Training Praktisch communiceren op de werkvloer

Plezieriger en effectiever samenwerken voor meer resultaat

Opleidingsduur
2 dagen

Prijs
€   895,-

Inleiding Praktisch communiceren op de werkvloer

De vakkennis van uw medewerkers is uitstekend, maar de communicatie kan beter. Hun non-verbale signalen en directe taalgebruik stuiten regelmatig op weerstand bij collega’s, leveranciers en klanten. In de praktijkgerichte training Praktisch communiceren op de werkvloer krijgen ze inzicht in het effect van hun gedrag en oefenen ze met communicatieve vaardigheden.  Sluit dit aan bij uw leerwensen? Schrijf u direct in.

Voor wie is de training Praktisch communiceren op de werkvloer?

De training Praktisch communiceren op de werkvloer is speciaal ontwikkeld voor medewerkers die graag hun communicatieve vaardigheden willen verbeteren voor een betere communicatie op het werk. U heeft een functie zoals techneut, helpdeskmedewerker, commerciële binnendienst, planner, administratief medewerker, kortom de training is geschikt voor iedereen die de communicatie op het werk met klanten, collega’s en leveranciers wil verbeteren. Geeft u leiding aan een team? Kijk dan bij onze leiderschapstrainingen.

Wat ontwikkel ik?

Door de training Praktisch communiceren op de werkvloer krijgt u meer inzicht in uw eigen gedrag en dat van anderen. U gaat aan de slag met sociale vaardigheden en leert effectiever communiceren en omgaan met andere mensen. Zo ontstaat er wederzijds begrip, gaat u plezieriger samenwerken en behaalt u betere resultaten. U leert:

  • Wat het effect is van uw stijl van communiceren
  • Actiever luisteren en de juiste vragen stellen
  • Beter gebruik maken van uw lichaamstaal
  • Informatie op een duidelijke manier overbrengen
  • Omgaan met kritiek, klachten en waardering

Wie is mijn trainer?

De trainer is een specialist in communicatie die zelf veel praktijkervaring heeft, vooral in communicatieprocessen.

Inzicht in gedragIMK LOL ICOON disc

Als onderdeel van de training maakt u digitaal de Q4 DISC gedragsanalyse. Deze analyse geeft u op eenvoudige wijze inzicht in uw eigen gedrag en dat van anderen.

>> Klik hier voor meer informatie en een voorproefje.

Aanvullende informatie

Deze training kan uitstekend dienen als opstart voor de trainingen Proactief en klantgericht bellenPersoonlijke effectiviteit en Timemanagement & Stresspreventie. Wilt u persoonlijk advies? Onze studieadviseurs staan graag voor u klaar via 0172 – 42 34 56.


Programma Praktisch communiceren op de werkvloer

Het communicatieproces

  • Voorstelronde, korte eigen presentatie
  • Het communicatieproces
  • Inzicht in verschillende stijlen van communiceren
  • Verbale en non-verbale communicatie
  • Inzicht in eigen stijl van communiceren

Communicatievaardigheden

  • Effectief taalgebruik
  • Beeldend spreken
  • De kracht van het positief denken
  • Vragen stellen en doorvragen
  • Inzicht in gespreksstructuren
  • Gesprekstechnieken
  • Samenvatten
  • Actief luisteren
  • Inzicht in gedrag door middel van de Q4 DISC gedragsanalyse

Weerstanden en emotie

  • Omgaan met weerstanden en klachten
  • Empathie
  • Effectief omgaan met verwijten
  • Kenmerken van gedrag
  • Emotiereductie
  • Rollenspelen, oefeningen en discussie

Sluit dit aan bij uw leerwensen? Schrijf u dan direct in.

CW_700

Onze aanpak

Leren doet u volgens ons niet alleen in een leslokaal. Daarom gaat u meteen na uw inschrijving aan de slag met lesmateriaal en voorbereidingsopdrachten, via ons online leerplatform. De training zelf is bijzonder interactief. Zelfanalyses, oefeningen, discussies en ervaringsuitwisseling maken het leerproces persoonlijk en zeer praktijkgericht. Om de nieuwe inzichten en vaardigheden te borgen, kunt u tussentijds en tot twaalf maanden na afloop contact onderhouden met de trainer en andere deelnemers.


Deelnemers aan het woord

Training Praktisch communiceren op de werkvloer

“Je leert niet alleen de ander beter begrijpen, je krijgt ook inzicht in hoe je zelf communiceert.”

Alex van Hoof - Daikin Chemical Netherlands B.V.
QEHS-coördinator

Training Praktisch communiceren op de werkvloer

“De trainer maakte volop ruimte voor ieders eigen praktijk.”

Bernd Nijenhuis - Van den Hoogen Engineering BV
Projectleider
Jeanine Luyk | Training Communicatie

Training Praktisch communiceren op de werkvloer

“Ik heb geleerd meer open vragen te stellen en tijd te nemen voor de emoties van de ander.”

Jeanine Luyk - Camping de Quack
Teamleider
Bert Bremmer | Communicatietraining

Training Praktisch communiceren op de werkvloer

“Met bewuste communicatie bereik je veel meer dan alleen begrepen worden.”

Bert Bremmer - Beomontex B.V.
Manager Inkoopafdeling

Lees meer ervaringen »


Beoordelingen

Training Praktisch communiceren op de werkvloer wordt gemiddeld beoordeeld met een 8.5 uit 10 op basis van 164 ervaringen die geschreven zijn door deelnemers.


Startdata & locaties

De training bestaat uit 2 dagen met één week tussen de trainingsdagen in. De tijden zijn van 10.00 uur tot 17.00 uur. Uiteraard wordt de koffie, thee en lunch voor u verzorgd.
Klik op de startdatum om de vervolgdata en locatie te tonen.

Locatie Datum
EINDHOVEN di 28-05-2019
UTRECHT do 06-06-2019
BREDA vr 11-10-2019
DRACHTEN ma 14-10-2019
ARNHEM (RHEDEN) wo 30-10-2019
EINDHOVEN do 07-11-2019
AMSTERDAM di 12-11-2019
R'DAM (CAPELLE AD IJSSEL) ma 18-11-2019
ZWOLLE do 28-11-2019
UTRECHT wo 04-12-2019

Investering

CW_700

Het all-in tarief per deelnemer bedraagt € 895,-
Tariefsopbouw: lesgeld € 710,- / lesmateriaal € 75,- / locatiekosten € 110,- (2 dagen).
Alle bedragen zijn exclusief btw.

Betaling

Na inschrijving ontvangt u de factuur per e-mail. Plaatsing geschiedt op volgorde van betaling. De factuur dient uiterlijk 30 dagen vóór aanvang van de training, cursus of opleiding te zijn voldaan. De betalings- en annuleringsvoorwaarden kunt u hier lezen in pdf.

Overige informatie

Waarom IMK Opleidingen?

  • Praktisch, plezier, resultaat!
  • Hoge klanttevredenheid
  • Volledig toegespitst op uw praktijk
  • Praktijkgerichte trainers
  • Vandaag geleerd is morgen toegepast

Gerelateerde nieuwsberichten