Training Telefonische incasso

Meer rendement met behoud van de klantrelatie

Opleidingsduur
2 dagen

Prijs
€   895,-

Beoordeling
8,7

Inleiding training Telefonische incasso

Telefonische incasso | Commerciële trainingHoe moeilijk vindt u het om de klant te vragen naar geld waarop u recht heeft? U staat voor een lastig dilemma: u heeft recht op tijdige betaling, maar het behoud van de goede relatie is u ook veel waard. De betalingsmoraal is de afgelopen jaren verslechterd. Traag betaald krijgen heeft een negatieve invloed op de bedrijfsvoering. Het is bewezen dat telefonisch incasseren een zeer effectieve methode is om de klant structureel op tijd te laten betalen. Belangrijk uitgangspunt daarbij is het behoud van een tevreden klant. Tijdens deze training telefonisch incasseren wordt ingegaan op de verschillende methodes en technieken om de uitstaande saldi doeltreffend telefonisch te incasseren. Sluit dit aan bij uw leerwensen? Schrijf u dan direct in.

Voor wie is de training Telefonische incasso?

Deze training Telefonische incasso is bedoeld voor incassomedewerkers en medewerkers die operationeel debiteurenbeheer uitvoeren en de vaardigheden van telefonische incasso willen aanscherpen. Enige kennis en ervaring op het gebied van incasso is gewenst.

Wat ontwikkel ik?

In deze training debiteurenbeheer maakt u kennis met de verschillende (vraagstellings)technieken en hun toepassingen tijdens het telefonisch incasseren. U leert op een klantvriendelijke doch doeltreffende wijze uw klanten aan te zetten tot betalen.

Wie is mijn trainer?

De training wordt verzorgd door praktijkgerichte trainers, met als specialisme debiteuren­beheer.

Aanvullende informatie


Programma

  • Waarom telefonisch incasseren?
  • Is er een incassobeleid?
  • Hoe herken ik verschillende debiteuren?
  • Het communicatieproces
  • Gespreksstructuur
  • Welke vraagstellingstechnieken zijn er?
  • Samenvattingstechnieken
  • Het eerste gesprek
  • Het maken van concrete afspraken
  • Hoe ga ik om met smoezen en reacties van debiteuren?
  • De afsluiting van het gesprek
  • De opvolging en agendering van de gesprekken
  • Behandeling van verschillende cases
  • Klantvriendelijk communiceren
  • Omgaan met weerstand en klachten
  • Wat zijn de verbeterpunten?
  • Rollenspelen, oefeningen en ervaringsuitwisseling

Sluit dit aan bij uw leerwensen? Schrijf u dan direct in.

Onze aanpak

De training bestaat uit 2 dagen met één week tussen de trainingsdagen in. De tijden zijn van 10.00 uur tot 17.00 uur. Uiteraard wordt de koffie, thee en lunch voor u verzorgd.

Bij IMK Opleidingen begint het leren al direct na de inschrijving. Wij bieden u een breed leerconcept, waarvan de training de kern vormt. Via ons online leerplatform kunt u vooraf aan de slag met een digitale preview van het lesmateriaal en een voorbereidingsopdracht. De training zelf is bijzonder interactief. Zelfanalyses, oefeningen, discussies en ervaringsuitwisseling maken het leerproces persoonlijk en zeer praktijkgericht. Tussentijds en na afloop heeft u via Leren Online contact met uw medecursisten. Tot zes weken na de training kunt u bovendien gebruik maken van e-coaching met uw trainer, als u hulp wenst bij het toepassen in de werksituatie.


Beoordelingen

Training Telefonische incasso wordt gemiddeld beoordeeld met een 8.7 uit 10 op basis van 59 ervaringen die geschreven zijn door deelnemers.


Startdata & locaties

De training duurt 2 dagen van 10.00 uur tot 17.00 uur.
Klik op de startdatum om de vervolgdata en locatie te tonen.

Locatie Datum
DRACHTEN 19-02-2018
ALKMAAR 23-02-2018
BREDA 15-03-2018
EINDHOVEN 23-04-2018
ZWOLLE 08-05-2018
R'DAM (CAPELLE AD IJSSEL) 24-05-2018
UTRECHT 05-06-2018
Vraag een andere datum of locatie aan

Investering

Uw investering

Het all-in tarief per deelnemer bedraagt € 895,-
Tariefsopbouw: lesgeld € 710,- / lesmateriaal € 75,- / locatiekosten € 110,- (2 dagen).
Alle bedragen zijn exclusief btw.

Betaling

Na inschrijving ontvangt u de factuur per e-mail. Plaatsing geschiedt op volgorde van betaling. De factuur dient uiterlijk 30 dagen vóór aanvang van de training, cursus of opleiding te zijn voldaan. De betalings- en annuleringsvoorwaarden kunt u hier lezen in pdf.

Overige informatie

Waarom IMK Opleidingen?

  • Praktisch, plezier, resultaat!
  • Volledig toegespitst op uw praktijk
  • Direct toepasbaar in uw werk
  • Hoge waardering door deelnemers
  • Locaties bij u in de buurt of incompany