Inleiding Klantgericht incasseren

Hoe moeilijk vind jij het om de klant te vragen naar geld waarop je recht hebt? Je staat voor een lastig dilemma: je hebt recht op tijdige betaling, maar het behoud van de goede relatie is je ook veel waard. De betalingsmoraal is de afgelopen jaren verslechterd. Traag betaald krijgen heeft een negatieve invloed op de bedrijfsvoering. Het is bewezen dat telefonisch incasseren een zeer effectieve methode is om de klant structureel op tijd te laten betalen. Belangrijk uitgangspunt daarbij is het behoud van een tevreden klant. Tijdens deze training wordt ingegaan op de verschillende methodes en technieken om de uitstaande saldi doeltreffend telefonisch te incasseren. Sluit dit aan bij jouw leerwensen? Vraag meer informatie aan.

Voor wie is de training Klantgericht incasseren?

Deze training Klantgericht Incasseren is bedoeld voor incassomedewerkers en medewerkers die operationeel debiteurenbeheer uitvoeren en de vaardigheden van telefonische incasso willen aanscherpen. Enige kennis en ervaring op het gebied van incasso is gewenst.

Wat ontwikkel ik?

In deze training Incasseren maak je kennis met de verschillende (vraagstellings)technieken en hun toepassingen tijdens het telefonisch incasseren. Je leert op een klantvriendelijke doch doeltreffende wijze jouw klanten aan te zetten tot betalen.

 

Programma

  • Het waarom van telefonisch incasseren
  • Incassobeleid
  • Herkennen van verschillende debiteuren
  • Het communicatieproces
  • Gespreksstructuur
  • Vraagstellingstechnieken
  • Samenvattingstechnieken
  • Het eerste gesprek
  • Het maken van concrete afspraken
  • Omgaan met smoezen en reacties van debiteuren
  • De afsluiting van het gesprek
  • De opvolging en agendering van de gesprekken
  • Behandeling van verschillende cases
  • Klantvriendelijk communiceren
  • Omgaan met weerstand en klachten

Sluit dit aan bij jouw leerwensen? Vraag meer informatie aan.

STAP-budget

Het volgende aanmeldmoment voor het STAP-budget is op 1 juli 2022. Zorg dat je voor die tijd in bezit bent van een STAP-aanmeldbewijs. Dit bewijs heb je nodig om via het STAP-portaal jouw aanvraag in te dienen. Bij ons ontvang je dit document direct na jouw STAP-inschrijving.

In de volgende periode kun je een training volgen tussen 29 juli 2022 en 30 november 2022. Doe gerust al een vooraanmelding voor de periode daarna.

Klik op de startdatum om de vervolgdata en locatie te tonen.

10 / 10
2 juli 2020
Ingrid de Leeuw-van Dongen
Training Klantgericht incasseren
Een leuke leerzame training.
10 / 10
2 juli 2020
Katja Goris
Training Klantgericht incasseren
Ik vond het leerzaam. Interessant om andere verhalen te horen. En ook gezellig .
9 / 10
6 juli 2020
Monique Peters
Training Klantgericht incasseren
Een goede training, uitgebreid en ontspannen.
9 / 10
16 december 2019
Erma Smit - Francken
Training Klantgericht incasseren
Zeer leerzaam, het was een fijne cursus met veel interactie. Alle struikelblokken die aangedragen werden, werden behandeld. Voor mijn werk zal ik zeker de geleerde...
Lees  meer   minder 

Onze aanpak

Bij IMK Opleidingen begint het leren al direct na de inschrijving. Wij bieden jou een breed leerconcept, waarvan de training de kern vormt. Via ons online leerplatform kun je vooraf aan de slag met een digitale preview van het lesmateriaal en een voorbereidingsopdracht. De training zelf is bijzonder interactief. Zelfanalyses, oefeningen, discussies en ervaringsuitwisseling maken jouw leerproces persoonlijk en zeer praktijkgericht. Tussentijds en na afloop heb je via Leren Online contact met je medecursisten. Tot zes weken na de training kun jij bovendien gebruik maken van e-coaching met je trainer, als je hulp wenst bij het toepassen in de werksituatie.

Wie is mijn trainer?

De training wordt verzorgd door praktijkgerichte trainers, met als specialisme debiteurenbeheer.