De beste opleidingen en trainingen voor doorgegroeide vakmensen
Volg ons op Facebook Volg ons op LinkedIn Schrijf u in voor onze nieuwsbrief

DISC in de praktijk: teamwork – deel 2

Gedrag is voor een zeer groot deel bepalend of we als team succesvol zijn of niet. We hebben elkaar hard nodig. Waar de een goed is in het nemen van beslissingen maakt de ander liever – op de achtergrond- iets af. Elke stijl draagt zijn eigen steentje bij aan het gezamenlijke succes wat gehaald dient te worden.

DISC schema 2 - WEB - (c) IMK Opleidingen

D-Stijl

Hakt knopen door, zet door, neemt beslissingen, pusht, is taak georiënteerd en houdt ervan om doelen te stellen en te halen.

I-Stijl

Een ‘I’ is sterk in het inspireren en enthousiasmeren van zijn teamgenoten om tot het gewenste resultaat te komen. Sfeer is voor hem erg belangrijk.

S-Stijl

De ‘S’ is de bindende factor van het geheel. Hij maakt de dingen af en voelt zich op z’n gemak als hij een ondersteunende rol toebedeeld krijgt.

C-Stijl

De ‘C’ maakt en bewaakt de processen en procedures en zorgt ervoor dat het team naar een hoger plan wordt getild. Hij gaat voor kwaliteit en perfectioneert zijn teamgenoten daar waar nodig.


Wat is uw natuurlijke manier van doen?
Wat is uw communicatie stijl?
Wat zijn uw onbewuste drijfveren?

Maak kosteloos uw eigen beknopte Q4 DISC gedragsanalyse en ontdek uw communicatiestijl

Tijdens onze trainingen en opleidingen krijgt u inzicht in uw eigen gedrag en in dat van anderen door middel van het Q4 DISC profiel. Meer weten? Lees hier hoe het profiel in de praktijk wordt toegepast.

Persoonlijk advies

Neem contact op met onze studieadviseurs via 0172 – 42 34 56. Ze adviseren u graag. 

DISC in de praktijk - WEB - (c) IMK Opleidingen

Bron: onze samenwerkingspartner Q4 Profiles


Anderen lazen ook:

  • DISC in de praktijk: luistervaardigheden en beperkingen Het ingewikkelde van communicatie is dat we niet weten wat de ander denkt, voelt of bedoelt. Dat vullen we grotendeels zelf in. En zo ontstaat er al snel ruis en miscommunicatie. Als we snappen wat een ander hoort en wat zijn of haar beperkingen zijn, dan kunnen we elkaar beter begrijpen en effectiever met elkaar communiceren. Lees meer »
    Icoon DISC - IMK Opleidingen