xyz4592

Training Omgaan met klachten

De kracht van een klacht. Alleen als maatwerktraining beschikbaar

Icoon trainingsduur Nog niet bekend
Icoon agenda Op aanvraag
Icoon prijs Prijs op aanvraag
Icoon doorsturen Stuur door per e-mail
Icoon diploma Met diploma
Icoon diploma Startgarantie
Training Omgaan met klachten - IMK Opleidingen
Inhoud
Programma
Investering
Veelgestelde vragen
Incompany
Inschrijven

Programma

Op basis van de leerwensen vult de trainer het programma verder in. Wat in ieder geval aan bod komt:

  • Inventariseren leerwensen en praktijkcasus
  • Het communicatieproces
  • Verbale en non-verbale communicatievaardigheden
  • Kenmerken van gedrag • Het ‘Over-de-Rooie-model’
  • Gesprekstructuur bij klachten
  • Conflicthantering
  • Omgaan met verwijten en onredelijkheid
  • Emotiereductie
  • De ja-cadans bij emotie
  • Effectiviteit in het oplossingsproces
  • Het brengen van slecht nieuws
  • Nazorg in klachtenbehandeling
  • Klachtenregistratie

De training Omgaan met klachten is alleen beschikbaar als incompanytraining.
Klik hier voor meer informatie.

Data & locaties

De training heeft op dit moment (nog) geen trainingsdata. Houd onze website in de gaten voor actuele data of neem contact op met één van onze studieadviseurs via studieadvies@imkopleidingen.nl of 0172 - 42 34 56.

Deze training is alleen beschikbaar als maatwerktraining. Klik hier voor meer informatie.

Wil je van gedachten wisselen over de ontwikkeling van teams of de koers van jullie organisatie? Neem gerust contact op voor een oriënterend gesprek.  Bel 0172 – 42 34 56 of mail naar studieadvies@IMKopleidingen.nl

Incompany training op maat

Wens je een persoonlijk studieadvies of heb je vragen over de mogelijkheden van maatwerk? Onze studie- en maatwerkadviseurs staan graag voor je klaar om jouw vragen te beantwoorden.

Informatie aanvragen

Inleiding Omgaan met klachten

Ken jij de uitdrukking ‘Eén klacht krijgt duizend monden?’ En weet je dat 7 van de 10 klanten hun klachten niet bij jou kenbaar maken, maar direct een andere leverancier zoeken? Een klacht is een kans om aan jouw klant te tonen dat je ook klaarstaat als het misgaat. Los je de klacht écht goed op, dan ontstaat een vertrouwensrelatie die nog hechter is dan vóór de klacht. Staat deze visie ook al jouw medewerkers helder voor ogen? In de training ‘De kracht van de klacht’ leert men klachten om te buigen naar positieve actie. De relatie met je klant zal verbeteren en bovendien zal die tevreden klant lovend spreken over jouw bedrijf. Kun jij je betere promotie voorstellen?

Voor wie?

De training is speciaal ontwikkeld voor het eerste aanspreekpunt voor de klant in jouw organisatie, de ‘frontliners’ op de afdeling verkoop, administratie, receptie, of medewerkers op een helpdesk. Het niveau van de training is MBO niveau.

Kwalificerend beoordelen - IMK Opleidingen

Wat ontwikkel ik?

Na de training begrijpen de deelnemers de kans die iedere klacht in zich heeft.
Men is in staat om:

  • Emoties op te vangen
  • De klant c.q. de klacht te respecteren en op waarde te schatten
  • De klantrelatie te verbeteren en het vertrouwen naar een hoger niveau te tillen
  • De communicatieve vaardigheden te verbeteren, specifiek op klachten, ontevreden klanten of andere (telefoon)gesprekken waarin de emotie met de klant hoog oploopt.
Praktijkcoaching – IMK Opleidingen

Praktijkcoaching

Wij bieden praktijkcoaching aan, om na een training of opleiding de kennis en vaardigheden nog beter toe te passen in je werk. Terug in het werkveld gaan dingen soms toch anders dan verwacht. Met een coach breng je samen de geleerde lessen in de praktijk. Lees hier meer over praktijkcoaching.

Ontdek Praktijkcoaching
Voordelen incompany training | IMK Opleidingen

Voordelen van een incompany training

De trainer stemt de inhoud van de training af op herkenbare praktijksituaties van jouw medewerkers. Dit zorgt voor meer herkenbaarheid en betrokkenheid bij de onderwerpen. Deelnemers weten meteen wat ze morgen anders kunnen doen.

Van de werkvloer tot en met de directie: na een incompany training groeit iedereen in zijn of haar rol en is zo van betekenis in de organisatie!

  • Volledig toegespitst op jouw praktijk
  • Meer betrokkenheid door herkenbare situaties
  • Vandaag geleerd = morgen toegepast
  • Meer werkplezier en productiviteit als resultaat
  • Teamontwikkeling: medewerkers leren samen en van elkaar
Verbeter je team en ontwikkel jezelf!

Wens je een persoonlijk studieadvies of heb je vragen over de mogelijkheden van maatwerk? Onze studie- en maatwerkadviseurs staan graag voor je klaar om jouw vragen te beantwoorden.

Organisatie versterken - IMK Opleidingen
Maatwerk trainingen Ontdek de kracht van op maat gemaakte incompany trainingen
Formulier - Checklist - Grijs - IMK Opleidingen
Download flyer Download hier gratis de flyer van de Training Omgaan met klachten
DISC geel - IMK Opleidingen
Studieadvies op maat Vraag een gratis adviesgesprek aan

Veelgestelde vragen over de training Omgaan met klachten

Ben je nieuwsgierig naar de mogelijkheden van deze training voor jouw organisatie? Onze maatwerkadviseurs helpen je graag via 0172 – 42 34 56.

Hoe ziet het voortraject van een incompany training eruit?

Op basis van jullie vraag kiezen we een geschikte trainer. Deze komt bij jullie langs voor een oriënterend gesprek. Samen bespreken jullie de situatie die om een training of verandertraject vraagt. De trainer maakt een offerte en jullie kunnen daarin ook weer wijzigingen aanbrengen. De training wordt voorbereid, deelnemers uitgenodigd en de digitale leeromgeving wordt gereed gemaakt. Voor alle vragen hebben jullie bij IMK Opleidingen één aanspreekpunt. Wel zo fijn! Vaak is er ook nog contact met de trainer tussentijds, hij of zij stemt bijvoorbeeld met de leidinggevenden af wat hun verwachtingen zijn. Dan is het tijd voor de training!

Wat is het verschil tussen een maatwerktraining en incompany training?

Een maatwerktraining is op maat gemaakt voor jouw organisatie. Je hoeft je hierin niet te houden aan onze vooraf bedachte programma’s. Een maatwerktraining is altijd incompany, ook wel in-house genoemd. Oftewel, deze training wordt gegeven op een door jou gekozen locatie. Onze incompany trainingen passen we vaak ook aan jouw organisatie aan. De termen incompany, in-house en maatwerktraining worden vaak door elkaar gebruikt.

Hoe lang duurt een training?

De meeste trainingen duren 2 dagen. Maar het voordeel van een incompany training is dat je de training helemaal op maat kan maken. Wil je er bijvoorbeeld nog een dag bij of juist een dag af. Bespreek dit van tevoren met de trainer, dan doen wij een voorstel op maat.

Gerelateerde
trainingen en opleidingen
Icoon nieuwsbrief
Niks missen? Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief!

Vraag nu gratis en vrijblijvend onze nieuwsbrief aan! Laat je inspireren door interessante artikelen, whitepapers en de nieuwste informatie over onze trainingen en opleidingen

    Copyright © 2012 - 2024 - IMK Opleidingen B.V.