
Communicatie & Persoonlijke Effectiviteit
Door middel van e-mail bereik je jouw klanten en collega’s tegenwoordig veel sneller dan vroeger per brief. Maar aan deze vluchtige communicatie kleven ook nadelen. Je neemt minder de tijd om na te denken over het doel van uw bericht. Boodschappen komen daardoor minder goed over en dat veroorzaakt verwarring of zelfs irritatie. Ook in rapporten zien we dit regelmatig terug. Het doel van het rapport verliest men uit het oog, waardoor de boodschap niet overkomt en de lezer in sommige gevallen zelfs afhaakt. Bij een collega is dit vervelend, bij een klant ‘dodelijk’.
Met deze tips voor klantgericht corresponderen kun je de boodschap weer overbrengen zoals deze bedoeld is:
En even zo belangrijk:
Wil je jouw geschreven berichten ook sterker over laten komen? En daarbij ook jouw spelling en grammatica weer eens onder de loep nemen? Volg dan de 2-daagse training Krachtig schrijven.
Vraag nu gratis en vrijblijvend onze nieuwsbrief aan! Laat je inspireren door interessante artikelen, whitepapers en de nieuwste informatie over onze trainingen en opleidingen