Inleiding Proactief en klantgericht bellen

Niet alle commerciële of servicegerichte medewerkers pakken met hetzelfde gemak de telefoon. Persoonlijke overtuigingen zitten in de weg en de drempel is soms hoog. In de praktische training Proactief en klantgericht bellen ontwikkel je een proactieve en klantgerichte houding, ga je aan de slag met commerciële gesprekstechnieken en leer je structuur in telefoongesprekken aanbrengen. Zo word jij een gewaardeerde gesprekspartner voor nieuwe en bestaande klanten en voer je professionele telefoongesprekken.

Voor wie is de training Proactief en klantgericht bellen?

De telefonische verkooptraining Proactief en klantgericht bellen is gericht op iedereen met een commerciële functie die zich frequent bezighoudt met telefonische verkoop, telesales, telemarketing en/of klantenservice door outbound bellen. Ook buitendienst verkopers, binnendienst medewerkers met een acquisitiedoelstelling en medewerkers van de afdeling klantenservice kunnen deelnemen aan deze training.

Wat ontwikkel ik?

Je krijgt het inzicht en de technieken om proactief te handelen en effectieve zakelijke telefoongesprekken te voeren. Je leert je goed voor te bereiden en leuke gesprekken te creëren. Daardoor voel je je zekerder om die telefoon te pakken. Vol goede moed ga je aan de slag. Met een proactieve houding en een duidelijk verhaal naar de klant, krijg je (weer) plezier in jouw werk. En wij weten uit ervaring: dan nemen ook de resultaten flink toe.

Competenties

Je versterkt deze competenties:

  • Assertiviteit
    i
    Assertiviteit betekent dat je goed kunt opkomen voor je eigen mening, behoeften of belangen op een vriendelijke en slimme manier, zonder anderen te kwetsen.
  • Mondelinge uitdrukkingsvaardigheid
    i
    Mondelinge uitdrukkingsvaardigheid betekent dat je goed bent in het duidelijk en begrijpelijk overbrengen van je ideeën en gedachten.
  • Luisteren
    i
    Luisteren betekent dat je goed let op wat anderen zeggen en hoe ze zich gedragen, zodat je begrijpt wat ze bedoelen.
  • Resultaatgerichtheid
    i
    Resultaatgerichtheid betekent dat je duidelijke resultaten kunt stellen en actief stuurt om deze te behalen en te evalueren.

Praktijkcoaching

Wij bieden praktijkcoaching aan, om na een training, cursus of opleiding de kennis en vaardigheden nog beter toe te passen in je werk. Terug in het werkveld gaan dingen soms toch anders dan verwacht. Met een coach breng je samen de geleerde lessen in de praktijk. Lees hier meer over praktijkcoaching.

Andere trainingen en opleidingen

Heb jij een binnendienst functie waarbij je vooral inkomende telefoongesprekken voert? Dan is de training Commerciële binnendienst wat voor jou. Voor commerciële medewerkers in de buitendienst is de tweedaagse training De vakman als accountmanager heel geschikt. We trainen ook volop op maat voor hele teams of organisaties.

Wil je persoonlijk advies? Onze studieadviseurs staan graag voor je klaar via 0172 – 42 34 56.

Programma

Het programma draait om plezier in (het leggen van) het eerste contact. Jouw vaardigheden én je overtuigingen komen aan bod.

  • Persoonlijke beelden en overtuigingen bij acquisitie
  • Acquisitie zoals klanten het wel waarderen
  • Werkwijze en organisatie van de acquisitietaak
  • Gesprekstructuren en -vaardigheden
  • Effectief en positief taalgebruik
  • Beeldend spreken
  • Interesse tonen en sfeer creëren
  • Vragen stellen en doorvragen
  • Omgaan met verschillende soorten klanten
  • Inzicht in gedrag door middel van Q4 DISC gedragsanalyse
  • Overtuigingskracht
  • Simulaties
  • Praktijkopdrachten

Sluit dit aan bij jouw leerwensen? Schrijf je dan direct in

Klik op de startdatum om de vervolgdata en locatie te tonen.

Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
Proactief en klantgericht bellen regio Breda
Inschrijven Optie nemen Offerte aanvragen
Datum
Begintijd
Eindtijd
Di 28 Mei 2024
09:30
16:30
Di 11 Juni 2024
09:30
16:30
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
Proactief en klantgericht bellen regio Rotterdam
Inschrijven Optie nemen Offerte aanvragen
Datum
Begintijd
Eindtijd
Vr 14 Juni 2024
09:30
16:30
Vr 28 Juni 2024
09:30
16:30
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
Proactief en klantgericht bellen regio Utrecht
Inschrijven Optie nemen Offerte aanvragen
Datum
Begintijd
Eindtijd
Di 03 September 2024
09:30
16:30
Di 17 September 2024
09:30
16:30
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
Proactief en klantgericht bellen regio Zwolle
Inschrijven Optie nemen Offerte aanvragen
Datum
Begintijd
Eindtijd
Wo 02 Oktober 2024
09:30
16:30
Wo 16 Oktober 2024
09:30
16:30
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
Proactief en klantgericht bellen regio Nijmegen
Inschrijven Optie nemen Offerte aanvragen
Datum
Begintijd
Eindtijd
Do 31 Oktober 2024
09:30
16:30
Do 14 November 2024
09:30
16:30
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
Proactief en klantgericht bellen regio Amsterdam
Inschrijven Optie nemen Offerte aanvragen
Datum
Begintijd
Eindtijd
Vr 29 November 2024
09:30
16:30
Vr 13 December 2024
09:30
16:30
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
Proactief en klantgericht bellen regio Utrecht
Inschrijven Optie nemen Offerte aanvragen
Datum
Begintijd
Eindtijd
Vr 06 December 2024
09:30
16:30
Vr 20 December 2024
09:30
16:30

Tarieven

Toon prijzen incl. btw
  • Cursusprijs Open Cursus € 895.00 € 1082.95
  • (Online) Lesmateriaal Open Cursus Programma € 90.00 € 108.90
  • Locatiekosten Open Cursus Programma € 110.00 € 133.10
Totaal (excl. btw) (incl. btw) € 1095.00 € 1324.95
  • STAP-budget - €1000.00
Te betalen €95.00

Overige informatie

9 / 10
07 december 2023
Damian Apeldoorn
Training Proactief en klantgericht bellen
Erg interessant, leuke actieve training dus niet alleen zitten en luisteren maar ook “doe” opdrachten waardoor je een actievere houding houd.
10 / 10
07 december 2023
Peter Jager
Training Proactief en klantgericht bellen
Zeer aan te raden voor de mensen die totaal geen ervaring hebben op commercieel gebied.
9 / 10
07 december 2023
Ilona Oort Jacobs
Training Proactief en klantgericht bellen
Ik zou vertellen dat het een hele praktische en leuke training is waar je op het werk veel aan hebt.
9 / 10
10 oktober 2022
Sandra Leungen
Training Proactief en klantgericht bellen
Ontzettende enthousiaste docent, veel geleerd, meer dan voldoende ruimte voor praktijksituaties en een hele gezellige groep.

Studiebelasting

De training heeft een studiebelasting van 24 uren. Dit omvat de voorbereiding, het maken van opdrachten en het bijwonen van de training.

Niveau van de training

Een formeel diploma is geen vereiste voor deelname. Het werk- en denkniveau van deze training is mbo.

Twijfel je of je deze training kunt of wilt volgen, overleg dan gerust met onze studieadviseurs via 0172 - 42 34 56.

Onze aanpak

Leren doe je volgens ons niet alleen in een leslokaal. Daarom ga je meteen na je inschrijving aan de slag met lesmateriaal en voorbereidingsopdrachten, via ons online leerplatform. De training zelf is bijzonder interactief. Zelfanalyses, oefeningen, discussies en ervaringsuitwisseling maken het leerproces persoonlijk en zeer praktijkgericht. Om de nieuwe inzichten en vaardigheden te borgen, kun je tot twaalf maanden na de start van de training contact onderhouden met de trainer en andere deelnemers.

Wie is mijn trainer?

De ervaring en aanpak van een trainer is vaak heel bepalend voor een training. Onze trainers zijn gedreven professionals met ruime ervaring in en passie voor het vak. Zij zijn allen zelf dagelijks actief in de verkoop. De trainers zetten hun praktijkervaring in om jou te helpen jouw leerdoelen te realiseren. Leer klantgericht telefoneren als een pro!