerd door onze partner:
IPV

Klik op de startdatum om de vervolgdata en locatie te tonen.

Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
Omgaan met grensoverschrijdend klantgedrag regio Den Bosch
JA, ik wil inschrijven Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
22 september 2021
10:00
17:00
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
Omgaan met grensoverschrijdend klantgedrag regio Amsterdam
JA, ik wil inschrijven Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
11 oktober 2021
10:00
17:00
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
Omgaan met grensoverschrijdend klantgedrag regio Rotterdam
JA, ik wil inschrijven Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
2 november 2021
10:00
17:00
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
Omgaan met grensoverschrijdend klantgedrag regio Zwolle
JA, ik wil inschrijven Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
25 november 2021
10:00
17:00
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
Omgaan met grensoverschrijdend klantgedrag regio Utrecht
JA, ik wil inschrijven Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
17 december 2021
10:00
17:00

Tarieven

  • Cursusprijs Open Cursus € 385,-
  • (Online) Lesmateriaal Open Cursus Programma € 55,-
  • Locatiekosten Open Cursus Programma € 55,-
Totaal € 495,-

Betaling

Deze training wordt uitgevoerd door onze partner IPV Training & Advies. De betaling wordt dan ook door hen uitgevoerd conform hun betalingsvoorwaarden. Plaatsing geschiedt op volgorde van betaling.

Onze aanpak

Na inschrijving ga je onmiddellijk aan de slag met het invullen van een intakeformulier. Op die manier heeft jouw trainer inzicht in jouw persoonlijke leerdoelen en leervragen. Vervolgens werk je tijdens de praktijkgerichte training gericht aan jouw kwaliteiten en hoe deze kunnen bijdragen in het werkveld. Hiervoor werken we tijdens de training met praktijkgerichte oefeningen en rollenspelen met een acteur.

Het is aan te raden om twee uur per week vrij te houden voor zelfstudie gedurende het volledige traject.

Trainen met de ‘Altijd-door garantie’

Je hoeft je bij IMK Opleidingen geen zorgen te maken over of de training wel doorgaat. Wij bieden namelijk een altijd-door garantie, wat betekent dat onze trainingen altijd doorgaan! Klassikaal (met inachtneming van 1,5 meter afstand) als het kan en online als het moet. Voorwaarde hierbij is wel dat het minimumaantal deelnemers is bereikt. Je kunt je dus gerust inschrijven voor deze training.

Certificaat

Iedereen die actief de training Voorkomen en de-escaleren van agressie volgt, ontvangt een certificaat.

Wie is mijn trainer

Al onze trainers zijn specialisten binnen het vak. Daarnaast zijn ze in staat om hun kennis te vertalen naar een interessante training voor jullie. Door de praktijkgerichte aanpak van de trainer is deze training gegarandeerd een succes!

Training Voorkomen en de-escaleren van agressie wordt uitgevoerd door onze partner:
IPV