
HR Management
LinkedIn is het grootste zakelijke online netwerk van de wereld en is gericht op het leggen van zakelijke contacten. Het netwerk wordt gebruikt voor het vinden van een baan, leggen van contacten met andere personen en bedrijven en wordt gezien als een platform waar veel zakelijke kansen te vinden zijn.
LinkedIn meet hoe actief je bent aan de hand van jouw connecties; het aantal, maar ook het soort. De precieze variabelen geeft LinkedIn niet vrij, maar allround actief zijn op LinkedIn zal jouw score zeker verhogen.
Jouw social selling index vind je hier en laat in een oogopslag zien hoe actief en betrokken je bent in jouw netwerk.
Er zijn 4 elementen die de LinkedIn social selling score bepalen:
1. Jouw profiel op LinkedIn; hoe goed en up-to-date is die en of je recommendations en endorsements ontvangt
2. Hoe goed weet je de juiste vinden mensen te vinden en hoe goed weet men jou te vinden (profile views)
3. Effectief gebruik van het platform; het volgen van bedrijven en groepen maar ook wat je deelt en de social interactie die dat oplevert (likes, comments, shares)
4. De kracht van jouw netwerk; dus welke connecties heb je en op welk niveau. Zowel intern als extern
Op elk onderdeel scoor je maximaal 25 punten en je kunt vergelijken hoe je ervoor staat ten opzichte van anderen binnen jouw bedrijfstak en anderen binnen jouw eigen netwerk. Zo ziet u direct waar werk aan de winkel is. Een hoge SSI levert een belangrijke bijdrage aan jouw slagkracht als (sales) professional.
Nu je inzicht hebt in jouw social selling index, weet je ook waar je nog verbeteringen kunt doorvoeren. Hieronder staan diverse tips hoe je dat kunt doen.
LinkedIn biedt meerdere manieren om jezelf te profileren:
1. Jouw merk opbouwen:
2. De juiste personen vinden:
3. Deel uw kennis
4. Relaties opbouwen
LinkedIn is een effectief online netwerk om contact te leggen met jouw klant. Het succes staat of valt echter met jouw personal brand waarmee u laat zien wie je bent en wat je drijft. Op die manier onderscheid je jezelf van anderen en leert de klant jou persoonlijk kennen.
Wil je meer weten over social selling? Met onze training Social selling leer je in twee dagen alle ins en outs over het succesvol toepassen van social selling in jouw sales en marketing. Wil je jezelf ontwikkelen tot strategisch account manager? Dan is wellicht de 8-daagse opleiding Account Management A iets voor jou. Hierin zijn twee trainingsdagen over social selling opgenomen.
Vraag nu gratis en vrijblijvend onze nieuwsbrief aan! Laat je inspireren door interessante artikelen, whitepapers en de nieuwste informatie over onze trainingen en opleidingen