
Maatwerktraining
Het gevecht om de gunst van de klant is fel. Opdrachtgevers zijn veeleisend en de concurrentie is moordend. Voor het binnenhalen van een opdracht is meer nodig dan alleen een vlotte babbel of een interessant netwerk. De ondernemer moet zich gedegen voorbereiden op het acquisitiegesprek: hoe kun je het vertrouwen van de klant winnen en hoe inventariseer je efficiënt het pakket aan eisen? Investeren in jouw salesvaardigheden en competenties als verkoper leidt tot omzet op termijn!
Sluit dit aan bij jouw leerwensen? Schrijf je dan direct in.
De training De vakman als accountmanager is bestemd voor ondernemers en verkopers in het midden -en kleinbedrijf (MKB) en van kleine en middelgrote ondernemingen. Je bent bezig met acquisitie van nieuwe klanten en actieve verkoop aan bestaande klanten in de business-to-business markt (b2b). Verkoop jij uitsluitend via de telefoon, informeer dan naar onze training Proactief klanten bellen.
Je krijgt inzicht in de rol van de acquisiteur binnen het marketingproces. Je vergroot je kijk op klantgedrag en jouw eigen invloed daarop. Verbetering van je persoonlijke aanpak bij voorbereiding en gespreksvoering is een doel, evenals het aanscherpen van je communicatieve vaardigheden. Je leert hoe je – op resultaten gericht – gesprekken afrondt.
Van productgericht naar behoeftegericht denken
• Voorstelronde, korte eigen presentatie
• Het marketingproces, de plaats van acquisitie
• Tips bij het maken van telefonische afspraken
• Van ‘verkoper’ naar adviseur
De communicatie in het acquisitiegesprek
• Gespreksstructuur, grip en leiding in het gesprek
• Vertrouwen winnen
• Actief luisteren en vraagtechnieken
• Effectief taalgebruik en non-verbale communicatie
• Inzicht in gedrag door middel van de Q4 DISC gedragsanalyse
Tot zaken komen
• Inspelen op koopwensen
• Overtuiging in de presentatie
• Effectieve aanpak prijsbezwaren
• Afsluittechnieken en bouwen aan een vaste relatie
Van theorie naar praktijk
• We observeren en analyseren acquisitiegesprekken
• Met behulp van video worden enkele acquisitiegesprekken opgenomen
• De cursisten maken een analyse van sterke kanten en verbeterpunten
Sluit dit aan bij jouw leerwensen? Schrijf je dan direct in.
Als onderdeel van de training maak je digitaal de Q4 DISC gedragsanalyse. Deze analyse geeft je op eenvoudige wijze inzicht in je eigen gedrag en dat van anderen.
Klik op de startdatum om de vervolgdata en locatie te tonen.
Alle bedragen zijn exclusief btw.
Na inschrijving ontvang je de factuur per e-mail. Plaatsing geschiedt op volgorde van betaling. De factuur dient uiterlijk 30 dagen vóór aanvang van de training, cursus of opleiding te zijn voldaan. De betalings- en annuleringsvoorwaarden kun je hier lezen.
Bij IMK Opleidingen begint het leren al direct na de inschrijving. Wij bieden jou een breed leerconcept, waarvan de training de kern vormt. Via ons online leerplatform kun je vooraf aan de slag met een digitale preview van het lesmateriaal en een voorbereidingsopdracht. De training zelf is bijzonder interactief. Zelfanalyses, oefeningen, discussies en ervaringsuitwisseling maken het leerproces persoonlijk en zeer praktijkgericht. Tussentijds en na afloop heb jij via Leren Online contact met je medecursisten. Tot zes weken na de training kun je bovendien gebruik maken van e-coaching met jouw trainer, als je hulp wenst bij het toepassen in de werksituatie.
Deze training staat onder leiding van een praktijkgerichte verkooptrainer die zelf zijn of haar sporen in de verkoop in ruime mate heeft verdiend. De trainer is zelf regelmatig betrokken in verkoopprocessen.
Wens je een persoonlijk studieadvies of heb je vragen over de mogelijkheden van maatwerk? Onze studie- en maatwerkadviseurs Lisa Nijsten, Tamara van den Berg en Christa van der Velden staan graag voor je klaar om jouw vragen te beantwoorden.
Vraag nu gratis en vrijblijvend onze nieuwsbrief aan! Laat je inspireren door interessante artikelen, whitepapers en de nieuwste informatie over onze trainingen en opleidingen