Training Conflicthantering

Conflicthantering voor leidinggevenden

Alleen als maatwerktraining beschikbaar

Opleidingsduur
Op aanvraag

Prijs
Prijs op aanvraag

Beoordeling
Nog niet beoordeeld

Inleiding Conflicthantering

Soms lopen de emoties hoog op. Soms kunnen mensen een behoorlijke dosis ongewenst gedrag vertonen, uiterst onredelijk zijn of u zelfs aanvallen. Hoe gaat u daarmee om? Hoe corrigeert u dit ongewenste gedrag? Hoe reageert u op een geëmotioneerde collega, baas of klant? Waar liggen uw grenzen? En hoe geeft u die op een effectieve manier aan? Inzicht in en invloed op het gedrag van uzelf en de ander, in combinatie met de juiste ‘communicatie-strategie’ doet wonderen. Kunt u dit leren? Jazeker! In deze praktische training leert u – door middel van oefeningen en positieve confrontatie – te werken aan uw assertiviteit, inzicht en communicatie-strategie. De verschillende vormen van conflicthantering worden stapsgewijs toegelicht én met behulp van rollenspelen geoefend.

Doelgroep en niveau

De training is bestemd voor iedereen die leiding geeft. Deelnemers aan de training hebben functies als manager, directeur, teamleider, meewerkend voorman, chef, projectmanager, verkoopleider, etcetera. U heeft te maken met verschillende belangen, vaardigheden, gedrag, motivatie en mentaliteiten. U wilt uw communicatie en assertiviteit in de omgang met anderen optimaliseren. U leert dit door toepassing van positieve confrontatie. Het niveau van deze training is MBO niveau.

Wat ontwikkel ik?

Aan het einde van de training heeft u:

  • Inzicht in het gedrag van uzelf en de ander,
  • Kennis van conflict reducerende communicatiestrategie,
  • Verbale en non-verbale communicatievaardigheden leren herkennen en toepassen,
  • Vaardigheid in omgaan met ongewenste situaties,
  • Vaardigheid in ‘harde’ en ‘zachte’ confrontatie-techniek.

Trainers

De trainer heeft zelf zijn sporen als leidinggevende verdiend en is daarnaast specialist in het omgaan met emoties, weerstanden en conflicten. De trainer werkt op een positief confronterende manier.

Aanvullende informatie

Wilt u van gedachten wisselen over de ontwikkeling van teams of de koers van uw organisatie? Neem gerust contact op voor een oriënterend gesprek.  Bel 0172 – 42 34 56 of mail naar support@IMKopleidingen.nl.


Opbouw

De training bestaat uit twee dagen met een week tussen de trainingsdagen in.
De tijden zijn van 10.00 – 17.00 uur.

Onze aanpak

De training start met het inventariseren van persoonlijke leerwensen en ‘allergieën’. U wordt op de eerste dag gevraagd een voorbeeld uit uw eigen praktijk in te brengen waarmee we in de adviesronde aan de slag gaan. Er wordt gewerkt in kleine groepen van gemiddeld 8 tot 10 personen, het maximum is 12.

Programma

  • Inventariseren leerwensen en persoonlijke ‘allergieën’
  • Inzicht in gedrag van uzelf en de ander
  • Bewust kiezen van gedrag als interactie
  • Verbale en non-verbale communicatievaardigheden
  • Feedback
  • Uw rol als ‘mediator’
  • Omgaan met verwijten en onredelijkheid
  • Emotiereductie bij uzelf
  • Emotiereductie bij de ander
  • ‘Harde’ confrontatie bij ongewenst gedrag
  • ‘Zachte’ confrontatie in ongewenste situaties

De training Conflicthantering is alleen beschikbaar als incompanytraining.
Klik hier voor meer informatie.


Investering

Deze training is alleen beschikbaar als maatwerktraining.

Wilt u van gedachten wisselen over de ontwikkeling van teams of de koers van uw organisatie? Neem gerust contact op voor een oriënterend gesprek.  Bel 0172 – 42 34 56 of mail naar studieadvies@IMKopleidingen.nl.

Waarom IMK Opleidingen?

  • Praktisch, plezier, resultaat!
  • Volledig toegespitst op uw praktijk
  • Direct toepasbaar in uw werk
  • Hoge waardering door deelnemers
  • Locaties bij u in de buurt of incompany