Inleiding Omgaan met agressie op de werkvloer

Heb jij contact met klanten? Dan heb je ongetwijfeld te maken met negatieve emoties, aan de telefoon of zelfs fysiek op de werkvloer. Helaas uiten klanten zich niet altijd op een nette manier. In deze training leer je jouw weerbaarheid te vergroten in situaties met agressie. Na afloop ben je in staat om ook in lastige situaties met zelfvertrouwen je werk te doen.

Voor wie is de training Omgaan met agressie op de werkvloer?

De training Omgaan met agressie om de werkvloer is zinvol voor alle medewerkers die regelmatig klantcontact hebben. En dat geldt voor vrijwel iedere branche, zowel op de werkvloer als aan de balie, bij de receptie of aan de telefoon. Deelnemers hebben gemiddeld een mbo werk- en denkniveau.

Wat ontwikkel ik?

Doel van de training is meer zelfvertrouwen door:

  • De diverse oorzaken en vormen van agressie te herkennen
  • Lastig gedrag tijdig te signaleren en weten hoe in te grijpen in het agressieproces
  • Inzicht te krijgen in je eigen reactie op agressie
  • Effectiever om te leren gaan met negatief gedrag en agressie
  • Je weerbaarheid te vergroten

Overige informatie

Wil je van gedachten wisselen over de ontwikkeling van teams of de koers van jullie organisatie? Neem gerust contact op voor een oriënterend gesprek.  Bel 0172 - 42 34 56 of mail naar [email protected].

Programma

Op basis van de leerwensen vult de trainer het programma verder in. Wat in ieder geval aan bod komt:

  • Verschillende soorten agressie
  • Voorkomen van escalatie in het agressieproces
  • Omgaan met beledigingen, kritiek, agressie, emoties en conflicten
  • Hoe reageer je zelf op een agressievolle situatie?
  • Omgaan met eigen spanning en emoties
  • Reageren op gedrag
  • Oefenen met aanpak die agressie stopt en ombuigt
  • Tips voor opvang en verwerking
  • Persoonlijk actieplan met aandachtspunten voor jou en de organisatie

De training Omgaan met agressie is alleen beschikbaar als maatwerktraining.
Klik hier voor meer informatie.

Wil je van gedachte wisselen over de ontwikkeling van teams of de koers van jullie organisatie? En wil je weten wat de kosten hiervoor zijn? Neem gerust contact op met een van onze studieadviseurs voor een oriënterend gesprek.  Bel 0172 – 42 34 56 of mail naar [email protected]

Onze aanpak

Leren doe je volgens ons niet alleen in een leslokaal. Daarom ga je na jouw inschrijving meteen online aan de slag met voorbereidingsopdrachten. De training zelf is interactief en jouw leerproces persoonlijk en praktijkgericht. Om het geleerde te borgen, kun je tot twaalf maanden na afloop online contact onderhouden met je trainer en de andere deelnemers.

Leren doe je niet alleen in een leslokaal

Een opleiding of training staat bij IMK Opleidingen niet op zichzelf. Met de IMK Leerweg halen jouw medewerkers zoveel mogelijk uit hun training en blijft het effect zichtbaar. Vanaf het moment dat ze zijn aangemeld tot een jaar na de laatste lesdag worden ze geprikkeld en geïnspireerd om zichzelf verder te ontwikkelen. Gedragsverandering heeft tijd nodig om te verankeren en de IMK Leerweg faciliteert dat. Trainer Christine legt het hieronder uit.