Training Proactief en klantgericht bellen

Met plezier en resultaat contact leggen en onderhouden

Opleidingsduur
2 dagen

Prijs
€   895,-

Inleiding Proactief en klantgericht bellen

Niet alle commerciële of servicegerichte medewerkers pakken met hetzelfde gemak de telefoon. Persoonlijke overtuigingen zitten in de weg en de drempel is soms hoog. In de praktische training Proactief en klantgericht bellen ontwikkelt u een proactieve en klantgerichte houding, gaat u aan de slag met commerciële gesprekstechnieken en leert u structuur in telefoongesprekken aanbrengen. Zo wordt u een gewaardeerde gesprekspartner voor nieuwe en bestaande klanten en voert u professionele telefoongesprekken. Sluit dit aan bij uw leerwensen? Schrijf u dan direct in.

Voor wie is de training Proactief en klantgericht bellen?

De telefonische verkooptraining Proactief en klantgericht bellen is gericht op iedereen met een commerciële functie die zich frequent bezighoudt met telefonische verkoop, telesales, telemarketing en/of klantenservice door outbound bellen. Ook buitendienst verkopers, binnendienst medewerkers met een acquisitiedoelstelling en medewerkers van de afdeling klantenservice kunnen deelnemen aan deze training.

Wat ontwikkel ik?

U krijgt het inzicht en de technieken om proactief te handelen en effectieve zakelijke telefoongesprekken te voeren. U leert zich goed voor te bereiden en leuke gesprekken te creëren. Daardoor voelt u zich zekerder om die telefoon te pakken. Vol goede moed gaat u aan de slag. Met een proactieve houding en een duidelijk verhaal naar de klant, krijgt u (weer) plezier in uw werk. En wij weten uit ervaring: dan nemen ook de resultaten flink toe.

Wie is mijn trainer?

De ervaring en aanpak van een trainer is vaak heel bepalend voor een training. Onze trainers zijn gedreven professionals met ruime ervaring in en passie voor het vak. Zij zijn allen zelf dagelijks actief in de verkoop. De trainers zetten hun praktijkervaring in om u te helpen uw leerdoelen te realiseren.

Aanvullende informatie

Heeft u een binnendienst functie waarbij u vooral inkomende telefoongesprekken voert? Dan is de training Commerciële binnendienst wat voor u. Voor commerciële medewerkers in de buitendienst is de tweedaagse training De vakman als accountmanager heel geschikt. We trainen ook volop op maat voor hele teams of organisaties.

Wilt u persoonlijk advies? Onze studieadviseurs staan graag voor u klaar via 0172 – 42 34 56.


Programma

Het programma draait om plezier in (het leggen van) het eerste contact. Uw vaardigheden én uw overtuigingen komen aan bod.

  • Persoonlijke beelden en overtuigingen bij acquisitie
  • Acquisitie zoals klanten het wel waarderen
  • Werkwijze en organisatie van de acquisitietaak
  • Gesprekstructuren en -vaardigheden
  • Effectief en positief taalgebruik
  • Beeldend spreken
  • Interesse tonen en sfeer creëren
  • Vragen stellen en doorvragen
  • Omgaan met verschillende soorten klanten
  • Inzicht in gedrag door middel van Q4 DISC gedragsanalyse
  • Overtuigingskracht
  • Simulaties
  • Praktijkopdrachten

Sluit dit aan bij uw leerwensen? Schrijf u dan direct in.

Onze aanpak

Leren doet u volgens ons niet alleen in een leslokaal. Daarom gaat u meteen na uw inschrijving aan de slag met lesmateriaal en voorbereidingsopdrachten, via ons online leerplatform. De training zelf is bijzonder interactief. Zelfanalyses, oefeningen, discussies en ervaringsuitwisseling maken het leerproces persoonlijk en zeer praktijkgericht. Om de nieuwe inzichten en vaardigheden te borgen, kunt u tussentijds en tot twaalf maanden na afloop contact onderhouden met de trainer en andere deelnemers.


Beoordelingen

Training Proactief en klantgericht bellen wordt gemiddeld beoordeeld met een 8.4 uit 10 op basis van 21 ervaringen die geschreven zijn door deelnemers.


Startdata & locaties

De training bestaat uit twee dagen met twee weken tussen de trainingsdagen in. De tijden zijn van 10.00 uur tot 17.00 uur. Uiteraard wordt de koffie, thee en lunch voor u verzorgd.
Klik op de startdatum om de vervolgdata en locatie te tonen.

Locatie Datum
AMSTERDAM ZUIDOOST 18-05-2018
UTRECHT 07-06-2018
ARNHEM 08-10-2018
BREDA 11-10-2018
AMSTERDAM ZUIDOOST 16-10-2018
GRONINGEN (EELDERWOLDE) 02-11-2018
EINDHOVEN 07-11-2018
UTRECHT 15-11-2018
ZWOLLE 20-11-2018
R'DAM (CAPELLE AD IJSSEL) 30-11-2018

Investering

Het all-in tarief per deelnemer bedraagt € 895,-
Tariefsopbouw: lesgeld € 710,- / lesmateriaal € 75,- / locatiekosten € 110,- (2 dagen).
Alle bedragen zijn exclusief btw.

Betaling

Na inschrijving ontvangt u de factuur per e-mail. Plaatsing geschiedt op volgorde van betaling. De factuur dient uiterlijk 30 dagen vóór aanvang van de training, cursus of opleiding te zijn voldaan. De betalings- en annuleringsvoorwaarden kunt u hier lezen in pdf.

Overige informatie

Waarom IMK Opleidingen?

  • Praktisch, plezier, resultaat!
  • Volledig toegespitst op uw praktijk
  • Direct toepasbaar in uw werk
  • Hoge waardering door deelnemers
  • Locaties bij u in de buurt of incompany