De beste opleidingen en trainingen voor doorgegroeide vakmensen
Volg ons op Facebook Volg ons op LinkedIn Schrijf u in voor onze nieuwsbrief

IMK Opleidingen is Beste Management & HR Opleider van Nederland

Directeur Bert Pol is trots.  “We zijn in december vorig jaar door meer dan 6000 stemmers uitgeroepen tot Beste Opleider van Nederland op het gebied van Management & HR. Dat is toch geweldig!

Dat onze klanten zeer tevreden zijn wisten we al, maar het is fantastisch om het op deze manier bevestigd te krijgen. Opleiders werden door middel van cijfers en toelichting beoordeeld op de inhoudelijke kwaliteit van hun aanbod, de trainers, de organisatie en het klantcontact. Naast deze erkenning hebben wij in dezelfde maand ook bij het onafhankelijke klanttevredenheidonderzoek van Cedeo een score behaald van 98,8% voor ons open programma en 93,5% voor maatwerk. Dat is ongekend hoog. Ik denk dat we daar trots op mogen zijn, maar ik denk ook dat we dat vooral te danken hebben aan onze klanten. Zij geven ons de gelegenheid om met hun mensen aan de slag te gaan.

Wij gunnen het bedrijven die nog geen klant van ons zijn, om hier ook kennis van te nemen. Die vragen Certificaatzich misschien af: waarom waarderen die klanten jullie dan zo? Wat ik vaak terugkrijg is dat wij de praktijk van hun mensen verschrikkelijk goed snappen. Iedereen kan met theorieën en modellen op de proppen komen, maar onze trainers weten wat er speelt bij onze klanten en de deelnemers in de trainingen, dat maakt ons uniek. Wij starten altijd vanuit de praktijk van de mensen en afhankelijk van hun vragen en de discussies die ontstaan, halen onze trainers de noodzakelijke theorie te voorschijn. Zo kan het geleerde meteen in de praktijk worden gebracht.

Bij IMK Opleidingen geldt dan ook: vandaag geleerd is morgen toegepast.

Dit doen we niet alleen op de gebieden Management en HR. We zijn ook sterk in thema’s als klantgerichtheid en sales. Dat lijkt een gekke combinatie, maar klantgerichtheid en commercie gaan in feite hand in hand. Niet iedereen die bij een commerciële organisatie werkt hoeft te kunnen verkopen, maar iedereen zou wel proactief commercieel alert moeten zijn. De afdeling klantenservice, de buitendienst en zelfs de afdeling incasso: iedereen houdt altijd het commercieel belang in het oog. Een bedrijf bestaat dankzij de klanten.

Andere thema’s binnen onze expertise zijn support & communicatie – denk aan secretaresseopleidingen en persoonlijke effectiviteit – en medezeggenschap – waarbij we onder andere gebruik maken van de unieke systematiek van Crucial Conversations.

IMK Opleidingen onderscheidt zich bij een incompanyaanvraag ook van een aantal andere opleiders. Wij gaan altijd op gesprek, hoe klein een aanvraag ook is. Wij hanteren de stelling: als de klant een maatwerkvraag heeft, dan mag hij ook een maatwerkgesprek verwachten met de bijbehorende maatwerkofferte en aanpak!

We stemmen de opdracht altijd af op de situatie van een organisatie. We gebruiken in de training ondersteunende formulieren en benoemen processen en structuren die in de bewuste organisatie al gebruikt worden. Klanten krijgen bij ons meer dan alleen een training. Na afloop bieden wij altijd een evaluatiegesprek aan, waar we aan de hand van het evaluatierapport en de ervaringen van de trainer ook aangeven waar de verbeterpunten in de praktijk liggen.

Dan kan het geleerde nog verder worden geïmplementeerd in de dagelijkse praktijk van de organisatie en de deelnemers. Zo leveren de geïnvesteerde euro’s maximaal rendement op voor de organisatie. Uiteindelijk huren organisaties ons in omdat ze hun resultaten willen verbeteren. En of dat nou in euro’s of in plezier is, dat gaat wat ons betreft altijd hand in hand.”

De verkiezing Beste opleider van Nederland is een initiatief van de organisatiepartners NBC congrescentrumKlantenvertellen.nl en Springest.

Bekijk het complete overzicht van alle opleidingen en trainingen