Training Praktisch communiceren op de werkvloer

Plezieriger en effectiever samenwerken voor meer resultaat

Opleidingsduur
2 dagen

Prijs
€   895,-

Inleiding Praktisch communiceren op de werkvloer

De vakkennis van uw medewerkers is uitstekend, maar de communicatie kan beter. Hun non-verbale signalen en directe taalgebruik stuiten regelmatig op weerstand bij collega’s, leveranciers en klanten. In de praktijkgerichte training Praktisch communiceren op de werkvloer krijgen ze inzicht in het effect van hun gedrag en oefenen ze met communicatieve vaardigheden.  Sluit dit aan bij uw leerwensen? Schrijf u direct in.

Voor wie is de training Praktisch communiceren op de werkvloer?

De training Praktisch communiceren op de werkvloer is speciaal ontwikkeld voor medewerkers die graag hun communicatieve vaardigheden willen verbeteren voor een betere communicatie op het werk. U heeft een functie zoals techneut, helpdeskmedewerker, commerciële binnendienst, planner, administratief medewerker, kortom de training is geschikt voor iedereen die de communicatie op het werk met klanten, collega’s en leveranciers wil verbeteren. Geeft u leiding aan een team? Kijk dan bij onze leiderschapstrainingen.

Wat ontwikkel ik?

Door de training Praktisch communiceren op de werkvloer krijgt u meer inzicht in uw eigen gedrag en dat van anderen. U gaat aan de slag met sociale vaardigheden en leert effectiever communiceren en omgaan met andere mensen. Zo ontstaat er wederzijds begrip, gaat u plezieriger samenwerken en behaalt u betere resultaten. U leert:

  • Wat het effect is van uw stijl van communiceren
  • Actiever luisteren en de juiste vragen stellen
  • Beter gebruik maken van uw lichaamstaal
  • Informatie op een duidelijke manier overbrengen
  • Omgaan met kritiek, klachten en waardering

Wie is mijn trainer?

De trainer is een specialist in communicatie die zelf veel praktijkervaring heeft, vooral in communicatieprocessen.

Inzicht in gedragIMK LOL ICOON disc

Als onderdeel van de training maakt u digitaal de Q4 DISC gedragsanalyse. Deze analyse geeft u op eenvoudige wijze inzicht in uw eigen gedrag en dat van anderen.

>> Klik hier voor meer informatie en een voorproefje.

Aanvullende informatie

Deze training kan uitstekend dienen als opstart voor de trainingen Proactief en klantgericht bellenPersoonlijke effectiviteit en Timemanagement & Stresspreventie. Wilt u persoonlijk advies? Onze studieadviseurs staan graag voor u klaar via 0172 – 42 34 56.


Programma Praktisch communiceren op de werkvloer

Het communicatieproces

  • Voorstelronde, korte eigen presentatie
  • Het communicatieproces
  • Inzicht in verschillende stijlen van communiceren
  • Verbale en non-verbale communicatie
  • Inzicht in eigen stijl van communiceren

Communicatievaardigheden

  • Effectief taalgebruik
  • Beeldend spreken
  • De kracht van het positief denken
  • Vragen stellen en doorvragen
  • Inzicht in gespreksstructuren
  • Gesprekstechnieken
  • Samenvatten
  • Actief luisteren
  • Inzicht in gedrag door middel van de Q4 DISC gedragsanalyse

Weerstanden en emotie

  • Omgaan met weerstanden en klachten
  • Empathie
  • Effectief omgaan met verwijten
  • Kenmerken van gedrag
  • Emotiereductie
  • Rollenspelen, oefeningen en discussie

Sluit dit aan bij uw leerwensen? Schrijf u dan direct in.

CW_700

Onze aanpak

Leren doet u volgens ons niet alleen in een leslokaal. Daarom gaat u meteen na uw inschrijving aan de slag met lesmateriaal en voorbereidingsopdrachten, via ons online leerplatform. De training zelf is bijzonder interactief. Zelfanalyses, oefeningen, discussies en ervaringsuitwisseling maken het leerproces persoonlijk en zeer praktijkgericht. Om de nieuwe inzichten en vaardigheden te borgen, kunt u tussentijds en tot twaalf maanden na afloop contact onderhouden met de trainer en andere deelnemers.


Deelnemers aan het woord

“Je leert niet alleen de ander beter begrijpen, je krijgt ook inzicht in hoe je zelf communiceert.”

Dankzij deze training heb ik geleerd beter te luisteren in een gesprek. Ik merk hoe belangrijk het is de ander echt uit te laten spreken, zonder je eigen doel uit het oog te verliezen. Want ik denk nu ook beter na voordat ik een gesprek aanga over wat ik wil bereiken en hoe ik het beste resultaat kan behalen. Ik probeer vooraf de feiten te analyseren in plaats van op basis van emoties te communiceren. Ondanks dat er een aantal medecursisten gestuurd waren door hun baas, waren ook zij enthousiast. We konden ieder op onze eigen manier onze vaardigheden vergroten. De training is voor veel verschillende beroepen toepasbaar. Door zo met communicatie bezig te zijn, leer je niet alleen de ander beter begrijpen, je krijgt ook inzicht in hoe je zelf communiceert.

Alex van Hoof - QEHS-coördinator bij Daikin Chemical Netherlands B.V.

“De trainer maakte volop ruimte voor ieders eigen praktijk.”

Het kort samenvatten van de boodschap aan het einde van het gesprek is voor mij al meteen een verbetering. Mijn uitdaging is met name het stellen van open vragen. Ik merk dat ik in de praktijk snel in oude patronen terugval en er vallen meer stiltes in een gesprek bij open vragen. Maar door de periode tussen de trainingsdagen kon ik dit de tweede dag aan bod laten komen. De trainer maakte volop ruimte voor ieders eigen praktijk.

Bernd Nijenhuis - Projectleider bij Van den Hoogen Engineering BV
Jeanine Luyk | Training Communicatie

“Ik heb geleerd meer open vragen te stellen en tijd te nemen voor de emoties van de ander.”

De training biedt veel inzichten en praktische tips en is dankzij de manier van lesgeven door de trainer duidelijk en toegankelijk. Ik wilde kennis opdoen over het communicatieproces en inzicht krijgen in mijn eigen communicatie en die van anderen. Welke actie veroorzaakt welke reactie? Ik heb geleerd meer open vragen te stellen en tijd te nemen voor de emoties van de ander. Ik ben alleen nog maar meer geïnteresseerd geraakt in het doen en laten van mezelf en van anderen en ga me hier nog verder in verdiepen.

Jeanine Luyk - Teamleider bij Camping de Quack
Bert Bremmer | Communicatietraining

“Met bewuste communicatie bereik je veel meer dan alleen begrepen worden.”

Ik merkte dat ik te kort schoot in het communiceren met de medewerkers van mijn afdeling. Ook in vergaderingen liep het niet zoals ik graag wilde. Het vergt goede communicatie om een boodschap duidelijk over te laten komen. En met goede communicatie verminder je ook nog veel vragen. Tijdens vergaderingen let ik nu bewuster op lichaamstaal waardoor ik veel beter kan inspelen op hetgeen dat er écht speelt bij mensen. Ook het tackelen van vage termen zoals ‘volgende week, over een paar dagen’ et cetera, geeft mij veel meer grip op afspraken. Door de training ben ik veel bewuster en daardoor duidelijker gaan communiceren. Dit is niet alleen prettiger voor mijzelf, maar ook voor mijn medewerkers.

Bert Bremmer - Manager Inkoopafdeling bij Beomontex B.V.

Lees meer ervaringen »


Beoordelingen

Training Praktisch communiceren op de werkvloer wordt gemiddeld beoordeeld met een 8.5 uit 10 op basis van 150 ervaringen die geschreven zijn door deelnemers.


Startdata & locaties

De training bestaat uit 2 dagen met één week tussen de trainingsdagen in. De tijden zijn van 10.00 uur tot 17.00 uur. Uiteraard wordt de koffie, thee en lunch voor u verzorgd.
Klik op de startdatum om de vervolgdata en locatie te tonen.

Locatie Datum
UTRECHT di 04-12-2018
BREDA ma 04-02-2019
ALMELO di 12-02-2019
ALPHEN AAN DEN RIJN do 21-02-2019
GRONINGEN (EELDERWOLDE) do 28-02-2019
DORDRECHT wo 06-03-2019
ZWOLLE ma 11-03-2019
UTRECHT di 19-03-2019
SITTARD (STEIN-URMOND) do 21-03-2019
ARNHEM wo 27-03-2019
LELYSTAD ma 01-04-2019
DEN BOSCH (NULAND) vr 12-04-2019
R'DAM (CAPELLE AD IJSSEL) di 23-04-2019
ALKMAAR do 25-04-2019
AMSTERDAM wo 08-05-2019
TILBURG (GILZE) ma 13-05-2019
DRACHTEN vr 24-05-2019
EINDHOVEN di 28-05-2019
UTRECHT do 06-06-2019

Investering

CW_700

Het all-in tarief per deelnemer bedraagt € 895,-
Tariefsopbouw: lesgeld € 710,- / lesmateriaal € 75,- / locatiekosten € 110,- (2 dagen).
Alle bedragen zijn exclusief btw.

Betaling

Na inschrijving ontvangt u de factuur per e-mail. Plaatsing geschiedt op volgorde van betaling. De factuur dient uiterlijk 30 dagen vóór aanvang van de training, cursus of opleiding te zijn voldaan. De betalings- en annuleringsvoorwaarden kunt u hier lezen in pdf.

Overige informatie

Waarom IMK Opleidingen?

  • Praktisch, plezier, resultaat!
  • 100% klanttevredenheid
  • Volledig toegespitst op uw praktijk
  • Praktijkgerichte trainers
  • Vandaag geleerd is morgen toegepast