De beste opleidingen en trainingen voor doorgegroeide vakmensen
Volg ons op Facebook Volg ons op LinkedIn Schrijf u in voor onze nieuwsbrief

ISO 9001-certificaat en CEDEO-keurmerk voor IMK Opleidingen

We doen wat we zeggen, de klant is koning en we staan voor kwaliteit. Bij hoeveel bedrijven leest u dat op hun website en in hun advertenties? En hoe vaak is het waar? Bij ons kunt u er van op aan, zo blijkt uit de verslagen van onze vernieuwde Cedeo en ISO-certificering. En daar zijn we trots op!

De cirkel is rond

De cirkel is rond. Dat was het eerste wat Marie-José Blijlevens, algemeen directeur van IMK Opleidingen, dacht toen ze het onderzoeksverslag van Cedeo las.

“In onze kernkwaliteiten staat dat wij praktijk- en klantgericht zijn, gericht op langetermijnrelaties en topkwaliteit. We profileren ons als de praktijkgerichte opleider voor doorgegroeide vakmensen. We staan voor plezier, praktijk en resultaat. Dat kunnen we vinden van onszelf, maar het belangrijkste is dat onze klant het ook zo ervaart. En dat blijkt dubbel en dwars uit de interviews die Cedeo hield met een aantal van onze klanten. De cirkel is rond in de zin dat wat we zeggen, we ook doen. En dat dat gezien en ervaren wordt.”

Uit de interviews blijkt dat klanten onze praktijkgerichte aanpak hoog waarderen. Een greep uit de reacties:

  • De trainingen zijn interactief en boeiend;
  • Veel oefeningen, interactief en praktisch;
  • Zelfs oudere mensen die in 30 jaar geen trainingen hadden gedaan, waren enthousiast!

Natuurlijk besteden we veel aandacht aan de kwaliteit van onze trainingen en opleidingen. Maar minstens zo belangrijk zijn de processen voor, tijdens en na de training. Zoals de intake, de administratieve afhandeling en de nazorg. We vragen door, we denken mee en houden contact.

Uitreiking Cedeo Certificaat - IMK Opleidingen

Een voorbeeld: een chef werkplaats schreef zich online in voor de training De effectieve teamleider. Onze studieadviseurs zagen de inschrijving en schatten in dat de training Praktisch leidinggeven op de werkvloer beter zou passen. Na telefonisch overleg is de inschrijving aangepast en volgde de chef werkplaats de training naar volle tevredenheid. 

Marie-José: “Ik ben heel blij dat niet alleen onze trainingen en trainers hoog gewaardeerd worden maar ook onze mensen op kantoor. De bereikbaarheid en het snelle terugbellen, het regelmatige contact tussen ons en onze klanten. Allemaal factoren die bijdragen aan de positieve ervaringen van onze klanten.”

Er is altijd ruimte voor verbetering

Cedeo - Maatwerk - 2019 - IMK Opleidingen Cedeo - Open Programma - 2019 - IMK Opleidingen

Waar bij de vorige Cedeo-ronde de klanttevredenheid over ons maatwerk hoger was dan over ons open aanbod, is dat nu andersom.

“Dit jaar scoren onze open trainingen maar liefst een klanttevredenheid van 99,3% en onze maatwerktrainingen een 92%. Een prachtige score.”

Een score van 99,3%. Dat is zo goed als perfect. Op naar de 100%? “Nee, er zijn altijd dingen die beter kunnen. Een score van 100% is bijna ongeloofwaardig, en dat past niet bij ons.”

Lees het complete rapport »

We waren eigenlijk ISO-gecertificeerd zonder ISO 9001-certificaat

ISO-9001 certificaat uitreiking - IMK OpleidingenIMK Opleidingen nam zich vorig jaar voor om opnieuw een ISO-certificering te krijgen. In januari 2019 is de certificering ISO 9001 toegekend.

“Ik herinner me nog dat we in 2003 ook een ISO-certificering wilden. Dat kostte ons toen drie jaar werk. Tijdens de financiële crisis besloten we om onze aandacht op andere aspecten te richten, maar vorig jaar hebben we het weer opgepakt. Wat ons heel goed deed, was dat we nu binnen een paar maanden de certificering ontvingen. Dat betekent dat we, ook al waren we niet officieel ISO-gecertificeerd, toch wel duidelijk met de juiste dingen bezig zijn.”

Bekijk het ISO 9001-certificaat »

Een aandachtspunt is dat ons kwaliteitsproces parallel loopt aan de andere bedrijfsprocessen. Wij werken met een model dat wij ons vliegwiel tot succes noemen. Alle bedrijfsprocessen vormen een doorlopende cirkel (ja, weer een cirkel), behalve het kwaliteitsproces. Een verbetervoorstel is om ook dat proces toe te voegen waarmee kwaliteit nog meer onderdeel wordt van ons vliegwiel tot succes.

Waarmee de cirkel weer rond is.