Effectief leidinggeven aan teams, zo doe je dat!
Elke (startende) leidinggevende loopt er weleens tegenaan: uitdagende teams. Deze 10 pijlers van effectief leidinggeven gaan je hierbij helpen.
Van collega naar leidinggevende, de do’s en don’ts
Van collega naar leidinggevende doorgegroeid? Dat is superleuk maar ook uitdagend! In dit artikel vind je do’s en don’ts die je gaan helpen.
Conflicthantering: werkconflicten oplossen in 5 stappen
Conflicthantering is het herkennen van en omgaan met conflicten. In dit artikel delen we een stappenplan voor het oplossen van werkconflicten.
Zo halen werknemer én werkgever het maximale uit het opleidingsbudget
Veel werkgevers stellen een opleidingsbudget beschikbaar voor de persoonlijke ontwikkeling van medewerkers. Ontdek hoe je het maximale eruithaalt.
Help, ik heb een beoordelingsgesprek!
Zie je op tegen je beoordelingsgesprek? Zo bereid je je voor. Denk aan feedback geven en ontvangen, opkomen voor jezelf, zelfevaluatie en onderhandelen.
Leidinggevende en toch alles zelf doen? Zo voorkom je het
Voorkom als leidinggevende dat je alles zelf wilt doen. Het is jouw functie om leiding te geven, niet om uit te voeren.
Zo passen bedrijven servicemanagement succesvol toe
Goed servicemanagement is onmisbaar voor succesvolle organisaties. Het levert tevreden klanten én medewerkers op. Lees hoe je dit aanpakt.
Meer motivatie op de werkvloer: 12 tips voor leidinggevenden
Hoe zorg je als leidinggevende dat medewerkers gemotiveerd aan het werk gaan en blijven? Lees wat er nodig is voor meer motivatie op de werkvloer.
Manager worden: alles over de kunst van het managerschap
Is manager een functie die bij jou past? Na het lezen van dit artikel weet je het. Ontdek de belangrijkste vaardigheden, eigenschappen, opleidingen en meer.