Training Medewerker klantcontact

Praktische vaardigheden voor een goed gesprek

Icoon trainingsduur 2 dagen
Icoon agenda Do 05 september 2024
Icoon prijs € 1.095,-
Icoon doorsturen Stuur door per e-mail
Icoon certificaat Met certificaat
Training Klantcontact medewerker - IMK Opleidingen
Inhoud
Programma
Data & Locaties
Investering
Veelgestelde vragen
Inschrijven
Inschrijven

Programma

Deze training bestaat uit twee trainingsdagen. Tussen de eerste en tweede dag is er tijd om het geleerde toe te passen in je werk. Deze onderwerpen komen aan bod:

Dag 1: Het klantgesprek

  • Communicatieproces
  • Effectief communiceren via de verschillende kanalen
  • Luisteren en vragen stellen aan de klant
  • Ordenen van het gesprek
  • Gespreksstructuur
  • Verschillen in schriftelijk communiceren via verschillende media
  • Klantgericht schrijven (voor email, chat en social media)

Dag 2: Klantverwachtingen en aansluiten bij de klant

  • Schriftelijk: intentie versus effect
  • Klantverwachtingen
  • Klantgericht reageren
  • Klantgericht of klantgezwicht?
  • Met minder tekst meer resultaat
  • Slecht nieuws brengen aan de klant
  • Omgaan met emoties en weerstand bij de klant
Data & locaties
Startdatum Locatie Planning Inschrijven
Startdatum: Do 05 september 2024 Locatie: UTRECHT Verberg Bekijk planning Offerte aanvragen of optie nemen Inschrijven
Planning: Training Medewerker klantcontact
Datum Begintijd Eindtijd
Do 05 september 09:30 16:30
Do 19 september 09:30 16:30
Startdatum: Vr 27 september 2024 Locatie: 'S-HERTOGENBOSCH Verberg Bekijk planning Offerte aanvragen of optie nemen Inschrijven
Planning: Training Medewerker klantcontact
Datum Begintijd Eindtijd
Vr 27 september 09:30 16:30
Vr 11 oktober 09:30 16:30
Startdatum: Do 03 oktober 2024 Locatie: AMSTERDAM Verberg Bekijk planning Offerte aanvragen of optie nemen Inschrijven
Planning: Training Medewerker klantcontact
Datum Begintijd Eindtijd
Do 03 oktober 09:30 16:30
Do 17 oktober 09:30 16:30
Startdatum: Vr 15 november 2024 Locatie: ALKMAAR Verberg Bekijk planning Offerte aanvragen of optie nemen Inschrijven
Planning: Training Medewerker klantcontact
Datum Begintijd Eindtijd
Vr 15 november 09:30 16:30
Vr 29 november 09:30 16:30
Tarieven
Toon prijzen incl. btw
  • Cursusprijs Open Cursus € 895.00 € 1082.95
  • (Online) Lesmateriaal Open Cursus Programma € 90.00 € 108.90
  • Locatiekosten Open Cursus Programma € 110.00 € 133.10
Totaal (excl. btw) (incl. btw) € 1095.00 € 1324.95
  • STAP-budget - €1000.00
Te betalen €95.00
Incompany training op maat

Wens je een persoonlijk studieadvies of heb je vragen over de mogelijkheden van maatwerk? Onze studie- en maatwerkadviseurs staan graag voor je klaar om jouw vragen te beantwoorden.

Informatie aanvragen

Inleiding Medewerker klantcontactcenter

Als klantcontact medewerker moet je van vele markten thuis zijn. Je bent namelijk op verschillende manieren in gesprek met klanten: telefonisch, via de mail of de chat. Al deze kanalen vragen om verschillende vaardigheden.

Vind je het lastig om regie te houden in je gesprekken? Of om te gaan met ‘boze klanten’ of emotie tijdens gesprekken? Wil je op een korte, bondige en effectieve manier schriftelijk en mondeling leren communiceren? Schrijf je dan in voor de training Klantcontact medewerker.

Voor wie is deze training bedoeld?

Deze training is voor iedereen die in zijn werk te maken krijgt met klantcontact op afstand. Via de telefoon, e-mail, app of chat. Je hebt bijvoorbeeld een functie als medewerker op een callcenter  van een (web)winkel, verzekeringsmaatschappij of een gemeente. Als je bij een kleinere organisatie verantwoordelijk bent voor het inbound klantcontact is deze training ook zeer aan te raden.

Video thumbnail for youtube video h2b_onlo3jy

Onze aanpak

Onze trainingen richten zich altijd op de praktijk. Daarom is er tijdens de training volop interactie met de trainer en andere deelnemers. De werksituaties wordt nagebootst. Daarin krijg je de ruimte om zelf voorbeelden aan te dragen.

Leren doe je niet alleen tijdens de training, maar vooral op het werk. Na aanmelding kun je direct in onze online leeromgeving aan de slag met voorbereidingsopdrachten. Na de training heb je nog een heel jaar toegang tot deze omgeving. Ook kun je de trainer achteraf nog om advies vragen.

Wie mijn trainer?

Deze korte opleiding wordt verzorgd dooreen specialist op het gebied van schriftelijke en mondelinge vaardigheden en omgaan met klanten. Hij of zij heeft veel ervaring met dit onderwerp en brengt daardoor veel praktijkervaring in.

Andere training – IMK Opleidingen

Wat ontwikkel ik tijdens de training Klantcontact medewerker?

Doel van deze praktische cursus is een zo efficiënt mogelijk klantgesprek voeren met een optimale klanttevredenheid.

Na het volgen van de training Klantcontact medewerker:

  • Weet je hoe je de regie houdt in het gesprek
  • Heb je in de verschillende klantcontacten inzicht in communicatie
  • Kun je effectiever schriftelijk communiceren via e-mail, chat en social media
  • Weet je hoe je met zelfvertrouwen een goed gesprek kan voeren
  • Weet je om te gaan met de emotie van de klant
Competenties
Klantgerichtheid
Klantgerichtheid betekent dat je ervoor zorgt dat klanten of collega's binnen de organisatie tevreden. Je doet je best om ze goed van dienst te zijn.
Schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid
Schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid betekent dat je helder en effectief kunt schrijven zodat anderen je boodschap goed kunnen begrijpen en waarderen.
Gespreksvaardigheid
Gespreksvaardigheid betekent dat je gesprekken goed kunt beginnen en sturen, zodat je je doel bereikt.
Tact/sensitief gedrag
Tactvol of sensitief gedrag betekent dat je rekening houdt met de gevoelens en behoeften van anderen en respectvol en begripvol met hen omgaat. Je communiceert en handelt op een manier die de relatie bevordert en eventuele spanningen vermindert.
Praktijkcoaching – IMK Opleidingen

Praktijkcoaching

Wij bieden praktijkcoaching aan, om na een training of opleiding de kennis en vaardigheden nog beter toe te passen in je werk. Terug in het werkveld gaan dingen soms toch anders dan verwacht. Met een coach breng je samen de geleerde lessen in de praktijk. Lees hier meer over praktijkcoaching.

Ontdek Praktijkcoaching
Voordelen incompany training | IMK Opleidingen

Voordelen van een incompany training

De trainer stemt de inhoud van de training af op herkenbare praktijksituaties van jouw medewerkers. Dit zorgt voor meer herkenbaarheid en betrokkenheid bij de onderwerpen. Deelnemers weten meteen wat ze morgen anders kunnen doen.

Van de werkvloer tot en met de directie: na een incompany training groeit iedereen in zijn of haar rol en is zo van betekenis in de organisatie!

  • Volledig toegespitst op jouw praktijk
  • Meer betrokkenheid door herkenbare situaties
  • Vandaag geleerd = morgen toegepast
  • Meer werkplezier en productiviteit als resultaat
  • Teamontwikkeling: medewerkers leren samen en van elkaar
Verbeter je team en ontwikkel jezelf!

Wens je een persoonlijk studieadvies of heb je vragen over de mogelijkheden van maatwerk? Onze studie- en maatwerkadviseurs staan graag voor je klaar om jouw vragen te beantwoorden.

Organisatie versterken - IMK Opleidingen
Maatwerk trainingen Ontdek de kracht van op maat gemaakte incompany trainingen
Formulier - Checklist - Grijs - IMK Opleidingen
Download flyer Download hier gratis de flyer van de training Medewerker klantcontact
DISC geel - IMK Opleidingen
Studieadvies op maat Vraag een gratis adviesgesprek aan

Veelgestelde vragen over de training Medewerker klantcontact

Stel je vragen over de training Medewerker klantcontact aan onze studieadviseurs. Ze helpen je graag via 0172 – 42 34 56.

Ik heb vooral contact met klanten via de mail. Komt dat ook in deze training terug?

Ja! Deze training gaat niet alleen over klantcontact via de telefoon, maar over meerdere kanalen.

Ik weet niet zeker of deze training iets voor mij is. Hoe kom ik daar achter?

We snappen dat het best lastig is om te weten of de training bij jouw leerwensen aansluit. Daarom hebben wij studieadviseurs! Ze kennen ons assortiment door en door en kunnen samen met jou bepalen welke training het beste is voor jou. Onze studieadviseurs kun je bereiken via 0172 – 42 34 56 of studieadvies@imkopleidingen.nl.

Is er ruimte voor persoonlijke situaties of vragen?

Jazeker. Dat is een van de dingen die onze trainingen en opleidingen uniek maken. De praktijkgerichtheid maakt dat jij de volgende dag met het jouw casus aan de slag kan.

Gerelateerde
trainingen en opleidingen
Icoon nieuwsbrief
Niks missen? Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief!

Vraag nu gratis en vrijblijvend onze nieuwsbrief aan! Laat je inspireren door interessante artikelen, whitepapers en de nieuwste informatie over onze trainingen en opleidingen

    Copyright © 2012 - 2024 - IMK Opleidingen B.V.