De beste opleidingen en trainingen voor doorgegroeide vakmensen
Volg ons op Facebook Volg ons op LinkedIn Schrijf u in voor onze nieuwsbrief

DISC in de praktijk: motiveren

Hoe kunt u de ander het beste inspireren? Hoe krijgt u iemand gemotiveerd? We hebben de praktische tips per stijl in een handig overzicht geplaatst.

 

 

D-Stijl

DISC schema 2 - WEB - (c) IMK Opleidingen

  • Laat de D stijl zelfstandig werken, niet teveel ‘managen’
  • Geef meerdere opties, de D wil zelf kunnen kiezen
  • Zorg voor uitdagingen want de D wil ‘winnen’

I-Stijl

  • Geef de I ‘sociale ruimte’, omgang met anderen is belangrijk voor de I
  • Prijs de I regelmatig en het liefst ook in bijzijn van anderen
  • Ondersteun de I in de planning en details van het werk

S-Stijl

  • Geef de S de mogelijkheid om te kunnen samenwerken, een belangrijke schakel in een team
  • Waardeer de S voor de inspanningen, geduld, loyaliteit en betrouwbaarheid
  • Geef de S de tijd om de dingen eerst af te maken alvorens met iets nieuws te beginnen

C-Stijl

  • Gebruik van de expertise en accuraatheid van een C
  • Geef ruimte en tijd zodat de C hoogwaardig werk kan afleveren
  • Beloon de C voor de geleverde prestaties

Wat is uw natuurlijke manier van doen?
Wat is uw communicatie stijl?
Wat zijn uw onbewuste drijfveren?

Maak kosteloos uw eigen beknopte Q4 DISC gedragsanalyse en ontdek uw communicatiestijl

Tijdens onze trainingen en opleidingen krijgt u inzicht in uw eigen gedrag en in dat van anderen door middel van het Q4 DISC profiel. Meer weten? Lees hier hoe het profiel in de praktijk wordt toegepast.

Persoonlijk advies

Neem contact op met onze studieadviseurs via 0172 – 42 34 56. Ze adviseren u graag. 

DISC in de praktijk - WEB - (c) IMK Opleidingen

Bron: onze samenwerkingspartner Q4 Profiles


Anderen lazen ook:

  • DISC in de praktijk: luistervaardigheden en beperkingen Het ingewikkelde van communicatie is dat we niet weten wat de ander denkt, voelt of bedoelt. Dat vullen we grotendeels zelf in. En zo ontstaat er al snel ruis en miscommunicatie. Als we snappen wat een ander hoort en wat zijn of haar beperkingen zijn, dan kunnen we elkaar beter begrijpen en effectiever met elkaar communiceren. Lees meer »
    Icoon DISC - IMK Opleidingen