Training Commerciële binnendienst

Van reactief naar proactief voor meer resultaat

Opleidingsduur
2 dagen

Prijs
€   895,-

Beoordeling
8,5

CB_700pxInleiding Commerciële binnendienst

Als commerciële binnendienst medewerker bent u de spil tussen klanten, leveranciers en collega’s. Klantgerichtheid, alertheid op kansen en herkennen van verkoopsignalen zijn essentieel. In de praktijkgerichte training Commerciële binnendienst gaat u aan de slag met commerciële gesprekstechnieken, commerciële vaardigheden, de verschillende fases in het verkoopproces en de samenwerking tussen binnen- en buitendienst. Hierdoor ontwikkelt u zich tot een proactieve en klantgerichte duizendpoot. Sluit dit aan bij uw leerwensen? Schrijf u dan direct in.

Voor wie?

De training Commerciële binnendienst is speciaal ontworpen voor binnendienst medewerkers met commerciële taken en verantwoordelijkheden in hun functieomschrijving, zoals medewerkers verkoop binnendienst. Voor iedereen binnen het bedrijf die (persoonlijk) contacten heeft met klanten is deze commerciële training absoluut een aanrader.

Wat leer ik?

Na de training Commercieel medewerker Binnendienst heeft u een breed inzicht in alle belangrijke aspecten die zich op de werkvloer van de commerciële binnendienst voordoen. Bovendien zijn de commerciële slagkracht, de klantgerichtheid en de alertheid op commerciële kansen sterk toegenomen.

Wie is mijn trainer?

De training Commerciële binnendienst wordt gegeven door praktijkgerichte trainers met uitgebreide kennis en ervaring op commercieel terrein.

Inzicht in gedragLogo_Disc_profiel_tekst_100pxbreed

Als onderdeel van de training maakt u digitaal de Q4 DISC gedragsanalyse. Deze analyse geeft u op eenvoudige wijze inzicht in uw eigen gedrag en dat van anderen.

>> Klik hier voor meer informatie en een voorproefje.

Aanvullende informatie

Heeft u een acquisitie functie waarbij u veel uitbelt? Dan is de training Proactief en klantgericht bellen geschikt voor u. Voor commerciële medewerkers in de buitendienst is de tweedaagse training De vakman als accountmanager heel geschikt. We trainen ook volop op maat voor hele teams of organisaties.

Wilt u persoonlijk advies? Onze studieadviseurs staan graag voor u klaar via 0172 – 42 34 56.


CB_700px

Onze aanpak

Leren doet u volgens ons niet alleen in een leslokaal. Daarom gaat u meteen na uw inschrijving aan de slag met lesmateriaal en voorbereidingsopdrachten, via ons online leerplatform. De training zelf is bijzonder interactief. Zelfanalyses, oefeningen, discussies en ervaringsuitwisseling maken het leerproces persoonlijk en zeer praktijkgericht. Om de nieuwe inzichten en vaardigheden te borgen, kunt u tussentijds en tot twaalf maanden na afloop contact onderhouden met de trainer en andere deelnemers.

Programma

Organisatie en planning

  • Organisatie en bedrijfsprocessen
  • Positie en rol van de binnendienst in het verkoopproces en relatiebeheer
  • Wat zijn onze producten, diensten en service
  • Hoe koopt onze klant
  • Samenwerken met interne en externe klanten
  • Proactief werken en verbetervoorstellen

Klantgerichte en commerciële vaardigheden

  • Het communicatieproces
  • Gesprekstechnieken: vragen, luisteren, samenvatten en doorvragen
  • Structuur in de telefonische service- en verkoopgesprekken
  • Inzicht in gedrag door middel van de Q4 DISC gedragsanalyse
  • Omgaan met verschillend gedrag van klanten
  • Oefenen en rollenspel a.d.h.v. eigen praktijkcases: bijvoorbeeld nabellen van offertes, maken van bezoekafspraken, opvolgen van informatie en mailingen, omgaan met klachten.

Sluit dit aan bij uw leerwensen? Schrijf u dan direct in.


Deelnemers aan het woord

Avnet | Verkooptraining | Sales training

“De trainer betrok iedereen er goed bij, waardoor er veel praktijkvoorbeelden besproken werden.”

Ik heb de les als prettig, persoonlijk, ongedwongen en als praktijkgericht ervaren.
Dit komt zeker mede door onze goede trainer die we voor de klas hadden staan, zij betrok iedereen erbij waardoor we veel praktijkvoorbeelden van verschillende bedrijven te horen kregen.

Koen van Gurp - Inside Sales Support bij Avnet Abacus
Jasper Vernes-Sewratan | Cursus Commerciële binnendienst

“Ieders persoonlijke verbeterpunten komen aan bod.”

“Door deze training heb ik prettigere commerciële gesprekken met klanten. Dat komt met name doordat ik beter naar mijn klanten luister en doorvraag. Met deze benadering kan ik betere resultaten behalen. Tijdens de training was er veel interactie tussen de trainer en de cursisten. Ieders persoonlijke verbeterpunten kwamen aan bod. Een verfrissende training.”

Jasper Vernes-Sewratan - Internal Sales Representative bij Camfil
Hans Ouwendijk | Cursus Commerciële binnendienst

“De training heeft zeker geholpen succesvoller te worden”

Bij TNT Innight zijn we gespecialiseerd in transportoplossingen voor nachtbeleveringen. De cursus
Commerciële Binnendienst heb ik gevolgd om twee redenen: deels als opfriscursus en deels om
nieuwe elementen te leren en zodoende mijn functioneren te verbeteren. Dit tweede punt is zeker
gelukt, met name tijdens telefoongesprekken lukt het mij nu veel beter omaan de juiste persoon die vragen te stellen waarmee ik snel mijn doel kan bereiken. De afwisseling van theorie en rollenspelen was erg prettig. Dat houdt je scherp en de dag vliegt voorbij. Iedereen kreeg voldoende gelegenheid om over eigen ervaringen te vertellen. Iedereen had baat bij deze onderlinge ervaringsuitwisseling en bij de tips van de trainer.

Hans Ouwendijk - Inside Sales Executive bij TNT Innight B.V.

Lees meer ervaringen »


Beoordelingen

Training Commerciële binnendienst wordt gemiddeld beoordeeld met een 8.5 uit 10 op basis van 40 ervaringen die geschreven zijn door deelnemers.


Startdata & locaties

CB_700px

De training bestaat uit 2 dagen met twee weken tussen de cursusdagen in.  De tijden zijn van 10.00 uur tot 17.00 uur. Uiteraard wordt koffie, thee en lunch voor u verzorgd.

Klik op de startdatum om de vervolgdata en locatie te tonen.

Locatie Datum
ZWOLLE 09-10-2017
EINDHOVEN 24-10-2017
R'DAM (CAPELLE AD IJSSEL) 09-11-2017
GRONINGEN (EELDERWOLDE) 15-11-2017
BREDA 20-11-2017
UTRECHT 28-11-2017
BREDA 02-03-2018
GRONINGEN (EELDERWOLDE) 12-03-2018
AMSTERDAM 27-03-2018
R'DAM (CAPELLE AD IJSSEL) 12-04-2018
EINDHOVEN 08-05-2018
UTRECHT 25-05-2018
ZWOLLE 04-06-2018
Vraag een andere datum of locatie aan

Investering

CB_700px

Het all-in tarief per deelnemer bedraagt € 895,-
Tariefsopbouw: lesgeld € 710,- / lesmateriaal € 75,- / locatiekosten € 110,- (2 dagen)
Alle bedragen zijn exclusief btw.

Betaling

Na inschrijving ontvangt u de factuur per e-mail. Plaatsing geschiedt op volgorde van betaling. De factuur dient uiterlijk 30 dagen vóór aanvang van de training, cursus of opleiding te zijn voldaan. De betalings- en annuleringsvoorwaarden kunt u hier lezen in pdf.

Overige informatie

Waarom IMK Opleidingen?

  • Praktisch, plezier, resultaat!
  • Volledig toegespitst op uw praktijk
  • Direct toepasbaar in uw werk
  • Hoge waardering door deelnemers
  • Locaties bij u in de buurt of incompany