Inleiding De monteur als ambassadeur

Technische kennis alleen is tegenwoordig niet meer voldoende om klanten te winnen en behouden. Want laten we eerlijk zijn: de meeste concurrenten hebben ook voldoende technische kennis. Daarmee onderscheid je je niet meer. Wil je als (service)monteur professionele service kunnen bieden en uitstekend klantgericht kunnen handelen? Schrijf je dan in voor de online training ‘de monteur als ambassadeur’!

Deze praktische online cursus is voor monteurs en engineers met klantcontact. Technisch verstaan zij hun vak volledig. De uitdaging zit veel meer in het professioneel omgaan met klanten en de persoonlijke vaardigheden die daarvoor nodig zijn. Hoe achterhaal je de verwachtingen van de klant en toets je of de klant tevreden is? Hoe stel je de klant gerust en wat draagt bij in het vertrouwen? Dit zijn typische vragen die monteurs in de praktijk tegenkomen. De trainers kennen deze praktijk en spreken de taal van de monteurs.

Voor wie?

Je bent werkzaam als (service) monteur en je wilt jouw vaardigheden op het gebied van klantgerichtheid en service verbeteren en adequaat reageren op (lastige) klantsituaties. Het niveau van deze training is MBO/HBO, maar er is geen specifieke voorkennis of ervaring nodig.

Wat ontwikkel ik?

Na het volgen van de online training ‘de monteur als ambassadeur’:

  • Heb je inzicht in je ambassadeursrol en de invloed van jouw gedrag op de tevredenheid van de klant
  • Weet je wat je persoonlijke kwaliteiten en verbeterpunten zijn
  • Ben je in staat om het bedrijf waar je werkt in diverse situaties goed te vertegenwoordigen
  • Voer je jouw ambassadeursrol met plezier en enthousiasme uit
  • Ken je de belangrijkste aandachtspunten voor het ambassadeurschap tijdens een klantbezoek
  • Kun je in uiteenlopende situaties klantgesprekken voeren die voldoen aan de klantverwachting of deze zelfs overtreffen
  • Kun je klantgericht omgaan met klachten, ongenoegen en weerstanden bij klanten.
Online cursus De monteur als ambassadeur wordt uitgevoerd door onze partner:
IPV

Programma

De training bestaat uit drie dagdelen waarin je praktisch aan de slag gaat. De verschillende modellen en theorieën krijg je uitgelegd tijdens het realistisch oefenen met de onderwerpen.

Dagdeel 1:

  • Inzicht in service en klantbeleving
  • Bewustwording van de ambassadeursrol en situationeel handelen
  • Effectief omgaan met verschillende type klanten: Platina-model
  • De A.O.R.T.A. bezoekprocedure bij de klant.

Dagdeel 2:

  • De eerste indruk en (samen)werken vanuit contact met de klant
  • Je persoonlijke uitstraling als monteur
  • Verbale en non-verbale communicatieve vaardigheden
  • Richtlijnen en etiquette
  • In de schoenen van de klant: empathie

Dagdeel 3:

  • Repareren van klant en techniek: klachten en lastige situaties
  • Besluitvorming bij klanten
  • Uitvragen van de ontwikkeling bij bedrijven en klantbehoeften
  • Persoonlijk plan van technicus naar ambassadeur voor je bedrijf.

 

Online cursus De monteur als ambassadeur wordt uitgevoerd door onze partner:
IPV

Klik op de startdatum om de vervolgdata en locatie te tonen.

Adresgegevens
Nog niet bekend
0172-423456
Online cursus de monteur als ambassadeur
JA, ik wil inschrijven Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
11 maart 2021
09:00
12:30
18 maart 2021
09:00
12:30
25 maart 2021
09:00
12:30
Adresgegevens
Nog niet bekend
0172-423456
Online cursus de monteur als ambassadeur
JA, ik wil inschrijven Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
9 april 2021
09:00
12:30
16 april 2021
09:00
12:30
23 april 2021
09:00
12:30
Adresgegevens
Nog niet bekend
0172-423456
Online cursus de monteur als ambassadeur
JA, ik wil inschrijven Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
17 september 2021
09:00
12:30
24 september 2021
09:00
12:30
1 oktober 2021
09:00
12:30
Adresgegevens
Nog niet bekend
0172-423456
Online cursus de monteur als ambassadeur
JA, ik wil inschrijven Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
8 oktober 2021
09:00
12:30
15 oktober 2021
09:00
12:30
22 oktober 2021
09:00
12:30

Tarieven

  • Cursusprijs Open Cursus € 795,-
  • Lesmateriaal Open Cursus Programma € 35,-
Totaal € 830,-

Alle bedragen zijn exclusief btw.

Betaling

Facturatie wordt gedaan door onze partner IPV Training & Advies conform hun betalingsvoorwaarden.

10 / 10
Brain Baggen
Online cursus De monteur als ambassadeur
Veel geleerd, goede voorbeelden. Heel prettige sfeer en goede interactie. Goede praktijk voorbeelden en oefeningen. Alles heel duidelijk. Deze cursus zal ik bij iedereen aanprijzen....
Lees  meer   minder 

Onze aanpak

De training start met het formuleren van je leerdoelen in de IPV digitale Ieeromgeving. Daarna heb je telefonisch contact met de trainer over jouw persoonlijke leervragen en wat je vooral wilt bereiken.

In de virtuele classroom werk je gericht aan het verbeteren van je gespreksvaardigheden en je persoonlijke stijl van klantgericht werken. Dat doen we met afwisselende praktijkgerichte oefeningen, rollenspellen en persoonlijke feedback op je werkwijze en gedrag.

Gedurende de training is er aandacht voor jouw persoonlijke ontwikkeling en ontvang je tips om je klantgerichte communicatie te blijven verbeteren. In de leeromgeving staan tal van praktijkgerichte oefeningen waar je gedeeltelijk tijdens de sessie maar vooral na de online bijeenkomst mee aan de slag gaat.

Houd rekening met ongeveer 2 uur zelfstudie per week gedurende de doorlooptijd van de training.

Competenties

Je versterkt de volgende competenties:

  • Klantgerichtheid
  • Gespreksvaardigheid
  • Samenwerken

Certificaat

Je ontvangt het IPV-certificaat wanneer je de gehele training volgt.

Online cursus De monteur als ambassadeur wordt uitgevoerd door onze partner:
IPV