7 juli 2014

Beste trainer van IMK Opleidingen,

Ik ben op zoek naar een training voor mijn accountmanagers.
Hoewel het best goed gaat, is er meer uit te halen volgens mij. Ik krijg  de indruk dat de accountmanagers zich onvoldoende aanpassen aan de betreffende klant. Ik wil graag dat ze elke klant een meer persoonlijke benadering geven. Heeft u hier een passende training voor?
 
Met vriendelijke groet,
 
Een sales manager


 

Beste sales manager,

Het is inderdaad namelijk niet zo dat je iedere klant op dezelfde wijze kan benaderen. Elke klant vraagt zijn eigen unieke aanpak. Om dit te bereiken dient iedere verkoper zich in zijn voorbereiding niet alleen te richten op de inhoud, maar ook op de vorm en zeker op de persoon.

Mensen kopen uiteindelijk van mensen. Door op deze manier de gesprekken met klanten aan te gaan, neem je het verkopen serieus. Hier gaan wij in onze trainingen als eerste mee aan
de slag. Daarnaast besteden wij ook veel aandacht aan het kritisch zelfvermogen van de verkopers. Ligt het nu aan de marktomstandigheden, de prijs of was de klant “vervelend”? Of was er iets dat je als verkoper anders had kunnen doen om de order binnen te halen en de klant te behouden?

IMK Opleidingen gelooft zelf ook in een persoonlijke klantbenadering. Wellicht zou ik eens bij u langs kunnen komen zodat we verder in kunnen gaan op uw specifieke vraag en omstandigheden.Adviserend verkopen | Verkooptraining

Met vriendelijke groet,

Bert Pol
Directeur Training & Development