De beste opleidingen en trainingen voor doorgegroeide vakmensen
Volg ons op Facebook Volg ons op LinkedIn Schrijf u in voor onze nieuwsbrief

Social media binnen employer branding: een stappenplan

Voor potentiële medewerkers is het vaak lastig zich een beeld te vormen van hoe het is om bij een bepaalde organisatie te werken. Social media bieden organisaties de mogelijkheid een inkijkje te geven in hun organisatiecultuur. Om de juiste medewerkers aan te trekken is het voor organisaties dus belangrijk zich op social media goed te positioneren en een relatie op te bouwen met potentiële medewerkers. Hoe pakt u dit aan?

Medewerkers van een organisatie kunnen bijvoorbeeld via social media laten zien hoe hun werkweek eruitziet. Bovendien hebben social media een enorm bereik onder veel doelgroepen. Voor succesvolle employer branding in dit kader is het belangrijk dat uw medewerkers ‘aligned’ zijn. Hoe zorg je voor aligned medewerkers?

Leef je in in je werknemers door:

  • Te zorgen voor een goed verhaal dat inspireert
  • Dit te vertalen naar de verschillende doelgroepen
  • De relevantie van de boodschap helder te maken
  • Medewerkers communicatief vaardiger te maken
  • Te zorgen voor voorbeeldgedrag bij de top
  • Ervoor te zorgen dat managers begrijpen wat er van hen wordt verwacht
Lees op HR Praktijk de zes stappen naar aligned (en blije) medewerkers

HR Boostcamp: employer branding en social media

Het is voor potentiële medewerkers vaak lastig een beeld te schetsen van hoe het is om bij een bepaalde organisatie te werken. Social media bieden organisaties de mogelijkheid een inkijkje te geven in hun organisatiecultuur. Bovendien hebben social media een enorm bereik. Maar hoe maakt u als organisatie optimaal gebruik van social media om uw organisatie te positioneren?

Bekijk hier het aanbod van onze partner HR Academy.

 

Social media binnen employer branding_ een stappenplan

 

Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met HR Praktijk