Training Commerciële binnendienst

Van reactief naar proactief voor meer resultaat

Opleidingsduur
2 dagen

Prijs
€   895,-

Inleiding Commerciële binnendienst

Als commerciële binnendienst medewerker bent u de spil tussen klanten, leveranciers en collega’s. Klantgerichtheid, alertheid op kansen en herkennen van verkoopsignalen zijn essentieel. In de praktijkgerichte training Commerciële binnendienst gaat u aan de slag met commerciële gesprekstechnieken, commerciële vaardigheden, de verschillende fases in het verkoopproces en de samenwerking tussen binnen- en buitendienst. Hierdoor ontwikkelt u zich tot een proactieve en klantgerichte duizendpoot. Sluit dit aan bij uw leerwensen? Schrijf u dan direct in.

Voor wie is de training Commerciële binnendienst?

De training Commerciële binnendienst is speciaal ontworpen voor binnendienst medewerkers met commerciële taken en verantwoordelijkheden in hun functieomschrijving, zoals medewerkers verkoop binnendienst. Voor iedereen binnen het bedrijf die (persoonlijk) contacten heeft met klanten is deze commerciële training absoluut een aanrader.

Wat ontwikkel ik?

Na de training Commercieel medewerker Binnendienst heeft u een breed inzicht in alle belangrijke aspecten die zich op de werkvloer van de commerciële binnendienst voordoen. Bovendien zijn de commerciële slagkracht, de klantgerichtheid en de alertheid op commerciële kansen sterk toegenomen.

Wie is mijn trainer?

De training Commerciële binnendienst wordt gegeven door praktijkgerichte trainers met uitgebreide kennis en ervaring op commercieel terrein.

Inzicht in gedragIMK LOL ICOON disc

Als onderdeel van de training maakt u digitaal de Q4 DISC gedragsanalyse. Deze analyse geeft u op eenvoudige wijze inzicht in uw eigen gedrag en dat van anderen.

>> Klik hier voor meer informatie en een voorproefje.

Aanvullende informatie

Heeft u een acquisitie functie waarbij u veel uitbelt? Dan is de training Proactief en klantgericht bellen geschikt voor u. Voor commerciële medewerkers in de buitendienst is de tweedaagse training De vakman als accountmanager heel geschikt. We trainen ook volop op maat voor hele teams of organisaties.

Wilt u persoonlijk advies? Onze studieadviseurs staan graag voor u klaar via 0172 – 42 34 56.


Programma

Organisatie en planning

  • Organisatie en bedrijfsprocessen
  • Positie en rol van de binnendienst in het verkoopproces en relatiebeheer
  • Wat zijn onze producten, diensten en service
  • Hoe koopt onze klant
  • Samenwerken met interne en externe klanten
  • Proactief werken en verbetervoorstellen

Klantgerichte en commerciële vaardigheden

  • Het communicatieproces
  • Gesprekstechnieken: vragen, luisteren, samenvatten en doorvragen
  • Structuur in de telefonische service- en verkoopgesprekken
  • Inzicht in gedrag door middel van de Q4 DISC gedragsanalyse
  • Omgaan met verschillend gedrag van klanten
  • Oefenen en rollenspel a.d.h.v. eigen praktijkcases: bijvoorbeeld nabellen van offertes, maken van bezoekafspraken, opvolgen van informatie en mailingen, omgaan met klachten.
 

Sluit dit aan bij uw leerwensen? Schrijf u dan direct in.

CB_700px

Onze aanpak

Leren doet u volgens ons niet alleen in een leslokaal. Daarom gaat u meteen na uw inschrijving aan de slag met lesmateriaal en voorbereidingsopdrachten, via ons online leerplatform. De training zelf is bijzonder interactief. Zelfanalyses, oefeningen, discussies en ervaringsuitwisseling maken het leerproces persoonlijk en zeer praktijkgericht. Om de nieuwe inzichten en vaardigheden te borgen, kunt u tussentijds en tot twaalf maanden na afloop contact onderhouden met de trainer en andere deelnemers.


Deelnemers aan het woord

Avnet | Verkooptraining | Sales training

Training Commerciële binnendienst

“De trainer betrok iedereen er goed bij, waardoor er veel praktijkvoorbeelden besproken werden.”

Koen van Gurp - Avnet Abacus
Inside Sales Support
Jasper Vernes-Sewratan | Cursus Commerciële binnendienst

Training Commerciële binnendienst

“Ieders persoonlijke verbeterpunten komen aan bod.”

Jasper Vernes-Sewratan - Camfil
Internal Sales Representative
Hans Ouwendijk | Cursus Commerciële binnendienst

Training Commerciële binnendienst

“De training heeft zeker geholpen succesvoller te worden”

Hans Ouwendijk - TNT Innight B.V.
Inside Sales Executive

Lees meer ervaringen »


Beoordelingen

Training Commerciële binnendienst wordt gemiddeld beoordeeld met een 8.4 uit 10 op basis van 58 ervaringen die geschreven zijn door deelnemers.


Startdata & locaties

De training bestaat uit 2 dagen met twee weken tussen de cursusdagen in.  De tijden zijn van 10.00 uur tot 17.00 uur. Uiteraard wordt koffie, thee en lunch voor u verzorgd.

Klik op de startdatum om de vervolgdata en locatie te tonen.


Investering

CB_700px

Het all-in tarief per deelnemer bedraagt € 895,-
Tariefsopbouw: lesgeld € 710,- / lesmateriaal € 75,- / locatiekosten € 110,- (2 dagen)
Alle bedragen zijn exclusief btw.

Betaling

Na inschrijving ontvangt u de factuur per e-mail. Plaatsing geschiedt op volgorde van betaling. De factuur dient uiterlijk 30 dagen vóór aanvang van de training, cursus of opleiding te zijn voldaan. De betalings- en annuleringsvoorwaarden kunt u hier lezen in pdf.

Overige informatie

Waarom IMK Opleidingen?

  • Praktisch, plezier, resultaat!
  • Hoge klanttevredenheid
  • Volledig toegespitst op uw praktijk
  • Praktijkgerichte trainers
  • Vandaag geleerd is morgen toegepast

Gerelateerde nieuwsberichten

  • Wat is uw social selling index?

    De social selling index van LinkedIn laat u zien wat het resultaat is van uw inspanningen op LinkedIn. Ontdek hier uw index en leer hoe u deze kunt verbeteren.

    Lees meer »
    Social Selling Index - IMK Opleidingen