xyz4294

Training Klantgericht werken en doen

Werk met meer plezier, klantbehoud en resultaat

Icoon trainingsduur Nog niet bekend
Icoon agenda Op aanvraag
Icoon prijs Prijs op aanvraag
Icoon doorsturen Stuur door per e-mail
Icoon diploma Met diploma
Icoon diploma Startgarantie
Training Klantgericht werken en doen - IMK Opleidingen
Inhoud
Programma
Investering
Veelgestelde vragen
Inschrijven

Programma

  • Beeldvorming in de organisatie over klanten
  • Klantgerichte attitude
  • Verbale en non-verbale communicatie
  • Inzetten van vakdeskundigheid
  • Inleven in belevingswereld en behoeften van de klant
  • Omgaan met klachten, emoties en gevoeligheden
  • Wat gaan we nu in de praktijk anders doen?

 

Data & locaties

De training heeft op dit moment (nog) geen trainingsdata. Houd onze website in de gaten voor actuele data of neem contact op met één van onze studieadviseurs via studieadvies@imkopleidingen.nl of 0172 - 42 34 56.

Wil je van gedachte wisselen of deze training past bij de ontwikkelbehoefte van jullie organisatie? En wil je weten wat de kosten hiervoor zijn? Neem dan vrijblijvend contact op met een van onze studieadviseurs voor een oriënterend gesprek. Bel 0172 – 42 34 56 of mail naar studieadvies@imkopleidingen.nl.

 

Incompany training op maat

Wens je een persoonlijk studieadvies of heb je vragen over de mogelijkheden van maatwerk? Onze studie- en maatwerkadviseurs staan graag voor je klaar om jouw vragen te beantwoorden.

Informatie aanvragen

Inleiding training Klantgericht werken en doen

Klantgedreven medewerkers denken proactief mee met de klant, anticiperen op latente behoeften en zoeken ongevraagd naar alternatieven om de dienstverlening te optimaliseren. Door deze training zien medewerkers hoe leuk en belangrijk het is om klantgericht te zijn en leren ze dit toe te passen in hun werk.

Voor wie is de training Klantgericht werken en doen?

Deze training is bedoeld voor alle medewerkers die te maken hebben met klanten, maar die zich niet direct met de verkoop bezighouden. Bijvoorbeeld medewerkers van de binnendienst, balie, secretariaat, administratie, facilitair, magazijn, chauffeurs en monteurs.

Video thumbnail for youtube video h2b_onlo3jy

Onze aanpak

Leren doe je volgens ons niet alleen in een leslokaal. Daarom ga je na jouw inschrijving meteen online aan de slag met voorbereidingsopdrachten. De training zelf is interactief en je leerproces persoonlijk en praktijkgericht. Om het geleerde te borgen, kun je tot twaalf maanden na de start van de training contact onderhouden met de trainer en de andere deelnemers.

Andere opleiding – IMK Opleidingen

Wat ontwikkel ik?

Je krijgt inzicht in het belang en het plezier van service en klanttevredenheid. Je gaat aan de slag met denken en handelen vanuit het perspectief van de klant en je leert anticiperen op hun behoeften. “De uitdaging is niet dat je vriendelijk naar klanten kijkt, maar dat klanten vriendelijk naar jou kijken, omdat ze zo van de goede service hebben genoten.” (Uit: Kruip in de huid van de klant, Jonathan Kitching).

Competenties
Klantgerichtheid
Klantgerichtheid betekent dat je ervoor zorgt dat klanten of collega's binnen de organisatie tevreden. Je doet je best om ze goed van dienst te zijn.
Gespreksvaardigheid
Gespreksvaardigheid betekent dat je gesprekken goed kunt beginnen en sturen, zodat je je doel bereikt.
Luisteren
Luisteren betekent dat je goed let op wat anderen zeggen en hoe ze zich gedragen, zodat je begrijpt wat ze bedoelen.
Tact/sensitief gedrag
Tactvol of sensitief gedrag betekent dat je rekening houdt met de gevoelens en behoeften van anderen en respectvol en begripvol met hen omgaat. Je communiceert en handelt op een manier die de relatie bevordert en eventuele spanningen vermindert.
Zelfkennis
Zelfkennis betekent dat je weet wie je bent, wat je belangrijk vindt, waar je goed en minder goed in bent, wat je sterke punten zijn en waar je interesses en ambities liggen. Je begrijpt jezelf en kunt bewuste keuzes maken, jezelf verder ontwikkelen en effectief handelen op basis van je eigen mogelijkheden en behoeften.
Praktijkcoaching – IMK Opleidingen

Praktijkcoaching

Wij bieden praktijkcoaching aan, om na een training of opleiding de kennis en vaardigheden nog beter toe te passen in je werk. Terug in het werkveld gaan dingen soms toch anders dan verwacht. Met een coach breng je samen de geleerde lessen in de praktijk. Lees hier meer over praktijkcoaching.

Ontdek Praktijkcoaching
Voordelen incompany training | IMK Opleidingen

Voordelen van een incompany training

De trainer stemt de inhoud van de training af op herkenbare praktijksituaties van jouw medewerkers. Dit zorgt voor meer herkenbaarheid en betrokkenheid bij de onderwerpen. Deelnemers weten meteen wat ze morgen anders kunnen doen.

Van de werkvloer tot en met de directie: na een incompany training groeit iedereen in zijn of haar rol en is zo van betekenis in de organisatie!

  • Volledig toegespitst op jouw praktijk
  • Meer betrokkenheid door herkenbare situaties
  • Vandaag geleerd = morgen toegepast
  • Meer werkplezier en productiviteit als resultaat
  • Teamontwikkeling: medewerkers leren samen en van elkaar
Verbeter je team en ontwikkel jezelf!

Wens je een persoonlijk studieadvies of heb je vragen over de mogelijkheden van maatwerk? Onze studie- en maatwerkadviseurs staan graag voor je klaar om jouw vragen te beantwoorden.

Organisatie versterken - IMK Opleidingen
Maatwerk trainingen Ontdek de kracht van op maat gemaakte incompany trainingen
Formulier - Checklist - Grijs - IMK Opleidingen
Download flyer Download hier gratis de flyer van de Training Klantgericht werken en doen
DISC geel - IMK Opleidingen
Studieadvies op maat Vraag een gratis adviesgesprek aan

Veelgestelde vragen over de training Klantgericht werken en doen

Wil je van gedachte wisselen of de training Klantgericht werken en doen voldoet aan de ontwikkelwensen? Onze studieadviseurs helpen je graag vrijblijvend verder via 0172 – 42 34 56.

Hoe ziet het voortraject van een incompany training eruit?

Op basis van jullie vraag kiezen we een geschikte trainer. Deze komt bij jullie langs voor een oriënterend gesprek. Samen bespreken jullie de situatie die om een training of verandertraject vraagt. De trainer maakt een offerte en jullie kunnen daarin ook weer wijzigingen aanbrengen. De training wordt voorbereid, deelnemers uitgenodigd en de digitale leeromgeving wordt gereed gemaakt. Voor alle vragen hebben jullie bij IMK Opleidingen één aanspreekpunt. Wel zo fijn! Vaak is er ook nog contact met de trainer tussentijds, hij of zij stemt bijvoorbeeld met de leidinggevenden af wat hun verwachtingen zijn. Dan is het tijd voor de training!

Hoe lang duurt een training?

De meeste trainingen duren 2 dagen. Maar het voordeel van een incompany training is dat je de training helemaal op maat kan maken. Wil je er bijvoorbeeld nog een dag bij of juist een dag af. Bespreek dit van tevoren met de trainer, dan doen wij een voorstel op maat.

Waarom is de prijs op aanvraag?

Dit is een incompany training. Dat betekent dat de training aangepast kan worden op de wensen van jullie organisatie. Aan de hand van jullie wensen maken we een offerte en dus een prijs op maat.

Gerelateerde
trainingen en opleidingen
Icoon nieuwsbrief
Niks missen? Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief!

Vraag nu gratis en vrijblijvend onze nieuwsbrief aan! Laat je inspireren door interessante artikelen, whitepapers en de nieuwste informatie over onze trainingen en opleidingen

    Copyright © 2012 - 2024 - IMK Opleidingen B.V.