Seminar Meer betrokkenheid met de Employee Journey

Route naar verbondenheid en betrokkenheid: aligned workforce

Opleidingsduur
1 dag

Prijs
€   590,-

Beoordeling
Nog niet beoordeeld

Inleiding seminar Meer betrokkenheid met de Employee Journey

Voelen uw medewerkers of collega’s zich thuis binnen uw organisatie? Geven zij iedere dag het beste van zichzelf en dragen zij gedreven bij aan de doelen van de organisatie? Veel HR-professionals zoeken naar nieuwe wegen om medewerkers gelukkig en betrokken te houden. Want een aligned workforce draagt bij aan het vernieuwen en verbeteren van business. Dit vraagt om een structurele aanpak, waarin aandacht voor de ‘employee journey’, de reis van de medewerker, uitkomst biedt. Maar hoe pakt u dit nu aan?

Het levert veel op als organisaties niet alleen kijken naar wat de klant wil, maar ook weten en werken aan wat medewerkers willen. Goed zorgen voor medewerkers draagt vroeg of laat bij aan het realiseren van organisatiedoelen. Steeds meer organisaties zien dat in. De medewerker krijgt een sleutelpositie in het optimaliseren van klanttevredenheid en levert een belangrijke bijdrage aan het opbouwen van een goede reputatie van de organisatie. Een goede reputatie, dat wil iedereen.

Vier fasen van de employee journey

Marketeers zijn al jaren bezig met het in kaart brengen van de customer journey. Maar de ontdekkingen die HR-professionals kunnen doen met het in kaart brengen van de employee journey zijn minstens zo waardevol om aan alignment te bouwen. Bea Aarnoutse en Wenda Bolink nemen u tijdens dit geheel nieuw ontwikkelde interactieve seminar mee langs de route in het creëren van betrokkenheid en alignment door gebruik te maken van de employee journey.

De employee journey is een reis die al begint vóór de medewerker bij de organisatie solliciteert en doorgaat als hij het pand verlaat. Deze reis kan worden opgeknipt in vier fasen:

Beeldvorming:  wat is het beeld dat een potentiële medewerker krijgt van een werkgever?

Bevestiging: wordt dat beeld bekrachtigd?

Betekenis: maakt de organisatie – eenmaal in dienst – de belofte ook echt waar en hoe word je daar als medewerker bij betrokken en kun je bijdragen aan het gezamenlijke doel?

Verbondenheid: blijf je verbonden, ook na het verlaten van de organisatie?

Voorbeelden uit de praktijk

Tijdens het seminar krijgt u concrete handvatten en veel voorbeelden uit de dagelijkse praktijk om te werken aan je eigen employee journey.  Zo ben je continue bezig met het creëren van een aligned workforce. Zij verbindt deze kennis aan uw internal branding en employer branding strategie, waardoor u in één keer stappen voorwaarts kunt zetten.

Wat ontwikkel ik?

  • Kennis van de opbouw van de employee journey
  • Inzicht in de middelen die u als HR in kunt zetten om de betrokkenheid van medewerkers te vergroten
  • Een overzicht van verschillende meetinstrumenten, die u in kunt zetten binnen iedere fase van de journey (o.a. het EcQ-model, de ‘Ready, Willing & Able’-metingen en het vaststellen van NPS en eNPS).

Voor wie?

Dit seminar is bedoeld voor HR-professionals en leidinggevenden die zich hard maken voor échte aandacht voor medewerkers, die serieus aan de slag zijn met het (ver)binden en  betrekken van medewerkers, het aantrekken en behouden van talent en het uitwerken van strategieën die bijdragen aan een aligned workforce.

Leesvoer voor deelnemers

Deelnemers aan het seminar ontvangen een exemplaar van het boek ‘Alignment 2.0.’, t.w.v. € 27,95. Bea Aarnoutse neemt u in het boek stap voor stap mee in de het optimaliseren van je eigen employee journey en het creëren van alignment. Het boek biedt u concrete handvatten en veel voorbeelden uit de dagelijkse praktijk.

Samenwerking HR Academy en IMK Opleidingenlogo_weka HR Academy

Dit congres wordt georganiseerd door onze samenwerkingspartner HR Academy. Na uw aanmelding zullen wij uw gegevens aan hen overdragen. Verdere communicatie en facturatie verloopt via hen. 


Het programma bevat de volgende onderwerpen:

9.00 uur
Ontvangst en kennismaking

09.30 uur
De basis van betrokkenheid en alignment

Met daarin aandacht voor de vragen:

  • Wat is alignment?
  • Welke rol speelt de employee journey?
  • Welke stakeholders zijn hier bij betrokken?

11.00 uur
De vier fasen van de employee journey

12.30 uur
Lunch

13.30 uur
Beïnvloeden van de employee journey

Met daarin o.a. aandacht voor:

  • Why, how & what?
  • Invloed van betrokkenheid en cultuur
  • Rol van leidinggevenden

15.00 uur
Meten is weten

Met daarin aandacht voor de meetinstrumenten die u kunt inzetten binnen de verschillende stappen van de employee journey.

16.00 uur
Uw praktijk besproken

16.45 uur
Afsluiting


Startdata & locaties

Het seminar duurt 1 dag van 09.00 uur tot 17.00 uur. Uiteraard wordt de koffie, thee en lunch voor u verzorgd.

Klik op de datum om de locatie te tonen.

Locatie Datum
UTRECHT (NIEUWEGEIN) do 27-09-2018
UTRECHT (NIEUWEGEIN) do 13-12-2018

Investering

Waarom IMK Opleidingen?

  • Praktisch, plezier, resultaat!
  • 100% klanttevredenheid
  • Volledig toegespitst op uw praktijk
  • Praktijkgerichte trainers
  • Vandaag geleerd is morgen toegepast