De beste opleidingen en trainingen voor doorgegroeide vakmensen
Volg ons op Facebook Volg ons op LinkedIn Schrijf u in voor onze nieuwsbrief

DISC in de praktijk: communicatie met dezelfde stijl

We richten ons vaak op het ‘leren communiceren’ met andere stijlen. Maar wat zijn de valkuilen eigenlijk bij eenzelfde stijl?

D-StijlDISC schema 2 - WEB - (c) IMK Opleidingen

Luisteren is niet het sterkste punt tussen D’s en beiden willen hun gelijk halen. Wie beslist, wie bepaalt? En wie gaat het dan doen? Een gesprek raakt daardoor snel verhit en kan tot ‘ruzie’ leiden.

I-Stijl

Een gesprek tussen deze twee stijlen komt heel gemakkelijk en snel op gang. En blijft op gang! Het enthousiasme is groot maar concreet worden, afspraken maken én vastleggen dat is de uitdaging.

S-Stijl

Beiden gesprekspartners willen vooral aardig voor elkaar zijn, het moet gezellig blijven. Het gevaar is dat alles bij het oude vertrouwde blijft. Te voorzichtig, afwachtend en er wordt vaak geen actie genomen.

C-Stijl

Een ‘wie heeft de meeste kennis gevecht’. Eindeloos blijven analyseren en controleren. Ook elkaar, wat tot bureaucratie kan leiden. Heel formeel ook. In actie komen blijft lang uit.


Wat is uw natuurlijke manier van doen?
Wat is uw communicatie stijl?
Wat zijn uw onbewuste drijfveren?

Maak kosteloos uw eigen beknopte Q4 DISC gedragsanalyse en ontdek uw communicatiestijl

Tijdens onze trainingen en opleidingen krijgt u inzicht in uw eigen gedrag en in dat van anderen door middel van het Q4 DISC profiel. Meer weten? Lees hier hoe het profiel in de praktijk wordt toegepast.

Persoonlijk advies

Neem contact op met onze studieadviseurs via 0172 – 42 34 56. Ze adviseren u graag. 

DISC in de praktijk - WEB - (c) IMK Opleidingen

Bron: onze samenwerkingspartner Q4 Profiles


Meer DISC in de praktijk:

  • DISC in de praktijk: luistervaardigheden en beperkingen Het ingewikkelde van communicatie is dat we niet weten wat de ander denkt, voelt of bedoelt. Dat vullen we grotendeels zelf in. En zo ontstaat er al snel ruis en miscommunicatie. Als we snappen wat een ander hoort en wat zijn of haar beperkingen zijn, dan kunnen we elkaar beter begrijpen en effectiever met elkaar communiceren. Lees meer »
    Icoon DISC - IMK Opleidingen