Training De monteur als ambassadeur

Professioneel en proactief klanten helpen

Alleen als maatwerktraining beschikbaar

Opleidingsduur
2 dagen

Prijs
Prijs op aanvraag

Beoordeling
Nog niet beoordeeld

Inleiding De monteur als ambassadeur

U bent als geen ander in staat om technische problemen van klanten op te lossen. Maar weet u ook welke indruk u achterlaat bij die klant? En bent u alert op verkoopkansen? In deze praktijkgerichte training gaat u aan de slag met communicatieve vaardigheden, zodat klanten u graag terug zien komen.

Voor wie?

Alle medewerkers in een niet commerciële buitendienstfunctie die als een ambassadeur hun bedrijf dienen te vertegenwoordigen bij een klant. Denk aan monteurs, installateurs, routerijders, timmerlieden, groenbeheerders, alle vakmensen die op regelmatige basis werk verrichten bij een klant of opdrachtgever.

Wat leer ik?MA_150px

U wordt zich bewust van de rol die u heeft in het commerciële proces. Ook krijgt u meer oog voor het belang van klanttevredenheid voor uw organisatie en uw bijdrage daaraan. U gaat proactief om met uw klanten en bent in staat te focussen op de oplossing in plaats van het probleem. In uw contact met klanten gaat u een stap verder en u bent indien gewenst proactief commercieel alert.

Aanvullende informatie


Onze aanpak

MA_150px

Leren doet u volgens ons niet alleen in een leslokaal. Daarom gaat u na uw inschrijving meteen online aan de slag met voorbereidingsopdrachten. De training zelf is interactief en uw leerproces persoonlijk en praktijkgericht. Om het geleerde te borgen, kunt u tot twaalf maanden na afloop online contact onderhouden met de trainer en de andere deelnemers.

Programma

  • Plek van uw organisatie in de markt
  • Bewust worden van uw rol; klantgericht of klantgezwicht?
  • Proactieve versus reactieve klantgerichtheid
  • Stijl van communiceren; omgaan met verschillende type klanten
  • Omgaan met weerstand, kritiek, onredelijkheid, irritaties en verwijten
  • Inleven in belevingswereld en behoeften van de klant
  • Commercieel alert zijn; meer of minder werk

Investering

Deze training is alleen beschikbaar als maatwerktraining. Klik hier voor meer informatie.

Wilt u van gedachten wisselen over de ontwikkeling van teams of de koers van uw organisatie? Neem gerust contact op voor een oriënterend gesprek.  Bel 0172 – 42 34 56 of mail naar studieadvies@IMKopleidingen.nl.

Waarom IMK Opleidingen?

  • Praktisch, plezier, resultaat!
  • Volledig toegespitst op uw praktijk
  • Direct toepasbaar in uw werk
  • Hoge waardering door deelnemers
  • Locaties bij u in de buurt of incompany