xyz4594

Training De professionele telefoniste en receptioniste

Het visitekaartje van jouw bedrijf. Alleen als maatwerktraining beschikbaar

Icoon trainingsduur Nog niet bekend
Icoon agenda Op aanvraag
Icoon prijs Prijs op aanvraag
Icoon doorsturen Stuur door per e-mail
Icoon diploma Met diploma
Icoon diploma Startgarantie
Training De professionele telefoniste en receptioniste - IMK Opleidingen
Inhoud
Programma
Investering
Veelgestelde vragen
Inschrijven

Programma

Op basis van de leerwensen vult de trainer het programma verder in. Wat in ieder geval aan bod komt:

  • Professionele rol binnen de organisatie
  • Initiatief nemen tot structuur en goede procedures binnen het bedrijf
  • Telefonische etiquette en uitstraling aan de balie
  • Doorverbinden en in de wacht zetten
  • Het bouwen van scripts
  • Filteren voor het management
  • Ontvangst van gasten en presentatie
  • Omgaan met lastige klanten
  • Omgaan met slecht nieuws
  • Klachtenopvang
  • Klantgerichte communicatie
  • Klantgedrag
  • Inzicht in gedrag door middel van de Q4 DISC gedragsanalyse

Inzicht in gedrag

Als onderdeel van de training maken de deelnemers digitaal de Q4 DISC gedragsanalyse. Deze analyse geeft hen op eenvoudige wijze inzicht in hun eigen gedrag en dat van anderen.

>> Klik hier voor meer informatie en een voorproefje.

Data & locaties

De training heeft op dit moment (nog) geen trainingsdata. Houd onze website in de gaten voor actuele data of neem contact op met één van onze studieadviseurs via studieadvies@imkopleidingen.nl of 0172 - 42 34 56.

Deze training is alleen beschikbaar als maatwerktraining. Klik hier voor meer informatie.

Wil je van gedachten wisselen over de ontwikkeling van teams of de koers van jullie organisatie? Neem gerust contact op voor een oriënterend gesprek.  Bel 0172 – 42 34 56 of mail naar studieadvies@IMKopleidingen.nl

Incompany training op maat

Wens je een persoonlijk studieadvies of heb je vragen over de mogelijkheden van maatwerk? Onze studie- en maatwerkadviseurs staan graag voor je klaar om jouw vragen te beantwoorden.

Informatie aanvragen

Inleiding De professionele telefoniste en receptioniste

Het eerste contact tussen jouw bedrijf en een potentiële klant vindt vaak plaats via de telefoon, of via een ontvangst aan de balie. Het is daarbij belangrijk dat zo’n eerste indruk positief is. De telefoonaanname en ontvangstpresentatie vormen de eerste schakel in jouw kwaliteitsketen. Telefonisten, receptionisten en secretaresses vormen het visitekaartje voor bellende relaties. Door klantgerichte telefoontechnieken wordt een glimlach zichtbaar.

Voor wie?

De training De Professionele telefoniste en receptioniste is bedoeld voor medewerkers die verantwoordelijk zijn voor de efficiënte en klantgerichte opvang van inkomend telefoonverkeer en ontvangst. Specifiek voor frontoffice medewerkers (eerste opvang) zoals telefonisten en secretaresses die de telefooncommunicatie begeleiden naar de backoffice (inhoudelijke afhandeling).

Video thumbnail for youtube video h2b_onlo3jy

Onze aanpak

Bij IMK Opleidingen begint het leren al direct na inschrijving. Wij bieden je een breed leerconcept, waarvan de training de kern vormt. Vooraf ontvang je digitaal een preview van het lesmateriaal inclusief voorbereidingsopdracht. De training zelf is bijzonder interactief, met de nadruk op het toepassen van de theorie. Zelfanalyses, oefeningen, discussies en ervaringsuitwisseling maken je leerproces persoonlijk en zeer praktijkgericht. Tussentijds onderhoud je contact met je leerpartner en/of medecursisten en werk je aan een specifieke opdracht. Na afloop is het toepassen in de werksituatie van groot belang. Je kunt blijven sparren met jouw leerpartner en nog zes weken gebruik maken van e-coaching met je trainer. Tijdens de training kunnen er enkele ‘echte’ telefoongesprekken worden opgenomen en teruggeluisterd. De deelnemers observeren en analyseren deze gesprekken, op zoek naar sterke kanten en naar verbeterpunten.

Wie is mijn trainer?

Deze korte opleiding wordt gegeven door een specialist in communicatie, met veel praktijkervaring op het gebied van telefonische klantgerichtheid.

Nabellen - IMK Opleidingen

Wat ontwikkel ik?

In deze training staan klantgerichtheid en klantvriendelijk werken centraal. De deelnemers leren inkomend telefoonverkeer op een professionele en klantvriendelijke wijze af te handelen. Tijdens de training gaan ze aan de slag met praktische oefeningen en worden enkele echte telefoongesprekken teruggeluisterd en geanalyseerd. Deelnemers verlaten de training met meer zelfvertrouwen in hun eigen sterke punten en met een zelfgemaakte lijst met verbetertips.

Praktijkcoaching – IMK Opleidingen

Praktijkcoaching

Wij bieden praktijkcoaching aan, om na een training of opleiding de kennis en vaardigheden nog beter toe te passen in je werk. Terug in het werkveld gaan dingen soms toch anders dan verwacht. Met een coach breng je samen de geleerde lessen in de praktijk. Lees hier meer over praktijkcoaching.

Ontdek Praktijkcoaching
Voordelen incompany training | IMK Opleidingen

Voordelen van een incompany training

De trainer stemt de inhoud van de training af op herkenbare praktijksituaties van jouw medewerkers. Dit zorgt voor meer herkenbaarheid en betrokkenheid bij de onderwerpen. Deelnemers weten meteen wat ze morgen anders kunnen doen.

Van de werkvloer tot en met de directie: na een incompany training groeit iedereen in zijn of haar rol en is zo van betekenis in de organisatie!

  • Volledig toegespitst op jouw praktijk
  • Meer betrokkenheid door herkenbare situaties
  • Vandaag geleerd = morgen toegepast
  • Meer werkplezier en productiviteit als resultaat
  • Teamontwikkeling: medewerkers leren samen en van elkaar
Verbeter je team en ontwikkel jezelf!

Wens je een persoonlijk studieadvies of heb je vragen over de mogelijkheden van maatwerk? Onze studie- en maatwerkadviseurs staan graag voor je klaar om jouw vragen te beantwoorden.

Organisatie versterken - IMK Opleidingen
Maatwerk trainingen Ontdek de kracht van op maat gemaakte incompany trainingen
Formulier - Checklist - Grijs - IMK Opleidingen
Download flyer Download hier gratis de flyer van de Training De professionele telefoniste en receptioniste
DISC geel - IMK Opleidingen
Studieadvies op maat Vraag een gratis adviesgesprek aan

Veelgestelde vragen over de training De professionele telefoniste en receptioniste

Wil je meer weten over de mogelijkheden voor jouw organisatie? Neem contact met ons op via 0172 – 42 34 56. We helpen je graag vrijblijvend.

Hoe lang duurt een training?

De meeste trainingen duren 2 dagen. Maar het voordeel van een incompany training is dat je de training helemaal op maat kan maken. Wil je er bijvoorbeeld nog een dag bij of juist een dag af. Bespreek dit van tevoren met de trainer, dan doen wij een voorstel op maat.

Hoe ziet het voortraject van een incompany training eruit?

Op basis van jullie vraag kiezen we een geschikte trainer. Deze komt bij jullie langs voor een oriënterend gesprek. Samen bespreken jullie de situatie die om een training of verandertraject vraagt. De trainer maakt een offerte en jullie kunnen daarin ook weer wijzigingen aanbrengen. De training wordt voorbereid, deelnemers uitgenodigd en de digitale leeromgeving wordt gereed gemaakt. Voor alle vragen hebben jullie bij IMK Opleidingen één aanspreekpunt. Wel zo fijn! Vaak is er ook nog contact met de trainer tussentijds, hij of zij stemt bijvoorbeeld met de leidinggevenden af wat hun verwachtingen zijn. Dan is het tijd voor de training!

Wat kost een incompany training?

De kosten zijn geheel afhankelijk van jullie wensen. Daarom geven we aan dat de prijs op aanvraag is. Pas wanneer we een goede inschatting hebben van de omvang en wensen voor de training kunnen we een kostenindicatie geven.

Gerelateerde
trainingen en opleidingen
Icoon nieuwsbrief
Niks missen? Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief!

Vraag nu gratis en vrijblijvend onze nieuwsbrief aan! Laat je inspireren door interessante artikelen, whitepapers en de nieuwste informatie over onze trainingen en opleidingen

    Copyright © 2012 - 2024 - IMK Opleidingen B.V.