De beste opleidingen en trainingen voor doorgegroeide vakmensen
Volg ons op Facebook Volg ons op LinkedIn Schrijf u in voor onze nieuwsbrief

Werkgeluk maakt innovatie en creativiteit mogelijk

Bedrijven als Airbnb, Uber, Buurtzorg en Tony’s Chocolonely zetten bestaande bedrijfsstructuren op losse schroeven en ontwrichten sectoren. Ze zijn de aanleiding dat ook traditionele organisaties de urgentie voelen om te veranderen. De grote vraag daarbij is: hoe verankeren ze innovatie en creativiteit in hun bedrijfsprocessen en DNA? Werkgeluk blijkt de sleutel te zijn!

Marjolein van Eersel van creativiteitsbureau The Blue Flamingo weet als geen ander hoe organisaties met innovatie en creativiteit aan de slag kunnen gaan. “Jarenlang werkte ik als commercieel manager binnen de farmaceutische industrie. Totdat ook bij onze organisatie duidelijk werd dat innovatie nodig was om succesvol te blijven. We wilden een innovatiecultuur creëren en dat was het moment dat design thinking om de hoek kwam kijken. Als innovatiemanager werd ik gevraagd om dit op te zetten en creativiteit aan te jagen. Dat betekende dat ik mijn eigen job moest ‘craften’. Ik ben me gaan verdiepen in de wereld van design thinking en workshops gaan geven om mensen te motiveren hun creativiteit in te zetten. Vanaf dat moment was ik door het onderwerp gegrepen en twee jaar geleden ben ik mijn eigen bedrijf gestart.”

Volgens Marjolein zeggen mensen veel te snel dat ze niet creatief zijn. “Daarmee doen ze zichzelf te kort want iedereen is kind geweest en kinderen zijn per definitie creatief. En juist in deze tijd is het superbelangrijk om dit potentieel weer aan te boren; het voortbestaan van organisaties hangt ervan af. Innovatie en creativiteit worden gezien als de belangrijkste factoren van toekomstig succes van organisaties.”

Lees het hele interview met Marjolein van Eersel op HR Praktijk

Happy Employee Fest: employer branding meets employee experience

Hoe zorgt u voor een optimale werkervaring voor uw medewerkers? Laat u inspireren op het Happy Employee Fest! Een dag vol interactieve sessies over employer branding en de employee experience. Tussendoor kunt u netwerken en kennis uitwisselen met vakgenoten.

Lees verder op de website van Happy Employee Fest van onze partner HR Academy.

 

Werkgeluk maakt innovatie en creativiteit mogelijk

 

Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met HR Praktijk