xyz4328

Cursus Opzetten praktisch personeelsmanagement

Werken aan professioneler en gestructureerder personeelsmanagement

Icoon trainingsduur 3 dagen
Icoon agenda Wo 22 mei 2024
Icoon prijs € 1.595,-
Icoon doorsturen Stuur door per e-mail
Icoon diploma Met diploma
Icoon diploma Startgarantie
Cursus Opzetten praktisch personeelsmanagement - IMK Opleidingen
Inhoud
Programma
Data & Locaties
Investering
Veelgestelde vragen
Inschrijven

Programma

Structuur in personeelsmanagement

  • De toegevoegde waarde van personeelsmanagement
  • Sturing geven aan de veranderingen binnen de organisatie
  • Taakduidelijkheid en de verdeling van verantwoordelijkheden
  • Het maken van functieanalyses en functieomschrijvingen
  • Het maken van een functioneringsanalyse

Personeel managen

  • Het beste uit de medewerkers naar boven halen
  • Het management beoordelen en belonen
  • Begeleiden, coachen en bijsturen
  • De beoordelingscyclus

Invoeren en verbeteren

  • Verbeter- en verander strategieën en technieken
  • Medewerkers motiveren voor veranderingen
  • Functioneringsgesprekken waarvan je kunt leren
  • Beoordelingsgesprekken die motiveren
  • Verzuimbegeleiding die werkt
  • Stimuleren beloningsvormen

Goed werkgever- en werknemerschap

  • Het belang van duidelijke gedragsregels
  • Medewerkers die niet goed functioneren
  • Disciplinebeleid en dossiervorming

Personeel aantrekken en behouden

  • Hoe kun je goede medewerkers binden?
  • Werving en selectie van nieuw personeel
  • Concurrerende voorwaarden

Verbeterplan

  • Scan: sterkte-/zwakte-analyse personeelsbeleid
  • Planvorming voor verbeteringen in je eigen bedrijf
  • Acties waarmee je effectiever kunt functioneren

Sluit dit aan bij jouw leerwensen? Schrijf je dan direct in.

Beleid- en actieplan

De cursus levert voor elke deelnemer een plan op:

  • een plan voor het te voeren beleid binnen de onderneming
  • een praktijkplan voor de uitvoering van dat beleid
  • een actieplan voor de deelnemer zelf.

Deze werkwijze staat garant voor een hoog leer-rendement!

Opbouw

De cursus bestaat uit drie dagen met twee weken tussen de cursusdagen in. De tijden zijn van 09:30 uur tot 16:30 uur.

Data & locaties
Startdatum Locatie Planning Inschrijven
Wo 22 mei 2024 ZWOLLE Verberg Bekijk Offerte aanvragen of optie nemen Inschrijven
Planning: Cursus Opzetten praktisch personeelsmanagement
Datum Begintijd Eindtijd
Wo 22 Mei 2024 09:30 16:30
Wo 05 Juni 2024 09:30 16:30
Wo 19 Juni 2024 09:30 16:30
Ma 03 juni 2024 'S-HERTOGENBOSCH Verberg Bekijk Offerte aanvragen of optie nemen Inschrijven
Planning: Cursus Opzetten praktisch personeelsmanagement
Datum Begintijd Eindtijd
Ma 03 Juni 2024 09:30 16:30
Ma 17 Juni 2024 09:30 16:30
Ma 01 Juli 2024 09:30 16:30
Di 27 augustus 2024 ROTTERDAM (CAPELLE AD IJSSEL) Verberg Bekijk Offerte aanvragen of optie nemen Inschrijven
Planning: Cursus Opzetten praktisch personeelsmanagement
Datum Begintijd Eindtijd
Di 27 Augustus 2024 09:30 16:30
Di 10 September 2024 09:30 16:30
Di 24 September 2024 09:30 16:30
Vr 13 september 2024 UTRECHT Verberg Bekijk Offerte aanvragen of optie nemen Inschrijven
Planning: Cursus Opzetten praktisch personeelsmanagement
Datum Begintijd Eindtijd
Vr 13 September 2024 09:30 16:30
Vr 27 September 2024 09:30 16:30
Vr 11 Oktober 2024 09:30 16:30
Di 08 oktober 2024 AMSTERDAM Verberg Bekijk Offerte aanvragen of optie nemen Inschrijven
Planning: Cursus Opzetten praktisch personeelsmanagement
Datum Begintijd Eindtijd
Di 08 Oktober 2024 09:30 16:30
Di 22 Oktober 2024 09:30 16:30
Di 05 November 2024 09:30 16:30
Vr 08 november 2024 ZWOLLE Verberg Bekijk Offerte aanvragen of optie nemen Inschrijven
Planning: Cursus Opzetten praktisch personeelsmanagement
Datum Begintijd Eindtijd
Vr 08 November 2024 09:30 16:30
Vr 22 November 2024 09:30 16:30
Vr 06 December 2024 09:30 16:30
Wo 20 november 2024 'S-HERTOGENBOSCH Verberg Bekijk Offerte aanvragen of optie nemen Inschrijven
Planning: Cursus Opzetten praktisch personeelsmanagement
Datum Begintijd Eindtijd
Wo 20 November 2024 09:30 16:30
Wo 04 December 2024 09:30 16:30
Wo 18 December 2024 09:30 16:30
Tarieven
Toon prijzen incl. btw
  • Cursusprijs Open Cursus € 1340.00 € 1621.40
  • (Online) Lesmateriaal Open Cursus Programma € 90.00 € 108.90
  • Locatiekosten Open Cursus Programma € 165.00 € 199.65
Totaal (excl. btw) (incl. btw) € 1595.00 € 1929.95
  • STAP-budget - €1000.00
Te betalen €595.00

Betaling

De factuur wordt na inschrijving per e-mail verstuurd. Uiterlijk 30 dagen vóór aanvang van de training dient de factuur te zijn voldaan. Plaatsing voor de training geschiedt op volgorde van betaling. Lees hier de betalingsvoorwaarden.

Overige informatie

Incompany training op maat

Wens je een persoonlijk studieadvies of heb je vragen over de mogelijkheden van maatwerk? Onze studie- en maatwerkadviseurs staan graag voor je klaar om jouw vragen te beantwoorden.

Informatie aanvragen

Inleiding Opzetten praktisch personeelsmanagement

Als ondernemer en leidinggevende ben je verantwoordelijk voor het personeelsmanagement en heb je de nodige ervaring opgedaan. Je wilt het goed aanpakken en houvast krijgen. Daarnaast vind je het belangrijk om effectiever te opereren in lastige situaties. Een groot deel van je tijd moet je besteden aan het ontwikkelen van personeelsmanagement en sturing geven aan je medewerkers, aansluitend op de strategie van de organisatie. Dan heb je behoefte aan praktische ondersteuning, aan het vergroten van je kennis en vaardigheden om daar gestructureerd invulling aan te geven. Je wilt eigenlijk komen tot een personeelsmanagement dat voor iedereen helder, effectief én geaccepteerd is. Als dit jou aanspreekt, dan is deze cursus voor jou hét instrument om in korte tijd een professionele verbeterslag te maken. Sluit dit aan bij jouw leerwensen? Schrijf je dan direct in.

Voor wie is de training Opzetten praktisch personeelsmanagement?

Deze cursus is specifiek afgestemd op ‘niet-P&O-deskundigen’ met enige praktijkervaring. De deelnemers zijn ondernemers van kleine en middelgrote bedrijven, of medewerkers die verantwoordelijk zijn voor het personeelsmanagement.

  • De officemanager, secretaresse of administrateur die personeelszaken in zijn of haar takenpakket heeft of krijgt,
  • De ondernemer of partner met een groeiend bedrijf waar behoefte is aan een beter personeelsmanagement,
  • De (beginnend) personeelsmanager met een niet-specifieke personeelsmanagement-opleiding,
  • De middle manager die meer aan personeelsmanagement moet gaan doen.

Je ervaart dat je steeds meer aandacht moet besteden aan de organisatie, samenwerking, leidinggeven en het ontwikkelen van praktische procedures en structuren om de organisatie soepel te laten verlopen.

Video thumbnail for youtube video h2b_onlo3jy

Onze aanpak

Bij IMK Opleidingen begint het leren al direct na de inschrijving. Wij bieden jou een breed leerconcept, waarvan de training de kern vormt. Via ons online leerplatform kun je vooraf aan de slag met een digitale preview van het lesmateriaal en een voorbereidingsopdracht. De training zelf is bijzonder interactief. Zelfanalyses, oefeningen, discussies en ervaringsuitwisseling maken jouw leerproces persoonlijk en zeer praktijkgericht. Tussentijds en na afloop heb je via Leren Online contact met je medecursisten. Tot zes weken na de training kun jij bovendien gebruik maken van e-coaching met jouw trainer, als je hulp wenst bij het toepassen in de werksituatie.

Wie is mijn trainer?

De cursus wordt gegeven door een trainer met veel praktijkervaring op het gebied van personeelsmanagement. Naast het verzorgen van trainingen adviseert en begeleidt de trainer regelmatig diverse organisaties en instanties op dit thema.

Opzetten praktisch personeelsmanagement - IMK Opleidingen

Wat ontwikkel ik?

De cursus geeft inzicht in de wijze waarop jij een gedegen personeelsmanagement kunt opzetten. De structuur, cruciale succesfactoren en valkuilen worden duidelijk. Daarnaast is er ook aandacht voor de psychologische kant. Je leert op twee niveaus:

  • Je persoonlijk functioneren: versterken van kennis, bevorderende overtuigingen en vaardigheden.
  • Jouw organisatie: kennis, aanpakken en instrumenten waarmee je een effectiever personeelsmanagement kunt voeren.
Praktijkcoaching – IMK Opleidingen

Praktijkcoaching

Wij bieden praktijkcoaching aan, om na een training of opleiding de kennis en vaardigheden nog beter toe te passen in je werk. Terug in het werkveld gaan dingen soms toch anders dan verwacht. Met een coach breng je samen de geleerde lessen in de praktijk. Lees hier meer over praktijkcoaching.

Ontdek Praktijkcoaching
Voordelen incompany training | IMK Opleidingen

Voordelen van een incompany training

De trainer stemt de inhoud van de training af op herkenbare praktijksituaties van jouw medewerkers. Dit zorgt voor meer herkenbaarheid en betrokkenheid bij de onderwerpen. Deelnemers weten meteen wat ze morgen anders kunnen doen.

Van de werkvloer tot en met de directie: na een incompany training groeit iedereen in zijn of haar rol en is zo van betekenis in de organisatie!

  • Volledig toegespitst op jouw praktijk
  • Meer betrokkenheid door herkenbare situaties
  • Vandaag geleerd = morgen toegepast
  • Meer werkplezier en productiviteit als resultaat
  • Teamontwikkeling: medewerkers leren samen en van elkaar
Verbeter je team en ontwikkel jezelf!

Wens je een persoonlijk studieadvies of heb je vragen over de mogelijkheden van maatwerk? Onze studie- en maatwerkadviseurs staan graag voor je klaar om jouw vragen te beantwoorden.

Organisatie versterken - IMK Opleidingen
Maatwerk trainingen Ontdek de kracht van op maat gemaakte incompany trainingen
Formulier - Checklist - Grijs - IMK Opleidingen
Download flyer Download hier gratis de flyer van de Cursus Opzetten praktisch personeelsmanagement
DISC geel - IMK Opleidingen
Studieadvies op maat Vraag een gratis adviesgesprek aan

Veelgestelde vragen over de cursus Opzetten praktisch personeelsmanagement

Stel je vragen over de cursus Opzetten praktisch personeelsmanagement vrijblijvend aan onze studieadviseurs via 0172 – 42 34 56.

Wat is personeelsmanagement?

Personeelsmanagement is een onderdeel binnen het takenpakket van Human Resource (HR). Het richt zich onder andere op het beheren van personeel, de ontwikkeling van bestaande medewerkers en het werven van nieuw personeel.

Heb ik een vooropleiding nodig om aan deze training deel te nemen?

Een vooropleiding is geen vereiste voor deelname. Het is wel fijn als je al wat praktijkervaring hebt op het gebied van P&O. Zo kun je gerichte vragen stellen en praktijkervaringen delen met de groep. Zo haal je het meeste uit de cursus.

Wat doe je met praktijkcoaching na deze training?

In de 3 trainingsdagen heb je veel geleerd over verschillende onderwerpen. Wanneer je de kennis en vaardigheden wilt gaan toepassen in de praktijk zul je zien dat collega’s bijvoorbeeld net anders reageren op situaties of dat het bij jouw organisatie toch net anders loopt. Deze specifieke situaties kun je inbrengen bij je praktijkcoach. Op die manier kun je het geleerde nog beter toepassen in de praktijk.

Gerelateerde
trainingen en opleidingen
Icoon nieuwsbrief
Niks missen? Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief!

Vraag nu gratis en vrijblijvend onze nieuwsbrief aan! Laat je inspireren door interessante artikelen, whitepapers en de nieuwste informatie over onze trainingen en opleidingen

    Copyright © 2012 - 2024 - IMK Opleidingen B.V.