Inleiding De monteur als ambassadeur

Jij bent als geen ander in staat om technische problemen van klanten op te lossen. Maar weet je ook welke indruk jij achterlaat bij die klant? Ben je alert op verkoopkansen? In deze praktijkgerichte training ga je aan de slag met communicatieve vaardigheden, zodat klanten je graag terug zien komen.

Voor wie is de training De monteur als ambassadeur?

Alle medewerkers in een niet commerciële buitendienstfunctie die als een ambassadeur hun bedrijf dienen te vertegenwoordigen bij een klant. Denk aan monteurs, installateurs, routerijders, timmerlieden, groenbeheerders, alle vakmensen die op regelmatige basis werk verrichten bij een klant of opdrachtgever.

Wat ontwikkel ik?

Je wordt bewust van de rol die je hebt in het commerciële proces. Ook krijg je meer oog voor het belang van klanttevredenheid voor jouw organisatie en je eigen bijdrage daaraan. Je gaat proactief om met je klanten en bent in staat te focussen op de oplossing in plaats van het probleem. In jouw contact met klanten ga je een stap verder en je bent indien gewenst proactief commercieel alert.

 

Programma

Op basis van de leerwensen vult de trainer het programma verder in. Wat in ieder geval aan bod komt:

  • Plek van jouw organisatie in de markt
  • Bewust worden van je rol; klantgericht of klantgezwicht?
  • Proactieve versus reactieve klantgerichtheid
  • Stijl van communiceren; omgaan met verschillende type klanten
  • Omgaan met weerstand, kritiek, onredelijkheid, irritaties en verwijten
  • Inleven in belevingswereld en behoeften van de klant
  • Commercieel alert zijn; meer of minder werk

Gerelateerde trainingen

Bekijk alle ‘Klantgerichtheid & Sales’ opleidingen en trainingen

Tarieven

    Totaal Prijs op aanvraag

    Wil je van gedachte wisselen over de ontwikkeling van teams of de koers van jullie organisatie? En wil je weten wat de kosten hiervoor zijn? Neem gerust contact op met een van onze studieadviseurs voor een oriënterend gesprek.  Bel 0172 – 42 34 56 of mail naar [email protected]

    Onze aanpak

    Leren doe je volgens ons niet alleen in een leslokaal. Daarom ga je na jouw inschrijving meteen online aan de slag met voorbereidingsopdrachten. De training zelf is interactief en jouw leerproces persoonlijk en praktijkgericht. Om het geleerde te borgen, kun je tot twaalf maanden na afloop online contact onderhouden met de trainer en de andere deelnemers.