xyz16830

Cursus Verkoopmedewerker

Met meer liefde en plezier verkopen in retail

Icoon trainingsduur Nog niet bekend
Icoon agenda Op aanvraag
Icoon prijs Prijs op aanvraag
Icoon doorsturen Stuur door per e-mail
Icoon diploma Met diploma
Icoon diploma Startgarantie
Training verkoopmedewerker - IMK Opleidingen
Inhoud
Programma
Investering
Veelgestelde vragen
Inschrijven

Programma

Deze training beslaat twee trainingsdagen. Op beide trainingsdagen is er volop ruimte voor praktijkvoorbeelden en het oefenen van situaties. Tussen de eerste en tweede lesdag ga je het geleerde direct toepassen in je werk.

Dag 1: De stappen in het verkoopgesprek

Klantverwachtingen

  • Hoe koopt onze klant
  • Stappen in verkoopgesprek
    • Van contact maken tot afscheid
    • Oefenen met praktijkvoorbeelden
  • Gesprekstechnieken: luisteren, samenvatten, stellen van vragen en doorvragen
  • Klantenbehoud

Dag 2: Inspelen op de behoefte van de klant

  • Communicatieproces
  • Inzicht in gedrag met behulp van het DISC-model
  • Omgaan met verschillend gedrag van klanten
  • Nee ombuigen naar Ja
  • Actief klantgericht leren bij-verkopen (upselling)

Inzicht in gedrag

Als onderdeel van de training maak je digitaal de Q4 DISC gedragsanalyse. Deze analyse geeft je inzicht in je communicatievoorkeur en die van de ander. Als je dat weet, kun je je verkooptechniek en -tactiek aanpassen op de voorkeurstijl van de klant.

Data & locaties

De cursus heeft op dit moment (nog) geen cursussdata. Houd onze website in de gaten voor actuele data of neem contact op met één van onze studieadviseurs via studieadvies@imkopleidingen.nl of 0172 - 42 34 56.

Deze training is alleen beschikbaar als maatwerktraining. Klik hier voor meer informatie.

Wil je van gedachten wisselen over de ontwikkeling van teams of de koers van jullie organisatie? Neem gerust contact op voor een oriënterend gesprek.  Bel 0172 – 42 34 56 of mail naar studieadvies@IMKopleidingen.nl

Incompany training op maat

Wens je een persoonlijk studieadvies of heb je vragen over de mogelijkheden van maatwerk? Onze studie- en maatwerkadviseurs staan graag voor je klaar om jouw vragen te beantwoorden.

Informatie aanvragen

Inleiding cursus Verkoopmedewerker

Hoe zorg je dat klanten iets kopen? En dat ze voor hun volgende aankoop weer bij je terugkomen? Daar is tegenwoordig meer voor nodig dan alleen kennis van de producten in de winkel. Je doet het door verbinding te maken en de ‘vraag achter de vraag’ te achterhalen. Door je klant goed te helpen, volgt de verkoop vanzelf. Wees oprecht, maak het persoonlijk en je zult merken dat je zelf ook met meer plezier verkoopt.

Wil je de verkoopvaardigheden leren waarmee je klanten echt helpt? Waarmee je de omzet verhoogt én je met plezier verkoopt? Schrijf je dan in voor de cursus Verkoopmedewerker.

Voor wie is deze training?

Deze training is speciaal ontwikkeld voor verkoopmedewerkers in fysieke winkels. Van supermarkten, speelgoedwinkels tot huishoudwinkels en elektronicazaken.

Video thumbnail for youtube video h2b_onlo3jy

Onze aanpak

In onze trainingen richten we ons vooral op de praktijk. Er is daarom veel interactie met de trainer en de andere deelnemers. Met groepsdiscussies en voorbeelden uit de praktijk, worden gesprekken in de winkel zo goed mogelijk nagebootst. Daarbij mag je als deelnemer zelf situaties aandragen.

Buiten de training om zijn er ook volop mogelijkheden om te leren. Na aanmelding kun je direct in onze online leeromgeving van start met voorbereidingsopdrachten. Tot die omgeving heb je vanaf de start van deze cursus een jaar onbeperkt toegang. Daar kun je de trainer naderhand ook vragen stellen.

Wie mijn trainer?

De training wordt gegeven door een praktijkgerichte verkooptrainer die veel ervaring heeft in de retail.

Kwalificerend beoordelen - IMK Opleidingen

Wat ontwikkel ik?

Het doel van de training is om jouw verkoop- en adviesvaardigheden te verbeteren. Dat doe je door klantgerichte verkooptechnieken aan te leren.

Na het volgen van de cursus Verkoopmedewerker:

  • Begrijp je dat verkopen ook service verlenen is.
  • Kun je jezelf verplaatsen in de klant.
  • Pas je de stappen van het verkoopproces toe.
  • Ben je bewust van je persoonlijke kwaliteiten en verbeterpunten.
  • Voer je jouw rol als verkoopmedewerker met plezier en enthousiasme uit.
Competenties
Commercieel vermogen
Commercieel vermogen betekent dat je goed bent in het herkennen en benutten van zakelijke kansen om geld te verdienen.
Gespreksvaardigheid
Gespreksvaardigheid betekent dat je gesprekken goed kunt beginnen en sturen, zodat je je doel bereikt.
Luisteren
Luisteren betekent dat je goed let op wat anderen zeggen en hoe ze zich gedragen, zodat je begrijpt wat ze bedoelen.
Flexibiliteit/aanpassingsvermogen
Flexibiliteit of aanpassingsvermogen betekent dat je je gemakkelijk kunt aanpassen aan nieuwe situaties.
Zelfkennis
Zelfkennis betekent dat je weet wie je bent, wat je belangrijk vindt, waar je goed en minder goed in bent, wat je sterke punten zijn en waar je interesses en ambities liggen. Je begrijpt jezelf en kunt bewuste keuzes maken, jezelf verder ontwikkelen en effectief handelen op basis van je eigen mogelijkheden en behoeften.
Praktijkcoaching – IMK Opleidingen

Praktijkcoaching

Wij bieden praktijkcoaching aan, om na een training of opleiding de kennis en vaardigheden nog beter toe te passen in je werk. Terug in het werkveld gaan dingen soms toch anders dan verwacht. Met een coach breng je samen de geleerde lessen in de praktijk. Lees hier meer over praktijkcoaching.

Ontdek Praktijkcoaching
Voordelen incompany training | IMK Opleidingen

Voordelen van een incompany training

De trainer stemt de inhoud van de training af op herkenbare praktijksituaties van jouw medewerkers. Dit zorgt voor meer herkenbaarheid en betrokkenheid bij de onderwerpen. Deelnemers weten meteen wat ze morgen anders kunnen doen.

Van de werkvloer tot en met de directie: na een incompany training groeit iedereen in zijn of haar rol en is zo van betekenis in de organisatie!

  • Volledig toegespitst op jouw praktijk
  • Meer betrokkenheid door herkenbare situaties
  • Vandaag geleerd = morgen toegepast
  • Meer werkplezier en productiviteit als resultaat
  • Teamontwikkeling: medewerkers leren samen en van elkaar
Welke training - IMK Opleidingen

Jezelf verder ontwikkelen?

Benieuwd hoe je jezelf nog verder kunt ontwikkelen? Speciaal voor winkelmedewerkers ontwikkelden we de training Diefstalpreventie en omgaan met mondige klanten. In deze korte opleiding leer je voorkomen, de-escaleren en omgaan met vervelende situaties. Want niet ieder contact is natuurlijk even positief.

Voor leidinggevenden in de retail geven we de training Commercieel aansturen van je team. En voor collega’s die zich bezighouden met klantcontact op afstand, is er de training Medewerker klantcontactcenter.

Verbeter je team en ontwikkel jezelf!

Wens je een persoonlijk studieadvies of heb je vragen over de mogelijkheden van maatwerk? Onze studie- en maatwerkadviseurs staan graag voor je klaar om jouw vragen te beantwoorden.

Organisatie versterken - IMK Opleidingen
Maatwerk trainingen Ontdek de kracht van op maat gemaakte incompany trainingen
Formulier - Checklist - Grijs - IMK Opleidingen
Download flyer Download hier gratis de flyer van de Cursus Verkoopmedewerker
DISC geel - IMK Opleidingen
Studieadvies op maat Vraag een gratis adviesgesprek aan

Veelgestelde vragen over de cursus Verkoopmedewerker

Ben je op zoek naar meer informatie over de cursus Verkoopmedewerker? Onze studieadviseurs vertellen je er alles over. Neem contact op via 0172 – 42 34 56.

Hoe ziet het voortraject van een incompany training eruit?

Op basis van jullie vraag kiezen we een geschikte trainer. Deze komt bij jullie langs voor een oriënterend gesprek. Samen bespreken jullie de situatie die om een training of verandertraject vraagt. De trainer maakt een offerte en jullie kunnen daarin ook weer wijzigingen aanbrengen. De training wordt voorbereid, deelnemers uitgenodigd en de digitale leeromgeving wordt gereed gemaakt. Voor alle vragen hebben jullie bij IMK Opleidingen één aanspreekpunt. Wel zo fijn! Vaak is er ook nog contact met de trainer tussentijds, hij of zij stemt bijvoorbeeld met de leidinggevenden af wat hun verwachtingen zijn. Dan is het tijd voor de training!

Waarom kan ik mij niet inschrijven voor deze training?

Dit is een incompany training. Dat betekent dat de training gegeven wordt op jouw locatie (bijvoorbeeld bij je bedrijf of op een extern gekozen locatie) en de trainer naar jou toekomt. In de training zitten alleen deelnemers van jullie eigen organisatie.

Welke andere trainingen zijn er voor de retailbranche?

Wanneer je werkzaam bent in de retailbranche kun je in al onze trainingen en opleidingen deelnemen. Specifiek voor de retailbranche kun je de training Commercieel aansturen van je team, Praktisch P&O voor de winkelmanager, Diefstalpreventie en omgaan met mondige klanten of Medewerkers klantcontact volgen.

Gerelateerde
trainingen en opleidingen
Icoon nieuwsbrief
Niks missen? Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief!

Vraag nu gratis en vrijblijvend onze nieuwsbrief aan! Laat je inspireren door interessante artikelen, whitepapers en de nieuwste informatie over onze trainingen en opleidingen

    Copyright © 2012 - 2024 - IMK Opleidingen B.V.