Klantverhaal Rollecate

75 Managers en adviseurs RollecaRollecatete in succesvol opleidingstraject

“Wij hadden echt geen behoefte aan hoogdravende managementverhalen. Een training moet meetbare resultaten opleveren!”

Een bedrijf dat sterk groeit riskeert een ‘eilandjescultuur’. Vooral als de bedrijfsonderdelen verspreid zijn over heel Nederland. Rollecate is zo’n bedrijf. In 54 jaar tijd is het uitgegroeid tot één van Neerlands meest toonaangevende producenten van kunststof en metalen gevelconstructies geworden (bijvoorbeeld kozijnen, deuren en gevelplaten). Een deel van de productie doet men in het buitenland: in Hongarije staat Europa’s grootste staalverwerkingsbedrijf voor ramen en deuren.

>> In 7 stappen van vraagstuk naar resultaat, hoe doen wij dat?

“We willen onze 700 medewerkers aan ons binden. Het zijn hoofdzakelijk technische medewerkers en die zijn schaars. Ze zijn de belangrijkste factor voor de continuïteit en daarom investeren we er graag in. Het middel management bestaat bovendien uit ‘doorgroeiers’, uit mensen die in de praktijk alles eigenlijk zelf kunnen doen, maar moeten leren delegeren, leren leidinggeven. Daarnaast ontstond er door de grote groei en aard van het werk de laatste jaren een eilandjescultuur.

Daar wilden we wat aan doen. 34 managers startten met de cursus Middle Management als nieuwe uitdaging en 41 met de training Praktisch leidinggeven op de werkvloer. Beide trainingen hebben hetzelfde doel: managers leren efficiënter leiding te geven, beter met time-management om te laten gaan en beter te laten communiceren. De groei en de steeds hogere kwaliteitsnormen die we stellen maakten deze trainingsronde noodzakelijk. Met resultaat!” Aldus de enthousiaste directeur, Diederik Roo.

Het IMK brengt nieuw elan in organisatie

Yvonne Starre, hoofd P&O Rollecate: “Geen hoogdravende managementverhalen, maar trainingen die voor 100% in de praktijk wortelen, daar zochten we naar. De mix tussen praktijk en theorie van IMK Opleidingen sloot helemaal aan op die verwachtingen. Bovendien hadden ze de beste prijs-kwaliteitverhouding. Mede om de resultaten achteraf meetbaar te maken, startten de deelnemers vooraf met zelfreflectie. De eigen competenties moesten ze cijfers geven. Die beoordeling ging ook naar hun direct leidinggevende. Vervolgens werd tijdens de training gekeken of dit zelfbeeld klopte met het beeld dat collega’s hadden. Dat zelfonderzoek had een flinke impact en daar ismen in de training mee aan de slag gegaan. Voor deelnemers én management een groot succes. In de praktijk van alle dag merken we nu dat de deelnemers een beter zelfbeeld hebben met meer zicht op de eigen competenties en meer durf om over de minder sterke punten te communiceren. Die openheid is nieuw, zeer verfrissend, prima voor de teamgeest en verlaagd de kosten door miscommunicatie. Ná de cursus worden de competenties opnieuw beoordeeld en dan hopen we veel positieve verschillen te zien. Die uitkomsten vormen de basis voor toekomstige functioneringsgesprekken. Dan gaan we ook onderzoeken of en welke vervolgcursussen er moeten komen.

Trainer aan het woord – Judith Krukkert

“Return on investment, dat was voor Rollecate een voorwaarde bij dit opleidingstraject. Dat vergt van zowel opdrachtgever, deelnemers áls opleider een inspanningsverplichting om tot draagvlak én het gewenste resultaat te komen.Met een vliegende start, en een zorgvuldig voor- en natraject is met deze training een stevig fundament gelegd voor verdere ontwikkeling en groei bij Rollecate. ”

>> Lees meer over de training Praktisch leidinggeven op de werkvloer

>> Lees meer over de opleiding met diploma Middle Management A

>> Lees meer over de cursus  Middle Management als nieuwe uitdaging 

Lees nog meer inspirerende klantverhalen