Training Omgaan met agressie op de werkvloer

Hoe u van een boze klant een tevreden klant maakt

Alleen als maatwerktraining beschikbaar

Opleidingsduur
Op aanvraag

Prijs
Prijs op aanvraag

Beoordeling
Nog niet beoordeeld

Inleiding Omgaan met agressie op de werkvloer

Heeft u contact met klanten? Dan heeft u ongetwijfeld te maken met negatieve emoties, aan de telefoon of zelfs fysiek op de werkvloer. Helaas uiten klanten zich niet altijd op een nette manier. In deze training leert u uw weerbaarheid te vergroten in situaties met agressie. Na afloop bent u in staat om ook in lastige situaties met zelfvertrouwen uw werk te doen.

Voor wie?

De training Omgaan met agressie om de werkvloer is zinvol voor alle medewerkers die regelmatig klantcontact hebben. En dat geldt voor vrijwel iedere branche, zowel op de werkvloer als aan de balie, bij de receptie of aan de telefoon. Deelnemers hebben gemiddeld een mbo werk- en denkniveau.

Wat ontwikkel ik?

Doel van de training is meer zelfvertrouwen door:

  • De diverse oorzaken en vormen van agressie te herkennen
  • Lastig gedrag tijdig te signaleren en weten hoe in te grijpen in het agressieproces
  • Inzicht te krijgen in de eigen reactie op agressie
  • Effectiever om te leren gaan met negatief gedrag en agressie
  • De weerbaarheid van de deelnemers te vergroten

Aanvullende informatie

Wilt u van gedachten wisselen over de ontwikkeling van teams of de koers van uw organisatie? Neem gerust contact op voor een oriënterend gesprek.  Bel 0172 – 42 34 56 of mail naar support@IMKopleidingen.nl.


 

Onze aanpak

Leren doet u volgens ons niet alleen in een leslokaal. Daarom gaat u na uw inschrijving meteen online aan de slag met voorbereidingsopdrachten. De training zelf is interactief en uw leerproces persoonlijk en praktijkgericht. Om het geleerde te borgen, kunt u tot twaalf maanden na afloop online contact onderhouden met de trainer en de andere deelnemers.

Programma

  • Verschillende soorten agressie
  • Voorkomen van escalatie in het agressieproces
  • Omgaan met beledigingen, kritiek, agressie, emoties en conflicten
  • Hoe reageer je zelf op een agressievolle situatie?
  • Omgaan met eigen spanning en emoties
  • Reageren op gedrag
  • Oefenen met aanpak die agressie stopt en ombuigt
  • Tips voor opvang en verwerking
  • Persoonlijk actieplan met aandachtspunten voor de medewerker en de organisatie

De training Omgaan met agressie is alleen beschikbaar als maatwerktraining.
Klik hier voor meer informatie.


Investering

Deze training is alleen beschikbaar als maatwerktraining.

Wilt u van gedachten wisselen over de ontwikkeling van teams of de koers van uw organisatie? Neem gerust contact op voor een oriënterend gesprek.  Bel 0172 – 42 34 56 of mail naar studieadvies@IMKopleidingen.nl.

Waarom IMK Opleidingen?

  • Praktisch, plezier, resultaat!
  • Volledig toegespitst op uw praktijk
  • Direct toepasbaar in uw werk
  • Hoge waardering door deelnemers
  • Locaties bij u in de buurt of incompany